9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

در مصاحبه با «ای‌بی‌سی‌» نیوز

اوباما مخالفان سوری را به رسمیت شناخت

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی تأکید کرد که مخالفان سوریه را به رسمیت می‌شناسد.

خبرگزاری فارس: اوباما مخالفان سوری را به رسمیت شناخت

به گزارش خبرگزاری فارس، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری «ای‌بی‌سی» رسماً مخالفان سوری را به رسمیت شناخت.

وی ضمن اعلام این مطلب تصریح کرد: در این گروه به اندازه کافی نمایندگی از اقشار مختلف مردم سوریه وجود دارد که بتوان آن را به رسمیت شناخت. ما ائتلاف ملی نیروهای انقلابی و مخالف سوریه را به عنوان نماینده رسمی مردم سوریه می‌شناسیم.

اوباما با اعلام آشکار این مطلب در واقع در تلاش است تا ساده‌تر بتواند به مخالفان و گروهک‌های مسلح سوری انواع کمک‌ها را ارائه کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا ادامه داد که به رسمیت شناخته شدن مخالفان سوریه یک اقدام بزرگ است و به همین دلیل مسئولیت‌‌هایی را برای آنها به همراه خواهد آورد.

وی درباره این مسئولیت‌ها گفت: «آنها باید خود را به نحو سازنده‌ای ساماندهی کنند، نماینده تمامی احزاب باشند و هدف خود را بر نوعی تغییر سیاسی متمرکز کنند که حقوق زنان و اقلیت‌ها را به رسمیت می‌شناسد.»

آمریکا چندی است که ادعاهای تلاش دولت سوریه برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه مخالفان را مطرح کرده است و این در حالی است که دولت سوریه بارها تأکید کرده که به هیچ عنوان از سلاح‌های شیمیایی استفاده نخواهد کرد.

پیشتر اتحادیه اروپا، انگلیس، فرانسه و ترکیه مخالفان سوریه را به رسمیت شناخته بودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد