9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

جنایت «تریمسه» سوریه به اعتراف عاملان تروریستی آن + عکس

خبرگزاری فارس: تعدادی از تروریستهای بازداشت شده به اقدامات تروریستی خود اعتراف و تاکید کردند که تعداد زیادی از آنان در تریمسه کشته شد.
خبرگزاری فارس: جنایت «تریمسه» سوریه به اعتراف عاملان تروریستی آن + عکس

به گزارش فارس، چند نفر از تروریست‌های سوریه که در تریمسه بازداشت شدند، اعتراف کردند که حدود 300 فرد مسلح به این روستا در نزدیکی حماة حمله کرندند اما از سرعت عمل نیروهای امنیتی سوریه برای مقابله با آنان غافلگیر شدند.

این افراد اعتراف کردند که تعداد زیادی از آنان کشته شد. اما رسانه‌های حامی تروریست‌های سوریه که مقامات غربی از جمله آمریکا نیز آنان را مورد استناد خود قرار می‌دهند وانمود میکنند که افراد کشته شده از مردم عادی است تا بدین صورت دولت سوریه را به ارتکاب کشتار مردم متهم کنند و تحت فشار قرار بدهند.

به گزارش سانا، حکمت شحاده المصطفی الیونس و سائد درویش و رامی عبدالسلام الدرویش و محمد صطوف از جمله اعضای گروه‌های تروریستی هستند که اعتراف کردند با هدف اجبار مردم به مخالفت با نظام سوریه و ممانعت از کارمندان دولت برای رفتن بر سر کار و جمع کردن آنان در اعتصابی اجباری و تهدید کردند دولت به کشتن مردم وارد منطقه التریمسه شدند.

یونس در اعترافاتی که از تلویزیون سوریه پخش شد گفت: من خودم اهل التریمسه هستم و به گروهی مسلح 16 نفره پیوستم و در تریمسه جمع شدیم. تعداد کل افراد مسلح به بیش از 250 نفر رسیده بود.

تروریست‌های بازداشت شده

این تروریست افزود: دستور به ما رسیده بود که باید به نقاط وابسته به نیروهای نظامی در منطقه حمله کنیم و مانع حضور کارکنان دولتی در سر کار شویم و مردم را مجبور کنیم که اعتصاب کنند اما صبح پنجشنبه زمانیکه نیروهای امنیتی به منطقه رسیدند غافلگیر شدیم. دستور رسید که با نیروهای امنیتی مبارزه کنیم و اجازه ندهیم وارد منطقه شوند.

وی گفت: ما و دیگر افراد مسلح انواع سلاح‌ها را داشتیم. از تفنگ‌های خودکار و تک‌تیرانداز گرفته تا آرپی‌جی‌انداز و بمب. تک‌تیراندازهای ما هم بالای پشت‌بام‌ها مستقر بودند.

این تروریست همچنین گفت: منهل درویش فرمانده گروه 16 نفره ما در درگیری که حدود یک ساعت و نیم طول کشید کشته شد. تعداد زیادی از افراد مسلح کشته شدند. زمانیکه دریافتم بشدت شکست خوردیم خود را تسلیم نیروهای امنیتی کردم. در حقیقت نیروهای امنیتی از ما با بلندگو خواستند که خود را تسلیم کنیم.

همچنین سائد درویش دیگر تروریست سوری نیز گفت: من هم به افراد مسلح کار می‌کردم. از 20 روز پیش افراد مسلح به اینجا می‌آمدند و جمع می‌شدند. به بیش از 250 تا 300 نفر رسید تعدادمان. برنامه ریخته‌ بودیم برای حمله کردن به نقاط ایست بازرسی ارتش و سد کردن برخی راه‌ها و ایجاد کردن حالتی که نشان بدهد مردم اعتصاب کرده‌اند.

وی افزود: صبح پنجشنبه غافلگیر شدیم وقتی شنیدیم منطقه محاصره شده است. سعی کردیم فرار کنیم اما نتوانستیم. سپس دستور رسید که به نیروهای سوریه حمله کنیم. نزدیک دو ساعت طول کشید اما تعدادی زیادی از ما کشته شد. و من آخرین نفری بودم که بازداشت شدم.

وی تاکید کرد که از جمله سلاح‌های مورد استفاده افراد مسلح، آر.پی.جی انداز و مسلسل و بسته‌های انفجاری بود.

به اعتراف این تروریست، سران گروه‌های مسلح پول‌های خود را از ترکیه می‌گرفتند و در میان افراد مسلح تعدادی ترکیه‌ای و لیبیایی نیز حضور داشتند.

محمد صطوف دیگر تروریست بازداشت شده اعتراف کرد که از جمله ماموریت‌های او ساختن کلیپ‌های ساختگی از تظاهرات مردم و انتقال آن به اینترنت بوده است.

وی با بیان اینکه 20 روز پیش ورود افراد مسلح به منطقه آغاز شده بود، اعلام کرد که ماموریت آنان حمله به مراکز وابسته به دولت، بمب‌گذاری در خودروها بود.

وی نیز اعلام کرد که با رسیدن نیروهای امنیتی دستور دادند که با آنان مقابله شود اما درگیری به کشته شدن عیسی الابراهیم فرمانده گروه محمد الفاتح انجامید.

همچنین ورده سلیمان زن بازداشت شده اعلام کرد که با همکاری شوهرش (هر چند که طلاق گرفته بودند) رهبری گروهی در الزبدانی را بر عهده داشتند که تاکنون اقدامات زیادی مانند سرقت، ربایش افراد، قتل و راهزنی انجام داده‌اند و این اقدامات را در ریف دمشق  هم مرتکب کشده بودند.

نهمین همایش حزب الله سایبر با موضوع سوریه برگزار شد

سوریه تاوان حمایت از ایران در دوران جنگ را می دهد/ ترکیه و عربستان دو لبه یک قیچی علیه بیداری اسلامی هستند

 نهمین همایش حزب الله سایبر با عنوان "سوریه – خط اول مقاومت" عصر دیروز در تالار سیدالشهداء تهران برگزار شد. در این همایش که از ساعت 17 آغاز شد پس از قرائت قرآن توسط حامد شاکرنژاد و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ، حجت الاسلام اختری رئیس مجمع جهانی اهل البیت (ع)  و سفیر سابق جمهوری اسلامی با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام با ابزار رسانه ای خود سیاه را سفید و سفید را ظلمات نشان میدهند، گفت: کاملا درست است بخواهیم بگوییم ننگ و نفرین بر این جامعه بشری که با عناوین براق که در جامعه عرضه می‌کند قصد وارونه جلوه دادن جامعه را دارد.

\

 

 
وی با تأکید بر بی ریشه بودن مخالفان حکومت بشار اسد، اظهار داشت: دشمنان گاهی تلاش می‌کنند با حمایت‌های همه جانبه خود حرکت‌های دروغین در جامعه ایجاد کنند. اما حرکتهایی که در تونس و مصر انجام گرفت یک حرکت مردمی و عام بود. مخالفان حکومت بشار قصددارند سوریه را از خط مقاومت دور کنند. سوریه به عنوان تنها کشوری که در جبهه مقاومت از روز اول ایستاده و با تمام قوا با همکاری جمهوری اسلامی توانسته در مقاومت خود پابرجا بماند در برابر توطئه‌ها ایستادگی کرده و تمام سیاست‌های سازش را شکست داده است.
 
پس از سخنرانی حجت الاسلام اختری، قسمتی از فیلم "فتنه شام" به کارگردانی سهیل کریمی که هم اکنون در حال اتمام ساخت این فیلم است، نمایش داده شد.
 
 
سوریه تاوان حمایت از ایران در جنگ را می دهد
سخنران بعدی جلسه، حامد حسن، سفیر جمهوری سوریه در تهران بود. حامد حسن ضمن تشریح وضعیت فعلی کشورش، اظهار داشت: چرا امروز ما شاهد خونریزی در سوریه هستیم؟ چرا غرب و اسرائیل و بعضی کشورهای عربی مقابل سوریه صف کشیده اند؟ چرا همه دشمنان مقاومت به دنبال خونریزی در سوریه هستند؟ زیرا هر موضعی که امریکا و اسرائیل اتخاذ کرده سوریه موضعی مقابل آن را اتخاذ کرده‌ است و در مواردی که جهان عرب به پشتیبانی از پیمان‌هایی مانند کمپ دیوید ایستاده‌ سوریه در صف مقابل آن قرار گرفته است.
 
 
وی همچنین با اشاره با سابقه حمایت های جمهوری اسلامی و سوریه از یکدیگر گفت: پس از انقلاب اسلامی ایران و قرار گرفتن مسئله فلسطین در رأس امور این کشور، غرب به وسیله صدام به ایران حمله کرد تا خط مقاومت را از بین ببرد، اما سوریه در مقابل اتحادیه عرب و غرب در کنار جمهوری اسلامی ایستاد. امروز نیز خونریزیهایی که در سوریه توسط سلفی های تندرو انجام میشود، از پشتیبانی همه جانبه عربستان، قطر و غرب برخوردار است. یعنی همان کشورهایی که مقابل در ابتدای انقلاب اسلامی ایران مقابل این کشور صف کشیدند. اما این وعده خداست که همانا پیروزی از آن حزب الله است.
 
 
با پایان صحبتهای حامد حسن، کلیپی از سخنرانی حسن عباسی پخش شد که با تشویق مداوم حضار روبرو شد، به حدی که مجری برنامه فرصت دعوت از حسن عباسی را پیدا نکرد و حسن عباسی با دعوت دستهای حضار به بالای سن رفت. مشروح سخنان حسن عباسی را در ادامه می خوانید:
 
خیلی خوشحالم که در این همایش حضور دارم و به همراه یکدیگر به بررسی برخی سناریوهای مقابل مسئله سوریه که در برابر کفر جهانی ایستاده‌ است، خواهیم پرداخت و نکاتی چند را درباره سناریوهای احتمالی درگیری صهیونیست و امپریالیسم با قطب محور مقاومت در منطقه را ارزیابی خواهیم کرد. نکته‌ای که اهمیت دارد این است که در حال حاضر پس از 19 ماه از وقوع بیداری اسلامی در منطقه می‌گذرد و بیداری اسلامی 12 کشور عربی اسلامی را در بر گرفته است و 4 حاکم دست نشانده غربی را سرنگون کرده است.
 
 
 در شرایطی که کشور بحرین، عربستان، اردن و سایر کشورها درگیر یک عملیات رهایی بخشی از طریق انقلاب آرام هستند، گسترش شیوه انقلابی گری دوره دهه 60 میلادی با عملیات‌های تروریستی و چریکی در قلب دولت سوریه برای ما حائز اهمیت است. نکته مهم این است که چرا دشمن به این شیوه دست زده و آینده آن چه خواهد شد؛ این موضوع را در این همایش به طور مختصر تحلیل می‌کنیم البته بیشتر از اینکه مخاطب ما مردم ایران و دایره جهانی باشد روی سخن ما با جبهه کفر است که بداند  نوع سناریو‌ها و طرح‌ریزی‌ درگیری‌ها چگونه است.
 
بازگشت به دوره طلایی رم 
در سال 1993 بخش افراطی درون ایالات متحده امریکا، کتابی را به نام شاه جنوب منتشر کرد در نسبت میان شاه جنوب و شاه شمال قطب امپراتوری موسوم به امپراتوری روم، بازگشت به دوره طلایی خود در دوران حکومت روم باستان را هدف گذاری کرده اند با مرکزیت واتیکان و کشورهای اروپایی و غرب شاه شمال را سربخش نهایی کتاب دانیال نبی قرار دادند که در این کتاب شاه شمال در آخرالزمان رقم می‌خورد و در شاه جنوب نیز محورهایی مانند لیبی و اتیوپی رقم خورده و دو کشور ایران و سوریه نیز به عنوان عناصر شاه جنوب برای شاه شمال خطر محسوب می‌شوند. 
 
 
در چند سال اخیر برای این مسئله یک مجله ویژه منتشر کرده اند به نام فیلادلفیا ترومیت پتس و به طور جدی مبتنی بر کتاب مقدسشان این فراز را تئوریزه کردند که درگیری نهایی میان شاه جنوب و شاه شمال میان ایران و امپراتوری روم یا همین غرب رخ می‌دهد و مواردی در سوریه در متن آن قرار دارد سوای از این افسانه پردازی ها وگمانه زنی ها که نشانه ضعف تئوریک نظام سلطه و امپریالیست است. 
جهان استکبار در شرایطی که نزدیک به 16 تریلیون دلار بدهی خارجی دارد و درست در شرایطی که 27 کشور اتحادیه اروپا در کف خیابان ها به دلیل مشکلات اقتصادی درگیر هستند، شرایطی را ایجاد کردند که جریان بیداری اسلامی را منحرف کنند.
 
منحرف کردن افکار عمومی از اسرائیل 
به باور اینها موج اول بیداری که به انقلاب اسلامی ایران منجر شد و موج دوم بیداری که کشور اسلامی لبنان و فلسطین را رقم زد و موج سوم بیداری که امروز دوازده کشور عربی اسلامی را فراگرفته باید تاخت و این سه موج را مهار کرد، هرچند سال گذشته رهبر معظم انقلاب در اردیبهشت ماه فرمودند موج چهارم بیداری اسلامی مستضعفین به متن اروپا می‌رود که امروز همه شاهد این مسئله هستیم، موج پنجم بیداری را نیز در شهریور سال گذشته تحت عنوان جنبش وال‌استریت دیدید، این موج مردم شهرهای امریکا را فراگرفت و مردم آن اذعان داشتند که این حرکت را از مردم مصر ایده‌ گرفته اند و حرکت را رقم زده اند و تا مرز کاخ سفید پیش رفته است. حال امروز در چنین شرایطی چرا جریان سلطه کشور سوریه را بر خلاف حرکت طبیعی تحت فشار و سیطره خود قرار داده است؟ این مسئله از چه منطقی تبعیت می‌کند؟
 
 
عمده ترین تلاشی که در طول ماه‌های اخیر امریکا و رژیم صهیونیستی انجام داده‌اند این است که القاء کنند آنچه که در منطقه رخ می‌دهد پدیده ضد صهیونیستی و ضد امریکایی نیست بلکه علیه استبداد است و این استبداد درون سوریه نیز وجود دارد چون سوریه با رژیم صهیونیستی و امریکا رابطه‌ای ندارد و می‌خواهند بگویند که مردم در سوریه نیز چنین مطالباتی را دارند. 
 
یک اشتباه استراتژیک را کارشناسان ایالات متحده انجام دادند، باید به کارشناسان استراتژیست ایالات متحده بگوییم که در دهه 60 میلادی و عصر چه گوآرا سیر می‌کنید، اگر خود شما انقلاب های مخملی را در جهان دنبال می‌کنید پس این چه منطقی بود که طالبان و القاعده را با هماهنگی قطر به راه انداختید و برای آنها در دوحه قطر دفتر تأسیس کردید و پول های میلیاردی به آنها دادید و این گروه را روانه سرزمین سوریه کردید و خواستید با تروریست عریان و علنی انقلاب به پا کنید؟ این تئوری‌های آقای جین شارپ و تئوری‌های هانگ تین تون کجا به درد می‌خورد در شرایطی که تروریست در همه جا نکوهش شده است و نفرت همه را برانگیخته شما با تروریست و خشونت علنی در شهرهای سوریه سعی  کرده‌اید به چه چیز برسید؟ بزرگ‌ترین اشتباه استراتژیک غرب این بود که با خشونت علنی در سوریه وارد شد من تعجب می‌کنم که آقای هنری کیسینجر که 90 سالش است و احتمالا آلزایمر گرفته و گفته است که سوریه را باید از درون به آتش کشید، ز چه منطقی تبعیت می‌کند، انقلاب یعنی آن چیزی که مردم بحرین از صبح تا شب با دست خالی به دنبال آن هستند. 
 
اگر چنین تجمعی از مردم معارض دولت سوریه در کف خیابان‌ها دیدیم می‌توانیم بپذیریم که ادعای شما در مورد انقلاب مردمی در سوریه درست است اما این تروریسم علنی و عریان که ‌القاعده به عنوان گروهکی که یک گلوله هم به سمت رژیم صهیونیستی نینداخته است در میان آن است تعجب برانگیز است ما انتظار نداشتیم که القاعده در زمانی که حزب الله در جنوب لبنان می‌جنگید علیه رژیم صهیونیستی حتی یک تیر شلیک کند اما وقتی مردم مظلوم غزه در سال 1387 مورد هجوم بودند آیا نباید القاعده نشان می‌داد هم فکر آنها (حماس) است. هیچ گاه و در هیچ بزنگاه تاریخی ما مشاهده نکردیم که جریان وهابیت علیه رژیم صهیونیستی عمل کند. 
 
استکبار و انگلستان در منطقه ما سه جریان را بوجود آوردند، اول ایجاد مذهب دست ساز جعلی یعنی قادیان گری در سرزمین پاکستان که محصول آن سلمان‌رشدی است؛ دوم جریان جعلی بهائیت در ایران و سوم جریان جعلی وهابیت در درون سرزمین حجاز شرایطی را ایجاد کرده که هر گاه انگلستان و جریان سلطه به آن نیاز داشتند این جریان منفی در حمایت از آنان به صحنه بیاید و دلیل اینکه نمی‌بینید وهابیت علیه رژیم صهیونیستی عمل کند همین است؛ اما این گروه تمام توان و انرژی خود را گذاشته است تا سوریه را به آتش بکشد البته باید ببینیم چه مقدار می‌توانند موفق باشند.
 
 
ترکیه و عربستان، دو لبه یک قیچی 
نکته کلیدی و اساسی این است که با شروع این انقلاب ها، ایالات متحده به کشورهای ترکیه و عربستان دو مأموریت همزمان داده است، عربستان نقش ممانعت از استمرار این انقلاب‌ها را به عهده دارد و ترکیه نیز از لاک خود که ادعای اسلام‌گرایی داشت خارج شده و نشان داد که چقدر به اسلام باور دارد. 
 
در این میان ترکیه وارد شد و ملت‌های منطقه‌ را به جمهوری مدل ترکیه دعوت کرد همان روز که دولت اردوغان و عبدالله گل سر کار آمدند خبرنگاران به من گفتند که دولت اسلام گرا سر کار آمده است در آنجا گفتم اگر می‌خواهید عمق اسلامی جمهوری اسلامی را ببینید به شهر قم نگاه کنید و می‌بینید تعدادی عالم و فقیه پشت سر حکومت هستند؛ اسلامی بودن حکومت به عمق نیاز دارد شما یک نفر را به عنوان عالم دینی در ترکیه به من معرفی کنید که پشت سر حکومت عبدالله گل و اردوغان باشد این چه نوع حکومت اسلامی است که با یک عالم عمیق رابطه ندارد. 
نوعی اسلام امریکایی را کشور ترکیه برای ما به ارمغان آورد که فقط همسران سران کشورش با حجاب بودند؛ اما تا عمق حرکت اینها کاملا امریکایی بود حتی در حرکت‌های نمادین و نمایشی که در برابر رژیم صهیونیستی انجام دادند، اگر این حرکت حقیقی بود باید سفارت اسرائیل در ترکیه را می‌بستند.  هم اکنون با جریان وهابی در سرزمین فلسطین و حجاز و با جریان لائیک در سرزمین ترکیه عملیات تأخیری در بیداری اسلامی را شاهد هستیم. 
در سی سال اول حکومت منحوس رژیم صهیونیستی عمق استراتژیک آن در منطقه ایران و حکومت آن بود در سی سال دوم و پس از‌ آن عمق استراتژیک رژیم صهیونیستی دولت سادات و مبارک بود، سرزمین عظیم مصر و ملت بزرگ آن در طول 32 سال گذشته عمق استراتژیک و تکیه گاه رژیم صهیونیستی محسوب می‌شدند تا جایی که گذرگاه ررفح بسته شد و مردم غزه را در تنگنای اقتصادی گذاشتند. 
 
