9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

خاطرات خواندنی زائر ایرانی آزاد شده سوریه

خاطرات خواندنی زائر ایرانی آزاد شده سوریه از تاثیر تبلیغات ضد شیعی + صوت
اعتقاد داشتند که شیعیان به جای کعبه دور قبر حضرت زینب(ع)طواف می‌کنند/ ابتدا ما را مشرک می‌خواندند و در انتها به ما "التماس دعا" گفتند

زائران ایرانی ربوده شده در سوریه که بعد از 5 ماه زندانی بودن به میهمن اسلامی بازگشتند، خاطرات جالب و شنیدنی از نگاه گروگان‌گیران به مذهب شیعه مطرح می‌کنند.

به گزارش رجانیوز، گروگان‌گیران وهابی یا همان نیروهای معارض سوریه با تبلیغات وسیع رسانه‌های ضد شیعی، بر این عقیده بودند که شیعیان نه نماز می‌خوانند و نه قرآن و برای همین هم وقتی از اقامه نماز و قرائت قرآن زائران ایرانی را می‌دیدند، تعجب می‌کردند.

جالب اینجاست که در نهایت نیروهای وهابی از زائران ایرانی که پیش از این آنها را مشرک می‌خواندند، تقاضای دعا می‌کردند.

دکتر علی جوادیان پزشک ایرانی آزاد شده از دست گروگان‌گیرها در گفتگویی به بیان خاطرات خود از گروگان گیرهای وهابی پرداخته است که در ادامه صوت این گفتگو به همراه گزارشی از پیک بامدادی را می شنوید و می خوانید: 

 

Get the Flash Player to see this player.

 

دانلود

گمان می کردند که شیعیان نه نماز و قرآن می‌خوانند و نه حج می‌روند

کسانی هستند که در سوریه کار خود را جهاد می نامند، جنگجویانی که به امید جمع کردن ثواب در این کشور سلاح به دست گرفته اند.

برخی شغل‌شان سفر از کشوری به کشور دیگر است تا تکلیف شرعی خود را در معرکه ها ادا کنند، بعضی از آنها تربیت شدند تا یک روز در افعانستان و پاکستان بجنگند و یک روز در عراق و سوریه و فردا در جای دیگر؛ هر جا که فرا بخوانندشان.

علی القربوسی از جوانان تونسی که از سوریه بازگشته می‌گوید: "بیش از 124 جوان در شهر حمص به قتل رسیدند و برای اینکه ارتش سوریه را متهم کنند جسد آنها را به آتش کشیدند فرماندهان ارتش آزاد حتی دستور حمله به بیمارستان کودکان سرطانی را صادر کردند."

سوریه محل هم زیستی شیعه و سنی، مسیحی و مسلمان و پیروان ادیان و مذاهب دیگر امروز صحنه کارزار به بهانه مقابله با هلال شیعی است.

قرضاوی رییس تشکل موسوم به اتحادیه علمای مسلمان مدتی پیش از آغاز درگیری‌ها فتوای استاد خود شیخ اسبق الازهر را که همه مذاهب را به رسمیت شناخته بود، منکر شد.

العربیه که با پول سعودی‌ها اداره می‌شود و بسیاری دیگر از  رسانه‌ها در خدمت سیاستی هستند که هدفش جلوگیری از دسترسی ملت‌ها به اطلاعات صحیح درباره تشیع و مردم ایران است.

سیاست شیعه هراسی و ایران هراسی دستور کار این رسانه‌هاست و حالا تعجب‌آور نیست اگر جنگجویان در سوریه به زائران دستگیر شده بگویند: "مگر ایرانیان هم نماز می خوانند؟!"

دکتر علی جوادیان پزشک ایرانی آزاد شده از دست گروگان‌گیرها:

"وقتی ما وارد آنجا شدیم، بعضی از کسانی که متاسفانه شستشوی مغزی داده شده بودند و به اعتقادات مذهبی اشراف نداشتند و مذاهب مختلف را نمی‌شناختند، فکر می کردند که ما مشرک هستیم. نماز و قرآن می خواندیم، تعجب می کردند؛ بعضی از آنها وقتی تقاضای آب برای وضو می‌کردیم، تعجب می کردند."

همین تبلیغات و شایعه پراکنی است که موجب شد هنگام ضربت خوردن امیرالمومنین علیه‌السلام در مسجد کوفه عده‌ای سوال کنند مگر علی‌علیه‌السلام مسلمان بود و نماز می خواند؟!

در سوریه زائران از گروگان‌گیران خواستند یکی از همراهان‌شان را که فیش حج تمتع داشت را آزاد کنند تا در مراسم حج امسال که سال‌ها انتظارش را می‌کشید، شرکت کند اما آنان با تعجب گفتند: "مگر شیعیان ایرانی هم به مکه می‌روند؟!" بعضی ها تصور می کردند که شیعیان به جای طواف کعبه گرد قبر زینب سلام الله علیها طواف می‌کنند.

روزهای نخست گروگان گیران هنگام درخواست قرآن از طرف زائران ایرانی، آنان را تمسخر گرفتند و گفتند مگر شیعیان قرآن می خوانند؟! اما روزهای آخر با شنیدن زیبای گروگان‌ها اشک می ریختند.

فرماندهان گروگان گیران که می آمدند هرکدام از ایرانی‌ها می‌خواستند برای‌شان قرآن تلاوت کنند.

دکتر علی جوادیان: " این روزهای آخر اوضاع عجیب شده بود. برخی از آنها از ما می خواستند که برای ما دعا کنید، همان هایی که روزهای اول ما را مشرک می‌دانستند و ما را تکفیر می‌کردند، اینها از ما تقاضای دعا می‌کردند، به مرور متوجه می‌شدند."

تبلیغات نادرست مهم‌ترین عامل برداشت‌های منفی درباره شیعیان و ایرانیان است. خرید سهام شبکه‌های بزرگ رسانه‌ای در جهان، تاسیس شبکه ها و نشریاتی نظری الحیات و الشرق الاوسط به دست شاهزادگان سعودی بی هدف نیست. باید پخش شبکه‌های ایرانی هم در خارج متوقف شود تا افکار عمومی جهان پس از موفقیت‌های علمی و سیاسی ایران به این کشور متمایل نشود.

شش ماه پیش اتوبوس زائران ایرانی در مسیر زینبیه دمشق ربوده شد. آنان بیش از پنج ماه در اسارت بودند.

قربانیان اصلی حملات اصلی افراد مسلح در سوریه زنان و شهروندان بی دفاع هستند و تبلیغات نادرست، علت اصلی آن.

امروز سلاحی که باید در پی حوادث اخیر در کشورهای اسلامی اسرائیل یعنی دشمن اول مسلمانان را نشانه بگیرد برادر دینی را نشانه گرفته است.

اخبار مرتبط//

قرائت قرآن گریه گروگان گیران را در آورد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد