9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

نامه 12 فرمانده دفاع مقدس خطاب به حسین علایی؛


عمری سر سفره رهبری و انقلاب نشستی و حق نمک را ندانستی/ نیش قلمت نوش جان جبهه کفر و نفاق و صهیونیست‌ها شد

12 نفر از فرماندهان ارشد دفاع مقدس در نامه‌ی سرگشاده‌ای به حسین علایی، با یادآوری روزها و صحنه‌هایی از تاریخ انقلاب اسلامی و اینکه وی و امثال او هر چه دارند، از برکت و سفره‌ی انقلاب اسلامی و رهبری بوده است که اکنون حق نمک این سفره را هم نمی‌دانند، خطاب به وی تأکید کردند که دردناک‌تر از نیش قلم او در مقاله اخیرش، به اسارت گرفته شدن وی از سوی جبهه کفر است.

به گزارش رجانیوز، این نامه که به امضای سرتیپ پاسدار جعفر اسدی، سرتیپ پاسدار علی فضلی، سرتیپ پاسدار محمد کوثری، سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی، سرتیپ پاسدار مرتضی قربانی، سرتیپ پاسدار حسین همدانی، سرتیپ پاسدار علی زاهدی،‌ سرتیپ پاسدار مرتضی صفاری، سرتیپ پاسدار محمد حجازی، سرتیپ پاسدار غلامرضا جعفری، سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی و سرتیپ پاسدار سید علی بنی لوحی رسیده است، در واکنش به مقاله اخیر حسین علایی است که او نیز از فرماندهان دوره دفاع مقدس است.

علایی در مقاله‌ای که روز 19 دی ماه هم‌زمان با سالروز قیام مردم قم در سال 56 منتشر کرد و از قضا نیز روزنامه اطلاعات این مقاله را منتشر کرد، با تلویحی که رساتر از تصریح بود، توهین‌های متعددی به رهبر معظم انقلاب اسلامی و جریان ضد فتنه کرد و قلم و اعتبارش را در خدمت جریان خائن فتنه قرار داد.

متن نامه 12 فرمانده دفاع مقدس خطاب به حسین علایی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر محترم آقای علایی

مطالعه مقاله شما در روزنامه اطلاعات مورخه دوشنبه 19 دی 1390 بار دیگر بر زخم کهنه اهانت به انقلاب اسلامی و رهبری الهی آن که شیوه همیشگی و عاجزانه دشمن زخم خورده بوده نمک پاشید، اما بگذار دردمندانه اعتراف کنیم درد این زخم البته جانکاه‏تر در دل نشست.

34 سال قبل، صاحب قلم مزدوری بر چهره مبارک حضرت امام خمینی(ره) تیغ جفا کشید که از او انتظاری جز آن نمی‌رفت، لذا اگرچه اهانت او سخت بود ولی عجیب نبود.

اما این‌بار فردی با سیاط و نیش قلم به خلف صالح خمینی کبیر اهانت روا می‌دارد که عمری سر سفره انقلاب اسلامی و لطف و احسان رهبری نشسته بوده و اکنون چنین ناروا و بی‌پروا حق نمک خوردن را پاس نمی‌دارد و نمکدان می‌شکند. لذا تیغ جفای او بیشتر دل را می‌خراشد و بر عمق جان می‌نشیند.

فراموش نکرده‌اید که ما علویان سربه‌دار با شهدا و امام‎مان پیمان بسته بودیم تا بصیرت‌های‏مان را بر سلاح‌های‎مان حاکم کنیم، اما شما را چه شده است که اجازه می‌دهید نیش قلم‎تان بر صفحه سفید سوابق جهاد و ایثارگری‏تان خط سیاه بکشد و شما را به چنگ اندازی بر چهره عزیزترین سرمایه انقلاب اسلامی و برترین یادگار امام راحل(ره) دعوت کند.

کمی به اطراف خود بنگرید، در چه اردوگاهی قرار دارید و با چه کسانی هم‌نوا و هم‌سو شده‌اید. آیا در اطراف‌تان چهره‌های پلیدی نمی‌بینید که دیروز در اردوگاه انقلاب و همراه و هم‏پای شهدا به نبرد با آنان برخاسته بودید، آنان که دیروز دشمن شما و امت حزب الله بودند و شما هم‎پای سردارانی که امروز از آنان فاصله گرفته‌اید و آبروی خود را در گروی نبرد جانانه با آنان می دیدید، چرا امروز به‌جای مقابله، به شما لبخند می‌زنند و برای گل هایی که به جبهه انقلاب اسلامی می‌زنید، برای‎تان هورا می‌کشند و تشویق‎تان می‌کنند؟

کمی به جغرافیای وسیع انقلاب اسلامی نگاه کنید، جغرافیایی که امام راحل(ره) فرمودند مرز و کشور نمی‌شناسد و مرزهای آن را عقیده و ایمان تشکیل می‌دهد. در این جغرافیای وسیع که امروز بانشاط‌ترین و بالنده‌ترین روزهای خود را در حیات بیداری اسلامی سپری می‌کند و در حالی که همه انقلابیون مسلمان و آزادی‌خواه منطقه و جهان چشم به انقلاب اسلامی دوخته‌اند وامروز افتخار و آرزوی رهبران و پیشقراولان حرکت‎های مردمی بوسه زدن بر بازوان رهبری است، شما مشغول چنگ اندازی به این چهره عزتمند و ایجاد تردید در این مسیر الهی هستید. حقیقتاً چه‌کسی از بی‌انصافی‌هایی که در حق انقلاب اسلامی و رهبری فرزانه آن کردید، احساس خوشنودی می‌کند و از سوی دیگر ببینید خریدار ادعاهای اهانت آمیز شما کیست؟

استکبار جهانی چقدر باید سرمایه گذاری کند تا چهره انقلاب اسلامی را تاریک و منکدر نشان دهد؟ این درد را به کجا بریم که شاهد باشیم کسانی امروز این خدمت را برای دشمن به رایگان انجام می‌دهند و سرمایه بزرگ افتخار دوران جهاد و ایثار را به‌ثمن بخس به معاندین نظام هدیه می دهند؟

برادر عزیز!

بیا با هم به گذشته سفر کنیم و دوباره با شهیدان بزرگی که افتخار هم‏سنگر بودن با آنها را داشته و داریم، همنشین شویم و با هم دهه اول انقلاب و با خمینی بودن را در خاطرمان مرور کنیم.

فتنه بزرگ جبهه نفاق و التقاط را در آغاز شکوفایی انقلاب شکوه‎مند اسلامی به یاد دارید؟

برآشفتن و اعتراض جبهه ملی و ملی‌گراها را از استقرار احکام الهی و ارزش‏های دینی و دعوت هر دو جبهه را تحت حمایت سران ملی مذهبی برای اردوکشی خیابانی علیه انقلاب اسلامی و احکام اسلام به یاد آوریم.

خیانت بزرگ کسانی را که خود را در حلقه اول یاران خمینی می‌دانستند و با همین پوشش به‌دنبال ضربه زدن به انقلاب بودند به خاطر آوریم، هنگامی که کودتای نوژه را طراحی کردند تا انقلاب اسلامی را با حذف ولی فقیه و جایگاه والای ولایت فقیه در نطفه خفه کنند.

همراهی و هم‌داستانی و حمایت عجیب یکی از شخصیت‌های مطرح مذهبی که عنوان (مرجعیت شیعه) را نیز با خود داشت، به یاد آوریم و با خیانت و جفای حاصل عمر امام(ره) به استاد خویش و انقلاب اسلامی به یاد آوریم و بگذاریم ناله غم‎گینانه حضرت امام در شکستن کمرش زیر بار جفای حاصل عمرش یک بار دیگر در گوش جانمان طنین اندازد و اشک بر دیدگان‏مان بنشاند. به‌راستی آن روزها یاران شهیدمان همت‌ها، باکری‌ها، خرازی‌ها، زین‌الدین‌ها و شما و ما در کدام سنگر بودیم؟

آیا بر امام(ره) برآشفتیم که چرا به منافقین و ملی‌گراها اجازه اردوکشی خیابانی نمی‌دهید؟

آیا نیش قلم بر صفحه دل امام نشاندیم که چرا حامی کودتای نوژه را که عمری در کسوت مرجعیت به سر برده است حصر خانگی کرده‌ای؟

آیا بر امام نهیب زدیم: چرا حاصل عمرت را به‌خاطر هم‌داستانی با بلندگوهای استکباری و اذناب داخلی آنها یعنی منافقان از خدا بی‌خبر، از خود رانده‌ای؟

نه، هرگز. ما بر اساس آموزه‌های اصیل اسلام ناب محمدی(ص) و تجربه تاریخی صدر اسلام آموخته بودیم‌: باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به مملکت‎مان آسیبی نرسد لذا مردانه هم‎پای شهیدان در رکاب رهبر الهی خود ایستادیم و تا مرز جان‏فشانی حسرت یک لحظه جدایی از رهبر و امام خود را در دل دشمنان نشاندیم.

پس ای عزیز چه شده است که امروز، بر خلف صالح خمینی کبیر که همچون امام شهیدان سلوک می‌نماید و با خردمندی و فرزانگی کشتی انقلاب اسلامی را از طوفان فتنه‌ها به در می‌آورد و خار چشم دشمنان کوردل است، با تیر زهرآلود قلم خویش این‌چنین جفا روا می‌داری؟

به یاد بیاوریم در فتنه 88 که جنگ احزابی در برابر جبهه انقلاب اسلامی گشوده شد و حقد و کینه سه دهه انقلاب اسلامی تمامی معاندین را از استکبار جهانی و نظام سلطه گرفته تا منافقین کوردل، بهاییان، صهیونیست‌ها، اپوزیسیون خارجی و داخلی و همه جبهه باطل را به‌بهانه انتخابات به میدان آورد و بنا به اعتراف صریح دشمن اصل ماجرا برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود (گرچه ساده‌دلان بی‌بصیرت آن را به‌گونه‌ای دیگر تحلیل کردند) در نهایت مشاهده کردیم چگونه با رهبری و درایت آن حکیم بصیر، فتنه عظیم خنثی شد و دشمن به هزیمت رفت و بار دیگر بر همگان نشان داده شد که خامنه‌ای خمینی دیگر است.

برادر عزیز!

درد دیگری نیز بر دل‌های همسنگران‏تان سنگینی می‌کند، درد لبخند دشمن.

برگردید و بازتاب مقاله و مواضع خود را در رسانه‌های جبهه کفر و استکبار، نفاق و صهیونیسم جهانی مورد بررسی قرار دهید. آیا نمی‌بینید که ادعاهای شما را و نیش قلم‌تان، نوش جان آنان شده و لبخند رضایت بر لبان آنها نشانده است؟

حتماً می‌دانی لبخند رضایت دشمن چه تلخ است و در کربلا با امام حسین(ع) و حضرت زینب کبری(س) چه کرد؟

اما خوب است بدانی دردی که ما از تلخی لبخند رضایت دشمن می‌کشیم تنها ناشی از رضایت آنها از اهانت‌هایی که با قلم شما بر صفحه کاغذ نقش بسته است نیست.

چرا که آنها بسیار ناکسانی را در آستین دارند که می‌توانند هر زمان بخواهند قلم به دست مزدوری را به مأموریت بگمارند.

درد ما از تلخی لبخند رضایت دشمن، بدان جهت است که دشمن احساس می‌کند توانسته است از اهالی جبهه اهل حق به اسارت بگیرد. اسیری شما در جبهه کفر و نفاق برای ما از زهر نیش قلم‎تان سخت‌تر و آزار دهنده‌تر است لذا شما را دعوت می‌کنیم هم‏پای شاعر خوش‌ذوق بیایید به زیارت یار شهید تازه سفر کرده‌مان سردار شهید حسن تهرانی مقدم برویم و پیام او را از جایگاه عند ربهم یرزقون بشنویم و معیار حرکت امروز و فردای‏مان قرار دهیم، باشد تا در آن دنیا نیز توفیق همنشینی با خیل یاران شهیدمان را همچون این دنیا پیدا کنیم.