امروز منطقه جنوب رژیم صهیونیستی در سرزمین مصر از سیطره ایالات متحده و رژیم صهیونیستی خارج شده است، یک راه برای رژیم صهیونیستی برای خروج از انزوا باقی می‌ماند و آن این است که مرکز دفاع از رژیم صهیونیستی به ترکیه تغییر کند چون این رژیم در کشور ترکیه سفارت داشته و با این کشور تعامل دارد. 
اما میان رژیم صهیونیستی و مجموعه ترکیه، سرزمین سوریه فاصله انداخته از بلندی‌های جولان تا محدوده جنوب ترکیه، باید سرزمین سوریه از چنگ مردم خارج شده و تکیه گاه رژیم صهیونیستی برای ده‌های آینده از راه سوریه تأمین شود. 
 
پس فلسطین که به اشغال رژیم صهیونیستی در آمده است هم اکنون در بدترین شرایط در 60 سال گذشته قرار دارد و به شدت در وضعیت بغرنج و بحرانی است و فشار به کشور سوریه به همین دلیل است. 
پس دلیل اساسی آشوب در سوریه این است که بگویند این انقلاب‌ها ضد صهیونیستی و ضدامریکایی نیست و دلیل دوم آنها نیز این است که عمق استراتژیک رژیم صهیونیستی را که در جنوب بود به شمال سرزمین های اشغالی منتقل کنند. 
البته آنها می‌خواهند با حذف سوریه مسئله مقاومت را نیز در لبنان نابود کنند چیزی که برای من اهمیت دارد این است که سناریوهای احتمالی آنان را مورد بررسی قرار دهم.
 
اجرای مدل لیبی در سوریه امکان پذیر نیست 
گفته اند که می‌خواهند سوریه را مانند لیبی کنند و آن را به درگیری داخلی کشانده و با دخالت و بمباران ناتو این کشور اشغال شده و دولت جایگزین وارد شود؛ به چند دلیل لیبی با سوریه متفاوت بوده و جنس دیگری دارد سه دستگاه اصلی یعنی ساختار حکومت و سیستم اطلاعاتی و ارتش با ساختار چیزی که حافظ اسد و بشار رقم زده اند عجین شده و به هم زدن این نظم، نظم یکپارچه سوریه را متلاشی می‌کند و این انسجام امکان متلاشی شدن ندارد این را امریکایی ها و فرانسوی‌ها به خوبی می‌دانند. 
نکته دوم این است که لیبی از سرزمین فلسطین دور بوده اما لازم است که به استراتژیست ‌های امریکایی هشدار دهم که بدانند رژیم صهیونیستی گروگان سه فلش عملیاتی در منطقه است گروگان اول اینکه این رژیم گروگان دولت سوریه است، دوم اینکه اسرائیل گروگان مقاومت لبنان بوده و سوم اینکه گروگان مقاومت اسلامی در غزه است.  به این معنا که هر جنگی را رژیم صهیونیستی و ناتو علیه سرزمین سوریه رقم بزنند این کشور به جای پاسخ به ناتو تمرکز موشک‌های خود را بر روی نقاط استراتژیک این رژیم  قرار خواهد داد و این رژیم با مشکلات متعددی روبه رو می‌شود. 
 
غزه‌ای که 22 روز در مقابل رژیم صهیونیستی قرار داشت و از آن شکست خوردند و حزب اللهی که 33 روز ضرب شست جوانان شیعه را به صهیونیست ها نشان داد اگر ضلع سوم مقاومت یعنی سوریه نیز به آنها اضافه شود رژیم صهیونیستی گروگان خط مقاومت در منطقه می‌شود. 
شما (تحلیل‌گران غرب) اشتباه فکر کرده‌اید که این کشور لیبی است در چنین شرایطی ساختار به گونه‌ای پیچیده رقم خواهد خورد که یک جنگ جهانی صورت می‌گیرد در ادامه باید ابعاد آن را بررسی کنیم؛ اول اینکه هم اکنون هوا گرم بوده و دولت اوباما که در آبان ماه با انتخابات ریاست جمهوری درگیر می‌شود آماده هیچ‌گونه تنش و درگیری نیست، نکته دوم این است که به دلیل مشکلات عدیده مالی و فروپاشی اتحادیه اروپا این اتحادیه نیز آماده جنگی نیست که شروع کننده خودش باشد ولی نداند خاتمه دهنده آن کیست. 
 
روزی که دو سرباز متجاوز رژیم صهیونیستی توسط حزب الله اسیر شدند فکر نمی‌کردند درگیری که خانم رایس می‌گفت یک روز طول می‌کشد 34 روز استمرار پیدا کند؛ اگر در حرکتی نابخردانه عضوی از ناتو یعنی ترکیه مانند ورود جنگنده ترکیه به خاک سوریه و موارد مشابه آن دنبال شود، محدوده سوریه، لبنان و حماس با لیبی کاملا متفاوت خواهد بود. لیبیایی کردن منطقه یک طرح شکست خورده است پس شانزده تریلیون بدهی خارجی ایالات متحده و سیستم رو به سقوط اقتصادی و وضعیت اقتصادی اتحادیه اروپا و انتخابات پیش روی ریاست جمهوری امریکا و موقعیت متزلزل منطقه اجازه حمله و دخالت نظامی در این کشور را نمی‌دهد. اگر شما(غربی‌ها) شوخی کنید و جنگی با سوریه به راه بیندازید در انقلاب مردم اردن تسریع می‌شود و با توجه به خاندان سعودی که همه ولیعهدهای آن بالای 70 سال هستند و قبل از شاه خود می‌میرند چطور می‌خواهید درگیر جنگی شوید که پایگاه منطقه‌ای آن یعنی عربستان از درون خواهد پاشید؛ از این جهت استراتژیست های غربی می‌دانند که اگر چنین کاری کنند کسی که در این میان ضرر می‌کند اتحادیه اروپا، ایالات متحده، پیمان ناتو است که به از دست رفتن موقعیت نامشروع آنان یعنی رژیم صهیونیستی منجر می شود. 
 
