9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

بازرگان: موسوی از دوسال پیش متحول شده است


عبدالعلی بازرگان در واکنش سخنان اخیر دبیرکل مستعفی گروهک نهضت آزادی مدعی شد که مصاحبه ابراهیم یزدی "ساختگی" است. بازرگان در عین حال اضافه کرد که مصاحبه دبیر کل مستعفی نهضت آزادی "مونتاژ شده" است.

به گزارش شبکه ایران،  «عبدالعلی بازرگان» که یکی از سران لندن‌نشین حامی موسوی و از همراهان عطاءالله مهاجرانی و محسن کدیور است، در مصاحبه با ارگان رسمی اتاق فکر لندن در کشور انگلیس، در واکنش به اظهارات تند دبیرکل مستعفی گروهک متبوعش مدعی شد که این مصاحبه ابراهیم یزدی "ساختگی" است.

بازرگان در عین حال اضافه کرد که مصاحبه دبیر کل مستعفی نهضت آزادی "مونتاژ شده" است. او البته توضیح نداد که اگر مصاحبه ساختگی است چه نیازی به مونتاژ دارد!

بازرگان در ادامه مخالفت یزدی با میرحسین موسوی را تایید کرده اما با بیان اینکه «انتخاب گزینشی از برگه‌های بازجوئی و تحریف و تغییر آن به شکل مصاحبه رسمی اصالتی ندارد. مخالفت با برخی سیاست‌های دولت سابق آقای موسوی را بیانیه‌های نهضت که در مجموعه اسنادش درج شده به وضوح نشان می‌دهد اما فرق است میان سیاست‌های دیروز مهندس موسوی در مقام نخست وزیری و سیاست‌های سبز امروزش»، تلاش کرد تا اظهارات یزدی را توجیه کند.

او در ادامه مجددا بر مخالفت با احکام اسلامی و اصل ولایت‌فقیه از سوی نهضت آزادی تاکید کرده و گفته است: هیچ شکی نیست که نهضت با تمام وجودش با اصل ولایت فقیه مخالف است.

عضو گروهک نهضت آزادی همچنین تصریح کرد که میرحسین امروز با موسوی دهه 60 کاملا متفاوت است و از دو سال پیش متحول شده است: "آدم ها عوض می شوند. تغییر و تحول خصلت ممتاز انسان است، موسوی امروز با موسوی سه دهه قبل فرق دارد. اگر تغییر نکرده بود، باید در صلاحیتش شک می کردیم."

اذعان بازرگان(به عنوان یکی از ابوذرهای موسوی) به متحول درونی میرحسین در حالی است که از دو سال پیش و پس از آغاز اقدامات افراطی و دشمن پسند موسوی، ناظران سیاسی از تحول فکری و اعتقادی وی نسبت به دوران نخست وزیری اش سخن گفته اند.

گفتنی است «ابراهیم یزدی» دبیرکل گروهک غیرقانونی نهضت آزادی که چند روزی است به دلیل استعفا از سمت خود به رسانه‌های خبری راه یافته و برخی سایت‌های ضدانقلاب مطالبی را درباره او منتشر کرده‌اند، اخیرا در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا به صراحت از موسوی اعلام برائت کرده و رئیس جمهور شدن او را یک فاجعه نامیده است.

یزدی که گروهک متبوعش یکی از حامیان و محرکان جدی موسوی برای دست زدن به اقدامات رادیکالی بود، در سخنان جدید خود گفته است: «من با کاندیداتوری او مخالف بودم. پذیرفتنی نیست که کسی رییس جمهور شود و با رهبری مشکل داشته باشد. اگر موسوی انتخاب می‌شد برای کشور فاجعه بود، زیرا رهبری و رییس‌جمهور باید با هم هماهنگ باشند.»

کد خبر:83597 -

نظرات 1 + ارسال نظر
میترا سه‌شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 22:01 http://pouyacarpet.mihanblog.com/

161728394555151226051105سلام
با
آموزش قالی بافی
آپم
[لبخند]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد