کارگردانان و منتقدان سینمای ایران، انتشار نسخه غیرقانونی اخراجی ها3 در رسانهها و سایتهای جریان ضدانقلاب را محکوم کردند در عین حال، اصغر فرهادی با خودداری از موضعگیری در پاسخ به سؤال خبرنگار ما، پرده تازه از رسوایی جریان مدعی روشنفکری را تکمیل کرد.
به گزارش رجانیوز، اگرچه افرادی مانند ابوالقاسم طالبی، محمدمهدی عسگرپور، سعید مستغاثی، حسین معززینیا، مسعود فراستی، همایون اسعدیان و منتقدان جوانی مانند امیر قادری و امیر پوریا این اتفاق را محکوم کردند، اما اصغر فرهادی از هر گونه صحبتی درباره این موضوع خودداری کرد.
امتناع اصغر فرهادی از محکومیت انتشار غیرقانونی "اخراجی ها3"
درحالی که عمده کارگردانان و منتقدان فارغ از موضعگیریهای متنوع مثبت یا منفیشان درباره فرم و محتوای "اخراجی ها3"، این اتفاق ناشایست را محکوم کردند اما در این میان اصغر فرهادی کارگردان فیلم "جدایی نادر از سیمین" بهعنوان کسی که بیش از دیگران، در مظان پاسخگویی بود، از هرگونه موضعگیری امتناع کرد.
فرهادی که همواره میگوید در فیلمهایش در پی ترویج اخلاق است، در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در مورد اینکه چرا این اقدام غیرقانونی و غیراخلاقی را محکوم نمیکند، گفت: تا فیلم بعدی ام، هیچ مصاحبهای نمیکنم.
فرهادی که از زمان نمایش فیلمش در جشنواره فجر، پرمصاحبه ترین چهره سینمای ایران بوده است، می تواند تکمیل کننده اقدام غیراخلاقی و غیرقانونی منتشرکنندگان این نسخه باشد؛ چراکه سکوت او بهعنوان رقیب "اخراجی ها3" در اکران نوروزی90 با سکوت دیگران قابل مقایسه نیست.
طالبی: بهقول حافظ؛ رقیب نیز چنین محترم نخواهد ماند
ابوالقاسم طالبی که این روزها مشغول امضای قراردادهای فیلمش در مورد انتخابات88 است، گفت: کسانی که این کار را کردند -با هر عقبه و هر ادعایی، چه خوششان بیاید و چه بدشان بیاید- تروریست فرهنگی هستند و کسانی که به این ترور تشویق کردند و یا مسرورند به آن، بدانند که تروریستها همیشه اسلحهشان به یک سمت نیست. فردا پول بیشتری میگیرند و اقدامشان به سمت دیگری است.
وی تاکید کرد: اگر جو تروریستی شود، آثار آنها هم مورد ترور قرار خواهد گرفت و سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. اساساً این نوع برخورد، سینما را از حیز انتفاع خواهد انداخت. به قول حضرت حافظ: من ارچه در نظر یار خوار شدم/ رقیب نیز چنین محترم نخواهد ماند/ چو پردهدار به شمشیر میزند همه را/ کس مقیم حریم حرم نخواهد ماند
مدیرعامل خانه سینما: باید با این عمل زشت برخورد شود
محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما ضمن محکومیت این اتفاق گفت: این عمل قطعا عمل بسیار زشتی است و هر فیلمی با هر گرایشی وقتی در چارچوب قوانین سینمایی کشور ساخته میشود، باید محترم شمرده شود و به نظر بنده باید حتما با این پدیده برخورد شود حالا با هر انگیزهای که انجام شود چرا که سرقت محسوب میشود.
وی در پاسخ پرسش به پرسش خبرنگار ما در مورد ارتباط موج سازی رسانه ای "تحریم اخراجی3" با انتشار غیرقانونی آن گفت: اینکه عدهای از یک فیلم خوششان نیاید و همکاران خود و حتی مردم را دعوت به ندیدن و یا دیدن اثر دیگر بکنند، باید در حد همین فضای تبلیغات باشد و نه بیشتر و این عمل قطعا عملی بسیار زشت است و به سینما ضرر خواهد زد.
فراستی: محکوم می کنم
مسعود فراستی منتفد سینما نیز با مذموم خواندن این اتفاق، به بیان این جمله اکتفا کرد که: فارغ از خوب یا بد بودن اخراجیها، این عمل، عمل ناشایستی است و آن را محکوم میکنم.
مستغاثی: دعوت به تحریم اخراجی ها، دیکتاتوری شبه روشنفکری و یادآور قیم مآبی مجاهدین خلق است
اما سعید مستغاثی منتقد سینمای ایران و جهان، با یادآوری غلبه برخی مصلحت طلبی های سیاسی گفت: همهی سینماگران از قبل در مذموم بودن تکثیر غیرمجاز متفق القول بودند اما حالا اگر بعضی مصلحتطلبیهای سیاسی و شبه سیاسی موجب شود که بعضی چیزها مباح شود و بعضی چیزها حرام، این دیگر با جریانهایی است که این جریان را به راه انداختند و به پیش میبرند.
وی افزود: این مسئله ای است که باید همه محکوم کنند. آنهایی که خیلی دل میسوزانند برای سینمای ایران و خیلی مدعی هستند و خودشان را متولی سینمای ایران میدانند، باید محکوم کنند.
وی در ادامه تاکید کرد: آنهایی که معتقدند سند منگولهدار سینمای ایران به اسمشان خورده و همیشه داد و بیداد میکنند اگر اینجا صدایشان درنیاید، معلوم میشود که نان به نرخ روز خورند و بنا بر یکسری مصالحی که بیشتر همان جیب خودشان است و یا مصالح سیاسی کانونهای پنهانی که اینها را حمایت میکند، گاهی اوقات داد و بیداد میکنند و اگر واقعا ریگی به کفش ندارند، باید اینجا صحبت کنند و این عمل را محکوم کنند.
وی در پایان گفت: به هر صورت اخراجیها علیرغم تمام ضعفها و قوتهایی که دارد، زبان گویای قشری از ملت است و اینها هرچقدر هم که بخواهند این را بپوشانند، نمیتوانند و فیلم حرف خودش را میزند، فروش فیلم هم این را نشان میدهد.
مستغاثی در پاسخ به پرسشی درباره دلیل موج سازی رسانه ای ضدانقلاب برای تحریم اخراجی ها3 گفت:این یک نوع دیکتاتوری شبه روشنفکری است. یک موقعی سازمان مجاهدین خلق یا همان منافقین لیست سیر مطالعاتی میداد و میگفت این کتابها یا نشریات را مطالعه کنید و بقیه را مطالعه نکنید، حالا روشنفکرها به نوعی همان دیکتاتوری را میخواهند درست کنند آنهم در عصر و زمانی که خودشان معتقد به فضای باز اطلاعات هستند، یعنی آدمها و طرفداران خودشان را میخواهند محدود بکنند و به نوعی قیمشان باشند.
وی تصریح کرد: البته جریان روشنفکری از ابتدا یک جریان بیمار بوده و جریان عقبافتادهای است و تاریخ 180-200 سال اخیر این را به خوبی نشان میدهد. اینها همیشه فکر میکنند که نقش اصلی را در جریانهای اجتماعی و سیاسی ایران دارند، در صورتی که از پایینترین اقشار سیاسی هم نقش کمتری دارند و این ناشی از توهماتی است که دارند.
سردبیر ماهنامه سینمایی24: تحریم و تکثیر غیرقانونی را نمی فهمم
حسین معززینیا در مورد تکثیر غیرقانونی اخراجی ها اظهار داشت: قطعا لو رفتن هر فیلمی کار ناجوانمردانه ای است.
وی تاکید کرد: فیلمی را که ساخته شده است، میشود نقد کرد و در موردش حرف زد ولی جلوگیری از فروش و تکثیر غیرقانونی و تحریم را نمیفهمم برای چیست و دلیلی برای این کارها وجود ندارد.
کارگردان طلا و مس: این کار به ضرر سینماست
همایون اسعدیان نیز ضمن محکومیت این اقدام گفت: جدا از سلایقمان و اینکه این فیلم را بپسندیم یا نپسندیم، از نظر حرفهی ما هر نوع بیاحترامی به حقوق مولف و هرنوع تکثیر طبیعتا عملی مذموم است و به ضرر کل سینمای ایران، و طبیعتا هیچکس نمیتواند این عمل را تائید کند.
وی تاکید کرد: ما میتوانیم مخالف تماشای این فیلم باشیم و آن را نپسندیم ولی قطعا نمیتوانیم چنین کاری با فیلم انجام دهیم چرا که باید کلان سینما را دید و این به ضرر سینماست.
قادری: تایید کردن این دزدی توسط برخی افراد، آزاردهنده و خطرناک است
امیر قادری، منتقد سینمایی و عضو سابق تحریریه شرق و شهروند امروز، ضمن محکومیت این ماجرا گفت: از هر زاویهای که بخواهیم به این ماجرا نگاه کنیم، چه قانونی، چه اخلاقی و چه عرف، واضح است که این عمل رد است. بنابه قانون حق مولف در تمام دنیا، این عمل قطعا سرقت محسوب میشود.
قادری ادامه داد: اما تفاوتی که این بار با همیشه دارد، این است که ظاهرا ایندفعه از طرف گروههایی این دزدی تائید میشود و این خیلی حیرتانگیز است. تائید این عمل از سوی بعضی افراد خیلی برای من آزار دهنده است و اینکه بیاییم با زیرپا گذاشتن حقوق مولف، چنین سرقتی را تائید کنیم، به نظر من یک بدعت خطرناک است.
وی تاکید کرد: نه فقط در مورد فیلم اخراجیها، بلکه در مورد هر فیلمی حتی یک مستند کمبینندهی محدود، چه برسد به فیلمی که قرار است بفروشد و پرتماشاگر است، ما همه اینقدر از این کار ناراحتیم که یادآوریش هم آدم را اذیت میکند.
پوریا: طرفدار تحریمم اما تکثیر فیلم، غیرانسانی است
امیر پوریا که در صفحه فیسبوکش دوستانش را به تحریم اخراجی ها دعوت کرده است، دلایل خودش برای تحریم اخراجی ها را شخصی خواند و گفت: دلیل من برای طرفداری از تماشا نکردن این فیلم کاملاً شخصی و سینمایی است. اخراجی ها یک توهم کمدی است و برای من ارزش دیدن ندارد.
وی در مورد اینکه با تکثیر غیرفانونی فیلم مخالف است، گفت: اینکه نسخههای غیر قانونی این فیلم روی اینترنت پخش شده، خیلی عجیب است. طبیعتاً به عنوان یک انسان، فارغ از هرگونه بحث سینمایی و تخصصی و هر گونه زاویه و جناح، فکر میکنم که این کار خیلی غیرانسانی است و همچنان به هیچ وجه این فیلم را با این نسخه های غیر مجاز تماشا نخواهم کرد و امیدوارم که بقیه هم همین کار را کرده و فیلم را تماشا نکنند.
وی گفت: مهم آن است که یک تلاش انسانی شاید صد نفره انجام شده و هزینههای زیادی برای آن صورت گرفته است. دزدیده شدن این نسخه، مثل نادیده گرفتن آنی تمام حقوق انسانی و اقتصادی این اثر است البته نمیتوان مطمئن بود که این سرقت از جانب همان جناحی که توصیه کننده به دیدن نسخه غیرقانونی است، اتفاق افتاده باشد. ولی ما کارآگاه نیستیم و منشا این اتفاق، قابل ردیابی هم نیست.
وی در پایان گفت: البته آقای ده نمکی خیلی علاقه دارد به اینکه بگوید تمام سینمای ایران در برابر من ایستاده است و خیلی بامزه و تلخ است که از این جهت او شبیه ترین فرد سینمای ایران به بهرام بیضایی است. اگرچه این دو نفر از لحاظ تئوریک و نگرش هیچ شباهتی به هم ندارند. به هر حال دهنمکی منتظر است تا بگوید که سینماگران به آن اندازه که همیشه در برابر چنین اتفاقی موضع میگرفتند، اینبار در قبال دزدی فیلم من اعتراض شدیدی نکردند. البته میبینید که من به سهم خودم موضع میگیرم؛ گرچه فیلم را ندیدهام و نخواهم دید.
فیلم سینمایی 'اخراجی های3' که هم اکنون در سینماهای کشور در حال اکران است، برای عنوان بندی پایانی خود از شعری از محمدحسن جعفریان بهره برده که با صدای بهنام صفوی و آهنگ ساخته شده توسط بهنام ابطحی به اجرا درآمده است.