چهار نفرت منطقه ای وجود دارد که دولت سوریه موج عملیات روانی خود را در روی این چهار محور سوار می‌کند، نفرت اول نفرت از امریکاست دوم نفرت از دولت‌های دست‌نشانده در منطقه، سوم نفرت از رژیم صهیونیستی و چهارم نفرت از تروریست القاعده در سرزمین سوریه است. 
این چهار دسته نفرت زمینه‌ای است که اگر دولت سوریه بر روی آنها متمرکز شود و هر گونه درگیری با ناتو را به جای پاسخ دادن به خود ناتو به رژیم صهیونیستی پاسخ دهد نتیجه طبیعی آن خواهد شد که تمام مردم جهان عرب و جهان عرب اسلام پشت سر سوریه به عنوان محور مقاومت قرار خواهند گرفت. 
این همان نکته‌ای است که استراتژیست های غرب نمی‌فهمند؛ منتها بلوف چندین دسته دارد باید پرسید در اوج گرمای تابستان کدام نیرو توان این را درد که حمله کند آیا آماده مواجه سنگین این کشورها هستید و یا فکر می‌کنید که حزب الله آرام می‌نشیند تا شما محور مقاومت را ذبح کنید.
 
امروز مردم منطقه یاد گرفته‌اند که به خاطر غفلت هیچ گاه ستایش نمی شوند از سوی دیگر توجه کنید که خبر دقیق داریم که روس‌ها درون خود حرفشان این است که اگر سوریه را بزنند مورد بعدی ایران، روسیه و چین خواهد بود، به دلیل مشکلات گسترده غربی‌ها حتما باید بعد از سوریه، ایران و روسیه را مورد تهاجم قرار دهند به همین دلیل روسیه به دلیل عاقبت موضعی که غرب پیش گرفته به پای صحنه آمده است و گرنه عاشق مردم سوریه نبوده و نیست. 
 
عمیق ترین مسئله آنجاست که سپر دفاع موشکی ایالات متحده که در لهستان بود در کشور ترکیه نیز مستقر شده است پس برای روسیه موضع سوریه بسیار استراتژیک است پس در نتیجه این کشور هیچ گاه نباید از موقعیتی که دارد پایین بیاید. 
 
امام راحل فرموده‌اند که هر کس به پیامبر گرویده مأموریت استقامت دارد و ما امروز در شرایطی این گردنه مهم تاریخی را می‌گذرانیم که بیداری اسلامی به اوج خود رسیده و استقامت حداقل کاری است که باید انجام دهیم. در جنین شرایطی آیا حکومت‌هایی که از نظر بنیادهای سرمایه‌گرا در وضعیت بغرنجی هستند امکان دارند که دست از پا درازتر سعی کنند سناریو لیبی را در کشور سوریه پیاده کنند. تا وقتی که امریکا، ‌اروپا و ناتو، رژیم صهیونیستی را گروگان دولت سوریه می دانند نگران هیچ چیز نباشید و از سوی دیگر مردم سوریه و دولت آن بدانند که همه پیکان تهدید خود را به جای ناتو به سمت رژیم صهیونیستی ببرند.
 
شمشیر داموکلس
نام دکترین آن که غربی‌ها نیز آن را خوب می‌شناسند «شمشیر داموکلس» است، در اسطوره‌های غرب در یونان شمشیر داموکلس شمشیری است که در کنار گردن دشمنی گذاشته می‌شود که هر گاه دست از پا خطا کند عزیز او را از بین می‌برد. در دکترین شمشیر داموکلس، وضعیت سوریه، مقاومت اسلامی در فلسطین و لبنان به شکلی است که از سه زاویه شمشیر داموکلس اطراف گردن رژیم صهیونیستی قرار داده شده است و حال با چنین گروگانی، پیمان آتلانتیک شمالی که طرح حمله به سوریه را دارد یک برگ دیگر را رو کند تا ما نیز برگ استراتژیک خود را رو کنیم این نکته را از این نظر می‌گویم که نخواهند از لحاظ روانی روحیه مردم سوریه را خراب کنند.

پشت پرده جنایت جدید در سوریه +عکس

پشت پرده جنایت جدید در سوریه +عکس

 

 

کشتار ساکنان منطقه التریمسه از توابع شهر حماه سوریه جنایت جدیدی است که گروه های تروریستی در آستانه نشست شورای امنیت سازمان ملل مرتکب شدند.
به گزارش خبرگزاری مهر، همانطور که پیش بینی می شد بار دیگر گروههای مسلح مورد حمایت آمریکا و متحدان عربی وغربی اش پیش از نشست شورای امنیت درباره سوریه، جنایت هولناک دیگری را این بار در منطقه التریمسه مرتکب شدند و دهها نفر را به قتل رساندند و پس از آن با حمایت گسترده تبلیغاتی حامیان خود به ویژه العربیه و الجزیره تلاش کردند نظام سوریه را به دست داشتن در این جنایت متهم کنند و در ادامه از طریق چانه زنی های سیاسی با حامیانشان و ارائه گزارشهای جانبدارانه و یکسویه، زمینه تصویب قطعنامه ای بر اساس فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد را فراهم کنند که این مسئله در اظهارات سرکردگان گروههای مخالف نمایان شد.
 
رئیس گروه موسوم به شورای انتقالی سوریه و دیگر همدستانش امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی در استانبول ترکیه که به طور مستقیم و هماهنگی از تمام شبکه های مخالف نظام سوریه به ویژه العربیه و الجزیره پخش می شد، در تلاش برای منحرف کردن افکارعمومی از جنایات گروههای مسلح مورد حمایت غربی ها و اعراب همسو، ادعا کرد جنایت التریمسه کار نظام سوریه بوده است و این نظام به کشتار و جنایت ادامه خواهد داد.
 
در حالی که حتی در کشورهای اروپایی در صورت مشاهده اقدامات مسلحانه از سوی گروههای تروریستی، دولت برای حفظ امنیت کشور و شهروندانش با شدت با این گروهها برخورد می کند، اما غربی ها و رژیمهای عربی، با حمایت گسترده از گروههای مسلح در سوریه سبب ادامه کشتار و خشونت در این کشور شده اند.
 
سیدا رئیس شورای به اصطلاح ملی انتقالی سوریه اذعان کرد ما شب گذشته نشست طولانی برگزار کردیم و فورا هیئتی به نیویورک اعزام کردیم و خواستار صدور قطعنامه بر اساس فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد شدیم تا از همه گزینه ها از جمله نظامی، علیه نظام سوریه استفاده کنند، در صورتی که با وتوی قابل انتظار روسها روبرو شویم، باید از دوستان خود در جامعه جهانی کمک بگیریم و آنها باید اقدامات عملی اتخاذ کنند.
 
وی با ادعای اینکه نظام سوریه خطری برای ثبات منطقه ای و بین المللی تبدیل شده است، تلاش کرد افکارعمومی را از بزرگترین خطر برای امنیت و ثبات منطقه ای یعنی رژیم اشغالگر اسرائیل و زرادخانه سلاحهای هسته ای اش منحرف کند.
 
"عبدالباسط سیدا" این ادعایش را اثبات نکرد که نظام سوریه چه سودی از کشتار مردم خود می برد، به ویژه با توجه به وضعیت دشواری که کشورش به سبب حمایت غربی ها و اعراب همسو از گروههای مسلح در آن به سر می برد.
 
وی در تلاش برای منحرف کردن افکارعمومی از نقش اصلی گروههای مسلح در ادامه خشونت و ناآرامی در سوریه که نیروهای ارتش را ناگزیر به دخالت برای حفظ جان مردم و امنیت و ثبات کشور کرده است، مدعی شد واضح است که نظام سوریه، کشور را به سمت جنگ داخلی سوق می دهد، ما ناقوس خطر را به صدا درمی آوریم، اگر امور از کنترل خارج شود، فجایعی رخ خواهد داد که کشورهای منطقه را نیز در برخواهد گرفت.
 
سیدا در ادامه اظهارات خود برای تحریک غربی ها به تصویب قطعنامه شدیدتر دیگری علیه سوریه که مردم آن اولین قربانیان آن خواهند بود، گفت : ما از رفتن کشور به سمت سرنوشت ناشناخته می ترسیم.
 
این در حالی است که رابرت مود رئیس تیم ناظران بین المللی با بیان اینکه ناظران برای رفتن به التریمسه آماده اند، تصریح کرد خشونتها در سوریه به سطح غیر قابل قبولی رسیده است و ناظران با همه طرفها در ارتباط هستند.

14 استفتاء از 9 مرجع تقلید درباره حجاب


 

به گزارش خبرنگار مهر، 21 تیرماه در تقویم رسمی جمهوری به عنوان روز حجاب و عفاف نامگذاری شده؛ روزی که شورای فرهنگ عمومی کشور به مناسبت سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب و حمله رضاخان قلدر به متحصنان متدین در مسجد گوهرشاد، همجوار حرم رضوی، 21 تیر را به این نام انتخاب کرده است. 

 

قیام مردم مشهد و واقعه مسجد گوهرشاد در مقابله با کشف حجاب، مصداق بارز مبارزه با منکری است که هنوز متأسفانه آثار شوم آن در کشور وجود دارد.

برخی گمان می کنند که حجاب و عفاف مختص بانوان است ولی در بسیاری از آیات و روایات مذهبی و کلام بزرگان تأکید شده که این امر مهم دینی و انسانی، فقط برای زنان نیست و مردان نیز باید در حفظ حجاب و عفافشان بکوشند.

مسائل جدید از دیدگاه علما و مراجع تقلید

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران از اواخر دهه 1370 هجری شمسی با ابتکاری جدید، کتابی ارزشمند به بازار نشر کشور ارائه کرد که با استقبال بی سابقه ای روبرو شد و خیلی زود به چاپهای دهم و بیستم رسید که همین استقبال باعث شد تا مجلدات بعدی این کتاب در سالهای بعد نیز وارد چرخه نشر کشور شود.

حجت الاسلام سیدمحسن محمودی در جلدهای ششگانه کتاب "مسائل جدید از دیدگاه علما و مراجع تقلید" که آخرین آنها در آذرماه سال 90 منتشر و مجلدات گوناگون آن به سه زبان اردو، عربی و انگلیسی ترجمه شده، در مورد بیش از 712 موضوع مربوط به جامعه امروزی از مراجع عظام تقلید مسلمانان جهان فتوا گرفته است.

امام جمعه موقت ورامین که پژوهشگر و محقق برجسته و عضو هیئت علمی دانشگاه نیز هست،با توجه به اهمیت حجاب و عفاف در جامعه امروزی و معضلات فرهنگی و اجتماعی که از این بابت به مردم تحمیل می شود، در خصوص حجاب و عفاف در مردان و زنان استفتائاتی از 9 مرجع تقلید در سالهای دور و نزدیک داشته که در این مجال کوتاه، تنها 14 استفتاء از مجلدات ششگانه "مسائل جدید از دیدگاه علما و مراجع تقلید" به همراه فتاوای حضرات آیات عظام خامنه ای، صافی گلپایگانی، تبریزی، سیستانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی و آیات فقید عظام مرحوم بهجت و فاضل لنکرانی در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد:

1- آیا حجاب از ضروریات دین است؟ حکم کسانی که به آن بی اعتنایی می کنند، چیست؟

آیت الله خامنه ای:اصل حجاب، ضروری دین محسوب است و بی اعتنایی به اصل حجاب و عدم رعایت آن معصیت و گناه است.

آیت الله صافی گلپایگانی: اصل وجوب حجاب فی الجمله از ضروریات اسلام است و منکر آن مرتد است ولی بی اعتنایی به آن با عدم انکار وجوب آن، فسق است.

آیت الله تبریزی: اصل حجاب برای زنان از ضروریات دین است و حکم کسانی که به آن بی اعتنایی نمایند حکم بی اعتنایی به سایر تکالیف دینی است.

آیت الله سیستانی: اصل حجاب از مسلّمات شریعت است و در قرآن آمده است ولی کسانی که توجه به وضوح آن ندارند، انکار آنها مستلزم انکار نبوت نیست و بی اعتنایی، عملی گناه است.

آیت الله مکارم شیرازی: آری حجاب از ضروریات دین است ولی انکار آن برای کسانی که از ضروری بودن آن آگاهی ندارند، موجب ارتداد نمی شود.

آیت الله بهجت(ره): بی اعتنایی به حجاب گناه است و داشتن حجاب واجب است.

2- امروز حرکت خزنده ای بر علیه چادر که یک حجاب ملی و سنتی است آغاز شده است، خواهشمندیم نظر مبارک را در این مورد مرقوم فرمایید.

آیت الله فاضل لنکرانی(ره): سزاوار است خانمها از چادر استفاده کنند چون چادر در کشور اسلامی ایران از مظاهر و شعائر اسلام می باشد و با حفظ این شعار سعی کنند بانوان محترم حرکت مورد سئوال را خنثی کنند.

آیت الله صافی گلپایگانی: چادر بهترین پوشش برای خانمها است، چون تمامی مفاتن بدن را می پوشاند. خانمهای مسلمان باید آداب و سنن اسلامی را در لباس پوشیدن مراعات کنند و از تجدد گرایی مضر پرهیز کنند.

آیت الله بهجت(ره): چادر حجاب پسندیده است.

آیت الله سیستانی: چادر حجاب بهتر است و سزاوار نیست زنهای مؤمن بدون چادر خارج شوند.