دیشب به خوابم آمد روح حسن چو نوری شأن شهید را او می‌گفت با چه شوری

اینجا ملاک عشق است پیمان با ولایت باید نمود پرواز تا مرز بی‌نهایت

مأوای ما شهیدان نزد حسین زهراست جز راه رهبری نیست راه سعادت و راست

والعاقبة للمتقین والسلام علی من التبع الهدی

تعدادی از هم‎رزمان دیروز سرداران شهید و منتقدین امروز شما و یاران بی بصیرت‌تان

بیانات راهبردی رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات، تحریم‌ها و رقابت

حضور دشمن‌شکن، انتخابات سالم و رقابتی/ در شرایط بدر و خیبریم نه شعب ابی‌طالب/ برخی در انتخابات 88 برنامه‌های دشمن را پیش گرفتند اما با حضور مردم راه به‌جایی نبردند

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(دوشنبه) در دیدار هزاران نفر از علما، فضلا، طلاب و قشرهای مختلف مردم قم در سخنان مهمی حادثه نوزدهم دی قم را مبدأ تاریخ تحولات جدید دنیا دانستند و با اشاره به نقش «صبر و بصیرت» در موفقیتهای مستمر نظام اسلامی، به تبیین دو عامل مهم ناکارآمدی توطئه های دشمنان و استمرار زنجیره های اقتدار ملت ایران یعنی ایستادگی قاطعانه نظام بر اصول، و حضور هوشمندانه مردم در صحنه پرداختند و تأکید کردند: بر خلاف تصور و تحلیل های جبهه استکبار، نظام جمهوری اسلامی امروز نه تنها در شرایط شعب ابی طالب نیست بلکه در شرایط بدر و خیبر قرار دارد و به لطف و فضل الهی حضور مردم در انتخابات آینده مجلس به عنوان یکی از مظاهر دخالت مردم در سرنوشت کشور، حضوری پرشور و دشمن شکن خواهد بود و همه مسئولان و نامزدها نیز وظیفه دارند که با پایبندی کامل به قانون، زمینه یک انتخابات سالم و رقابتی را بوجود آورند.

در این دیدار که همزمان با سالروز قیام مردم قم در نوزدهم دی سال 1356، برگزار شد، حضرت آیت الله خامنه ای، این حرکت ماندگار مردم قم را به مثابه جرقه ای در فضای بشدت خفقان آمیز و اختناق آور دوران رژیم ستمشاهی دانستند و افزودند: این قیام سرآغاز حوادث گوناگون بعدی و سلسله اربعین ها در کشور شد و حادثه نوزدهم دی قم، در واقع زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی، ایستادگی مردم ایران و شکسته شدن ابهت پوشالی امریکا و رژیم صهیونیستی، الگو شدن ملت ایران و در نهایت شکل گیری بیداری اسلامی و حوادث مهم و سرنوشت ساز منطقه بود.

ایشان «صبر و بصیرت» را دو عامل مهم برای استمرار موفقیت ها و پیروزیهای ملتها برشمردند و خاطرنشان کردند: ملت ایران تجربه بزرگ موفقیت های ناشی از بصیرت و صبر را در مقابل چشم ملتهای دیگر قرار داده است.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: بصیرت یعنی گم نکردن راه و هدف و گرفتار بیراهه ها نشدن و صبر هم به معنای ایستادگی قاطعانه نسلهای پی در پی در مسیر است و هنر انقلاب اسلامی این بوده است که مردم در مدت بیش از سی سال، این دو عامل را حفظ کرده اند.