متن کامل شعر این تیتراژ که فایل صوتی اجرای موسیقایی آن از طریق پیوند فوق قابل بارگذاری است، بدین شرح است:
فصلهای پیش از این هم ابر داشت
بر کویرم بارشی بیصبر داشت
پیش از اینها آسمان گلپوش بود
پیش از اینها یار در آغوش بود
اینک اما عدهای آتش شدند
بعد کوچ کوهها آرش شدند
از بلند آز حلق آویزها
قلبهای مانده در دهلیزها
بذرهایی ناشناس و گول و گند
از میان خاک و خون قد میکشند
بعضی از آنها که خون نوشیدهاند
ارث جنگ عشق را پوشیدهاند
عدهای حسن القضاء را دیده اند
عدهای را بنزها بلعیده اند
بزدلانی کز هراس ابتر شدند
از بسیجیها بسیجی تر شدند
آی بی جان ها! دلم را بشنوید
اندکی از حاصلم را بشنوید
توچه میدانی تگرگ و برگ را
غرق خون خویش، رقص مرگ را
تو چه میدانی که رمل و ماسه چیست
بین ابروها رد قناسه چیست
تو چه میدانی سقوط “پاوه” را
“عاصمی” را “باکری” را “کاوه” را
هیچ می دانی”مریوان” چیست؟ هان!
هیچ میدانی که “چمران” کیست؟ هان!
هیچ میدانی بسیجی سر جداست؟
هیچ میدانی “دوعیجی” در کجاست؟
این صدای بوستانی پرپر است
این زبان سرخ نسلی بی سر است
با همانهایم که در دین غش زدند
ریشه اسلام را آتش زدند
پای خندقها احد را ساختند
خون فروشی کرده خود را ساختند
زندههای کمتر از مردارها
با شما هستم، غنیمت خوارها
بذر هفتاد و دو آفت در شما
بردگان سکه! لعنت بر شما
باز دنیا کاسه خمر شماست
باز هم شیطان اولی الامر شماست
با همانهایم که بعد از آن ولی
شوکران کردند در کام علی
باز آیا استخوانی در گلوست؟
باز آیا خار در چشمان اوست؟
ای شکوه رفته امشب بازگرد!
این سکوت مرده را درهم نورد
از نسیم شادی یاران بگو
از “شکست حصر آبادان” بگو!
از شکستن از گسستن از یقین
از شکوه فتح در “فتح المبین”
از “شلمچه”، “فاو” از “بستان” بگو!
از شکوه رفته! از “مهران” بگو!
از همانهایی که سر بر در زدند
روی فرش خون خود پرپر زدند
شب شکاران سحر اندوخته
از پرستوهای در خود سوخته
زان همه گلها که می بردی بگو!
از “بقایی” از “بروجردی” بگو!
پهلوانانی که سهرابی شدند
از پلنگانی که مهتابی شدند
عشق بود و داغ بود و سوز بود
آه! گویی این همه دیروز بود
اینک اما در نگاهی راز نیست
تیردان پرتیر و تیرانداز نیست
نسل های جاودان فانی شدند
شعرها هم آنچه می دانی شدند
روزگاران عجیبی آمدند
نسل های نانجیبی آمدند
ابتدا احساسهامان ترد بود
ابتدا اندوههامان خرد بود
رفته رفته خنده ها زاری شدند
زخم هامان کم کمک کاری شدند
خواب دیدم دیو بیعار کبود
در مسیل آرزوها خفته بود
خواب دیدم برفها باقی شدند
لحظههای مرده ام ساقی شدند
ای شهیدان! دردها برگشته اند
روزهامان را به شب آغشتهاند
فصل هامان گونهای دیگر شدند
چشمهامان مست و جادوگر شدند
روحهامان سخت و تن آلودهاند
آسمانهامان لجن آلودهاند
هفته ها در هفته ها گم میشوند
وهمها فردای مردم میشوند
فانیان وادی بی سنگری!
تیغ ها مانده در آهنگری
حاصل آغازها پایان شده است؟
میوه فرهنگ جبهه نان شده است؟
شعله ها! سردیم ما، سردیم ما
رخصتی، شاید که برگردیم ما
“یسطرون” هم رفت و ما نون ماندهایم
بعد لیلا باز مجنون ماندهایم
بحر مرداب است بی امواج، آی!
عشق یک شوخی است بی حلاج، آی!