آیت الله مکارم شیرازی: حجاب یکی از قوانین مسلّم اسلام است و اساس آن، پوشاندن بدن و موها غیر از صورت و دستها تا مچ است ولی بی شک، چادر حجاب برتر است.

آیت الله تبریزی: پوشیدن بدن بر زن واجب و بهترین نوع پوشش واجب، همان چادر مشکی است که زنهای مؤمنه خود را با آن می پوشانند.

3- عده ای همراه با تبلیغات فرهنگی دشمن در روزنامه ها و سخنرانی هایشان می گویند چادر مشکی برای بانوان مکروه است و باید پوشش جدید مانند مانتو و کت و دامن با رنگهای متنوع جایگزین چادر مشکی شود؛ آیا چنین حرف و اقدامی صحیح است یا خیر؟

آیت الله خامنه ای: این صحبت صحیح نیست و بهترین حجاب پوشش چادر است و چادر سیاه هم بی اشکال است و کراهت ندارد.

آیت الله تبریزی: زن باید بدن خود را در غیر وجه و کفین، از نامحرم بپوشاند و نیز باید زینت خود را بپوشاند و لباسی که زینت حساب می شود باید آن را هم بپوشاند و با چادر بهتر می تواند بدن و زینت را بپوشاند و چادر سیاه مثل عبای سیاه کراهت ندارد.

آیت الله بهجت(ره): این اقدام باطل است.

آیت الله صافی گلپایگانی: نظر مذکور صحیح نیست و مفاسد بسیار دارد. متأسفانه در این زمان عده ای اصرار بر آشکار شدن مفاتن زن و خروج او از ستر و عفاف که حفاظ شخصیت و ارزش و متانت اوست، دارند؛ مع الاسف می خواهند این امر را اسلامی جلوه دهند، در حالی که اسلامی نیست.

آیت الله فاضل لنکرانی(ره): چادر مشکی بهترین نوع حجاب است و پوشیدن لباسهایی که جلب توجه کند، حرام است.

آیت الله مکارم شیرازی: با توجه به اینکه در حال حاضر رنگ مشکی برای حفظ پوشش زنان بهتر است، کراهت آن ثابت نیست.

4- الف) پوشیدن جوراب نازک و بدن نما برای خانمها در بیرون از منزل و انظار نامحرمان چه صورتی دارد و بیرون گذاشتن موهای سر از چادر در مقنعه توسط خانمها در دید نامحرمان چگونه است؟

آیت الله خامنه ای:پوشیدن بدن از نامحرمان بر زن واجب است و چنین جورابهایی برای حجاب شرعی واجب کفایت نمی کند و پوشیدن تمام موی سر در برابر نامحرمان واجب است.

ب) آرایش زنان در خیابانها و بیرون گذاشتن مقداری از موها و پوشیدن جوراب بدن نما و لباسهای محرک چه صورتی دارد؟

آیت الله فاضل لنکرانی(ره): حرام است.

آیت الله بهجت(ره):حرام است.

آیت الله صافی گلپایگانی:حرام است.

آیت الله مکارم شیرازی:بدون شک جایز نیست.

آیت الله تبریزی:جایز نیست.

آیت الله سیستانی:جایز نیست.

ج) پوشیدن جوراب نازک برای خانمها در مقابل نامحرم چه صورتی دارد؟ آیا با پای بدون جوراب، حضور در مقابل نامحرم جایز است؟

آیت الله خامنه ای: جوراب نازک اگر به گونه ای باشد که جوراب محسوب نمی شود، حضور با چنین جورابی در حضور نامحرم جایز نیست.

آیت الله بهجت(ره): خیر، جایز نیست.

آیت الله مکارم شیرازی: الف: اگر به قدری نازک باشد که پای آنها معلوم باشد برای پوشیدن کافی نیست.ب: سزاوار است کف و روی پای خود را نیز بپوشاند.

آیت الله صافی گلپایگانی: هیچ یک از دو مورد جایز نیست.

آیت الله سیستانی: جایز نیست.

آیت الله سبحانی: جایز نیست.

5- در صورتی که زن می داند مرد نامحرم به قصد لذت به صورت و دستهای معمولی زینت نشده او نگاه می کند، در این فرض پوشاندن صورت و دستها لازم است یا خیر؟

آیت الله خامنه ای: در فرض مذکور باید حتی وجه و کفین خود را هم بپوشاند.

آیت الله بهجت(ره): پوشاندن دست و صورت مطلقاً بنا بر احتیاط لازم است.

آیت الله تبریزی: بلی در این صورت بنا بر احتیاط، پوشاندن لازم است.

آیت الله صافی گلپایگانی: دست و صورت بنا بر احتیاط واجب باید پوشیده شود(جامع الاحکام 2/165).

آیت الله فاضل لنکرانی(ره): بلی پوشاندن آن لازم است.

6-الف) پوشیدن مانتوهای کوتاه، تنگ و رنگارنگ با رنگهای روشن که جلب نظر نامحرم را می کند چه صورت دارد؟ متأسفانه در برخی شهرها آموزش و پرورش پوشیدن مانتوها با رنگ روشن را توصیه می کند.

آیت الله بهجت(ره): هر چه جلب نظر نامحرم کند، جایز نیست.

آیت الله صافی گلپایگانی: با فرض اینکه نظر نامحرم را جلب کند در مرآ و منظر نامحرم جایز نیست.

آیت الله تبریزی: چنانچه زن لباسی بپوشد که زینت حساب شود، باید آن لباس را هم از نامحرم بپوشاند.

آیت الله سیستانی: لازم است که آن را از نامحرم بپوشانند.

آیت الله مکارم شیرازی: در صورتی که تنگ و چسبان و زینتی نباشد و تمام بدن زن به جز گردی صورت و دستها تا مچ پوشیده باشد، اشکالی ندارد ولی چادر حجاب برتر است.

ب) پوشیدن مانتوهای تنگ و کوتاه توسط زنان که حجم بدن آنها پیداست، از نظر شرعی چه صورتی دارد؟

آیت الله خامنه ای: اگر موجب جلب توجه نامحرم یا باعث فساد و ارتکاب حرام گردد جایز نیست.

آیت الله بهجت(ره): اگر موجب ریبه باشد حرام است.

آیت الله مکارم شیرازی: جایز نیست.

آیت الله صافی گلپایگانی: پوشیدن مانتو به نحو متعارف امروز کافی نیست علاوه بر اینکه مانتو مفاتن بدن و برجستگیهای آن را نمی پوشاند و در انظار اجانب مَعرَضیَّت برای فساد دارد و صورت و دست هم پوشیده نمی شود و بهترین پوشش چادر است که تمام مفاتن بدن را از نظر نامحرمان حفظ می کند.