یک نفر از خویش دلگیر است باز
یک نفر بغضش گلوگیر است باز
زخمیام، اما نمک… بی فایده است
درد دارم، نی لبک… بی فایده است
عاقبت آب از سر نوحم گذشت
لشگر چنگیز از روحم گذشت
خبرگزاری فارس: مدیر پخش فیلمیران از فروش 2 میلیارد و نیمی فیلم سینمایی «اخراجیها 3» خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس، سرتیپی مدیر پخش فیلمیران اعلام کرد که فیلم سینمایی «اخراجیها 3» با فروش یک میلیارد و 200 میلیون در تهران و یک میلیارد و 300 میلیون در شهرستان ها از اول فروردین تا 13 فروردین در مجموع بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون فروش داشته است.
بنابراین گزارش، این اتفاق در حالی افتاده که عدهای به قصد ضربه زدن به فروش این فیلم سینمایی نسخه قاچاق آن را در بازار توزیع کردند.
«مسعود دهنمکی» در واکنش به این اتفاقات در بخشی از یادداشت خود درباره قاچاق «اخراجیها3» نوشته است:
تمام توان رسانهای خود را در این چند ماه به ایجاد فضای تحریم «اخراجیها3» مصروف کردند و در کمال ناباوری و حیرت وقتی دیدند که مردم از هر قشر و گروه و عقیده و قومی در سالنهای سینماهای کشور به فریبکاری حاجیگرینفهای امروزی و دغلکاری دباغهای مدرن میخندند و در لحظات غمگین آن به مظلومیت جانبازانشان گریه میکنند، تاب نیاورده و برای جلوگیری از یک تفاهم ملی و ثبت رکوردی تاریخی در حوزه فرهنگ ناجوانمردانه دست به قاچاق اخراجیها زدند و با فیلمبرداری از روی پرده سینما و مانند تروریستهای القاعده و طالبان با درج یک بیانیه به اسم جنبش سبز در اول فیلم، آن را در اینترنت قرار دادند. این رفتار در پی اظهارات عقدهایوار مثلا یک منتقد در مصاحبه با بیبیسی علیه اخراجیها قابل پیشبینی بود.
اکران «اخراجیها3» از 25 اسفندماه در تهران و شهرستانها آغاز شد و تا روز گذشته بیش از 2.5 میلیارد تومان فروش داشته است. پیش از این دو فیلم قبلی دهنمکی هم قاچاق شده بود.
علیرضا قزوه، شاعر متعهد و برجسته کشور، در سروده جدید خود به حوادث اخیری که در دنیای اسلام در حال وقوع است اشاره کرده است. با هم این شعر زیبا را می خوانیم:
لیبی آه امام موسی صدر است
بحرین
سیلی خدا بر صورت خلیفه های دروغ است
ژاپن می لرزد و سونامی ژاپن
یعنی ژاپن قوی تر از فرانسه و آلمان است
و میراژها و اف بیست ها
در برابر خشم خدا هیچ اند
کجایی پل الوار؟
که از فرانسه به لیبی بروی
و اعتراض کنی به این کوتوله های سیاست
به اوبی ما و این مرتیکه کوتاه قد فرانسوی
که من مدام نامش را فراموش می کنم
به برلوسکنی که هر کجا باشد
فاحشه ها جمع اند
ایتالیا تئاتر فاحشه ها شده است
و زنده باد پاپ
و زنده باد بابانوئل
و زنده باد پیتزای پپرونی واتیکن
فرانسه با میراژهایش بگذار وژ وژ کند
بانجول ها
با بنجول های فکری ایران
شتران سبز قذافی
و سعد حریری
از مقابل عکس عبدالله ابن ابابیل و
خاخام های چاخان رژه بروند
آنها نقشه کشیده اند برای تمام جهان
برای رنگ عبای پسر زبیر
برای متن سخنرانی طلحه الخیر ایرانی
برای تهیه و توزیع و پخش جنازه های شهیدان اهل سنت در ایران
اما دست شان به هیچ جا نرسید
و اهل سنت ایران خندید به ریش فتنه
به کاخ الیزه و سفید
اگر دعوای شیعه و سنی راه می افتاد
به این شیخ تنها نصف سهم می رسید
یک سهم به آن شریکش
و دو سهم به زحمتکشان استودیو بی بی سی
که زورشان نرسید به میدان انقلاب و آزادی
و زورشان نرسید
به میدان مرجئه دمشق
و زورشان نرسید به میدان تقسیم استانبول
و زورشان نرسید به الضاحیه لبنان
سه گراز و سه خوک و سه کروکودیل
با سه افعی و سه گاومیش و سه شتر
پیمان بسته اند
آنها برای فردای ما نیز نقشه کشیده اند
برای شیخ عینک پنسی خوش تیپی که خواهد رسید
با نقشه ی دجال های دیجیتال
آنها هزار نقشه برای سیدحسن نصرالله کشیده اند
در روز اول 48 کشته
از کشته ها 16 قلب به هر کدام رسید
سی و دو کلیه
به جمهوری خواهان دموکرات
دموکرات های جمهوری خواه
که هیچ وقت بر سر رای ها با هم دعوا نمی کنند
اما نقشه دعوای جهان را می کشند
و روز اول لیبی این بود
القصافی جدا جدا
قصابها جدا جدا
امریکا چرا نیاید
مادام که آل خلیفه هست و شیخ خرفت هست
مادام که در استودیو بی بی سی مخملباف هست و نوری زاده هست و خاخام ها و چاخان ها هستند
فرانسه چرا لشکرکشی نکند مادام که سعدحریری هست و ۱۴مارس هست
اما سراسر دنیا پر است از حسن نصرالله
از بچه های علی و حسین و خمینی
و انتفاضه ها همچنان در راه است
انتفاضه ی تونس و مصر و لیبی
انتفاضه ی بحرین و یمن
و انتفاضه ی حجاز و امارات
و انتفاضه ی کویت و قابوس و شاه کوچک اردن
و انتفاضه ی پیوند شیعیان و اهل تسنن در راه است
شما از جنس دیگرید
از جنس بولهب و برلوسکونی با هم
سونامی بزرگتر از ژاپن همین هاست
که من می گویم و تو می بینی هر شب
محمد از حجاز بود
اما شما شبیه او نیستید
شما ابولهب اید تا هنوز
و ابرهه اید
و مصر حجاز نیست
الازهر با کبارالعلما فرق می کند حالا
شیوخ آل سعود
تنها تخصص شان نشان دادن قبله است
وقتی کنار خانه ی خدا تمرگیده اند
با شکمانی برجسته و چرخ های دوار
بچرخ تا بچرخیم
آنها تنها می توانند بوی صابون های غیر حلال را تشخیص بدهند
و این تخصص کمی نیست
و حد حرم را
با کمک اسرائیل و دوربین های پیشرفته انگلیسی مشخص کنند
آنها به درد هیچ چیز دیگری نمی خورند
بی خاصیت ترند از یک آدامس خروس و یک بستنی قیفی
آنها فقط به درد چاله کندن می خورند
بر سر راه مسلمانان
و تقسیم کردن مسلمانان با کمک آیات وحدت
آنها در مسابقه زیبایی عقال و دشداشه اول اند
در مسایقه آنکارد ریش هم اول
در خواب در رختخواب پر قو اول اند
در مسابقه زیباترین شاهین هم اول
در مسابقه بزرگترین کپل و ران و شکم اول اند
و در مسابقه بیشترین ساعت معاشقه با غرب هم اول
داوران زیباترین شترند
مادام که قذافی و مبارک و بن علی می دوند
و امریکا و فرانسه و انگلستان بر سرشان شرط می بندند
مادام که شیوخ آل سعود تنها ما را محکوم می کنند
اما گرازها آزادند
خلیفه های سعودی را
با شترانشان فرستاده اند به بحرین
با شمشیرهای تیز تا گردن بزنند
عاشقان خمینی را
دنیا به دست فاحشه ها افتاده است
و مردم بیدار شده اند
و این اسب سیاه یونایتد امریکا
تنها برای سواری دادن به تل ابیب طراحی شده ست
برای لگد زدن به پابرهنگان زمین است
این اسب سیاه
پابند خوک های سفید است
تا انگلستان پاپیونش را صاف کند و
لباس شب عمه الیزابت
کشیده شود تا افغانستان
و غرب را خر کرده اند با کمی سوسیس خوک و کمی ژانبون
و کمی اینترنت
و با بابانوئل و فاحشه ها
می بینی که حال جهان هیچ خوب نیست
شب بخیر عمه الیزابت
کجایی پل الوار؟!
شب تحویل سال 1390 – دهلی نو