آیت الله سیستانی: پوشاندن آن از نامحرم لازم است.

آیت الله سبحانی: حجم بدن زن باید پوشیده باشد.

7- حضور زنان در کوچه و بازار، بدون وجود ضرورت و سر و کار داشتن بیش از حد با نامحرمان چگونه است؟

آیت الله فاضل لنکرانی(ره): مناسب نیست، بلکه در بعضی موارد جایز نیست.

آیت الله صافی گلپایگانی: خلاف سنن اسلامی و التزام به عفت و پرهیز از اختلاط با بیگانه است.

آیت الله تبریزی: مقتضای عفت آن است که از صحبت با نامحرم در غیر موارد حاجت پرهیز نماید و نیز در کوچه و بازار در صورتی که در معرض نگاه نامحرم باشد به غیر از مقدار حاجت و ضرورت مکث ننماید.

آیت الله بهجت(ره): جواز و عدم جواز، دائر مدار اشتمال بر حرام و عدم آن است.

آیت الله سیستانی: اگر با رعایت احکام شرع باشد اشکال ندارد اگر چه بهتر ترک است.

آیت الله مکارم شیرازی: در برخورد و گفتگو با نامحرمان به گفتگوهای عادی اکتفا کنند.

8- در مجالس عروسی و زنانه، زنان لباسهایی را می پوشند که نیمه عریان بوده و روز به روز هم این پوششها رقیق تر و نامناسب تر می گردد. پوشش این لباسها که غالباً الگوگیری از مدلهای غربی و کفار می باشد اگر تشبه به کفار محسوب شود، چه صورتی دارد؟

آیت الله مکارم شیرازی: این گونه پوششها از نظر شرعی اشکال دارد حتی اگر در مجالس زنان باشد.

آیت الله فاضل لنکرانی(ره): اگر عرفاً تشبه به کفار باشد حرام است و الا مناسب نیست که زنان حتی در بین خود از این لباسها که باعث از بین رفتن حیا می شود، استفاده کنند.

آیت الله سبحانی: هر گاه مایه فساد و یا ترویج فساد است خودداری کند. توصیه این است که انسان از غربزدگی به جایی نمی رسد و پوشیدن لباس غربیان مایه ترقی نیست، سبب ترقی، علم و ایمان است.

آیت الله نوری همدانی: تقلید از غرب کار صحیحی نیست و بر زنان لازم است مسئله پوشش اسلامی را کاملاً رعایت نموده و خود را از نامحرم حفظ نمایند.

9- اگر مردی همسرش را به حجاب اسلامی ملزم نکند آیا فاسق محسوب می شود؟

آیت الله خامنه ای: فی نفسه موجب فسق نیست.

آیت الله فاضل لنکرانی(ره): طبق شرایط و مراحل امر به معروف و نهی از منکر عمل کند.

آیت الله صافی گلپایگانی: اگر در این خصوص بی تفاوت باشد فاسق است.

آیت الله مکارم شیرازی: واجب است امر به معروف و نهی از منکر را در این زمینه عمل کند.

آیت الله تبریزی: وظیفه هر شخصی است که اهل و عیال خود را از گناهان باز دارد و بدون احراز عدم عذر با احتمال صحت نمی توان کسی را فاسق دانست.والله العالم.

آیت الله سیستانی: صرف عدم الزام موجب فسق نیست.

آیت الله بهجت(ره): اگر در حجاب نداشتن او شریک باشد مثل اینکه به او اجازه خروج از منزل را بدهد، بله فاسق می شود.

10-آرایش زنانه توسط مردان مثل زیر ابرو برداشتن یا بند انداختن صورت و امثال آن چه صورت دارد و کسب درآمد از این راه چگونه است؟

آیت الله فاضل لنکرانی(ره): اگر عرفا آرایش جنس مخالف تلقی شود جایز نیست و درآمد آن هم جایز نیست.

آیت الله صافی گلپایگانی: جایز نیست و اجرتش نیز حرام است.

آیت الله مکارم شیرازی: همه اینها حرام است.

آیت الله تبریزی: آرایش زن توسط مرد حرام است و اگر مرد خودش را همانند زنان بیاراید، باید بداند که از اموری که به فساد جامعه و دعوت به گناه و پستی مؤمن و احیاناً مَعرَضیَّت انجام کبائر یا عمل برخلاف احتیاط واجب می انجامد، باید پرهیز شود و درآمد آن کار حلال نیست.

آیت الله بهجت(ره): تشّبه مرد به زن جایز نیست و درآمد آن هم به حکم آن است.

آیت الله سیستانی: جایز نیست.

11- آرایش سر و صورت توسط مردان با الگوگیری از مدلهای غربی و ماهواره ای چه صورتی دارد و کسب درآمد آرایشگران از این راه چگونه است؟

آیت الله مکارم شیرازی: این گونه کارها از نظر شرعی خالی از اشکال نیست.

آیت الله فاضل لنکرانی(ره): اگر عرفاً تشبّه به کفار باشد یا مفسده دیگری بر آن مترتب شود جایز نیست.

آیت الله سبحانی: هر گاه عنوان تشبّه به کافران پیدا کند حرام است.

آیت الله نوری همدانی: تشبّه به آنان کار صحیحی نیست، مسلمانان نباید از غرب تقلید کنند.

اذعان اسرائیل به شکست در ترور نصرالله

رژیم صهیونستی اذعان کرد با وجود تلاش‌های بسیار و اختصاص بودجه‌ای کلان برای ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، در این کار با شکست مواجه شده است.

 
به گزارش  واحد مرکزی خبر ، پایگاههای رسمی رژیم صهیونیستی از تلاش‌های پیاپی این رژیم برای ترور سیدحسن نصرالله در تابستان سال 2006 و حمله به لبنان و پس از آن پرده برداشتند.
 
پایگاه تخصصی امور امنیتی موسوم به«اسرائیل دیفنس»مدعی شد رژیم صهیونیستی طی دو روز نخست حمله به لبنان در تابستان 2006 فرصت ترور سیدحسن نصرالله را از دست داد زیرا نیروی هوایی این رژیم می‌توانست وی را ترور کند اما این کار را انجام نداد و هنگامی که تصمیم به این اقدام گرفت، کار از کار گذشته بود و پس از آن نیز همه تلاش‌های ارتش رژیم اسرائیل برای ترور نصرالله با شکست مواجه شد.
 
این پایگاه اضافه کرد سازمان اطلاعات ارتش موسوم به «امان» پس از آن به این نتیجه رسید که شکست در ترور نصرالله به منزله از دست دادن یک فرصت تاریخی بود.