حضرت آیت الله خامنه ای تقویت بصیرت و صبر و استمرار موفقیتها و زنجیره های اقتدار ملت ایران در مقابل زورگویی و زیاده خواهی های جبهه کفر و استکبار را منوط به دو عامل دیگر دانستند و افزودند: ایستادگی قاطعانه هویت جمعی نظام اسلامی بر اصول و منحرف نشدن از آنها و همچنین حضور هوشمندانه مردم در صحنه، موجب می شود که هیچیک از توطئه ها و کیدهای دشمن تأثیرگذار نباشند.

ایشان با اشاره به تلاش گسترده و متراکم جبهه استکبار به سردمداری امریکا و صهیونیستها برای تضعیف این دو عامل، خاطرنشان کردند: با وجود همه تلاشها، این دو عامل همچنان وجود دارد و به لطف خداوند در آینده هم خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اگر این دو عامل از هم جدا می شدند، قطعاً، موفقیتهای نظام اسلامی دچار اختلال می شد، زیرا اگر مسئولان و مدیران نظام مصمم باشند اما مردم در صحنه نباشند،  کارها پیش نمی رفت، همانگونه که اگر مسئولان و مدیران نظام دچار تردید می شدند، این موضوع در فهم و درک و تصمیم گیری آنان در مقابل لشکر کفر و ضلالت، تأثیرگذار بود و نظام دچار اختلال می شد و به دنبال آن نیز مردم از صحنه خارج می شدند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به توسل جبهه استکبار به همه ترفندها و روشها برای ایجاد رخنه و تردید در اراده مسئولان و همچنین مأیوس کردن مردم، تأکید کردند: مقامات غربی بارها تکرار کرده اند که هدف از تحریم ها و فشارها بر ضد ایران، خسته و از صحنه خارج کردن مردم و وادار کردن مسئولان به تجدید نظر در محاسبات خود است، اما آنها اشتباه می کنند و به هدف خود نخواهند رسید زیرا این روسیاه های بد محاسبه گر، تصور می کنند نظام اسلامی در شرایط شعب ابی طالب است، در حالیکه ملت ایران امروز در شرایط بدر و خیبر قرار دارد.

ایشان افزودند: در شرایطی که ملت ایران با سرافرازی به بسیاری از مراحل پیروزی دست پیدا کرده است و نشانه های پیروزی های جدید را نیز به چشم می بیند، جبهه استکبار تلاش دارد با ترساندن مردم و مسئولان از تحریم ها، در اراده آنان اختلال ایجاد و مردم را از صحنه خارج کند، در حالیکه ملت ایران این راه پرافتخار را با بصیرت انتخاب کرده است و برای پیمودن آن مجاهدت فراوان کرده و خون عزیزترین های خود را نثار کرده است.

رهبر انقلاب اسلامی حرکت مستمر ملت ایران در مسیر رسیدن به قله ها را متوقف ناشدنی خواندند و خاطرنشان کردند: دشمن در حالی قصد دارد در عزم و اراده مردم و مسئولان رخنه ایجاد کند که اقتدار و توانایی های امروز نظام جمهوری اسلامی ایران با 20 و یا 30 سال پیش قابل مقایسه نیست و هیمنه ظاهری جبهه استکبار در سالهای گذشته نیز، اکنون جای خود را به ضعف و ناتوانی روزافزون داده است.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: اراده مسئولان برای حرکت در مسیر الهی، دین و سعادت دنیا و آخرت، مستحکم است و مردم نیز همواره پای ثابت این حرکت عظیم خواهند بود.

ایشان، انتخابات را یکی از عرصه های نمایش حضور مردم دانستند و خاطرنشان کردند: از مدتها قبل، از مرکز و قرارگاه فرماندهی جبهه کفر و استکبار گرفته تا پادوها و پیاده نظام این جبهه در داخل و خارج، تلاش گسترده ای  بکار گرفته شده تا حضور مردم در انتخابات مجلس کمرنگ باشد اما به لطف و فضل الهی، حضور مردم در این انتخابات دشمن شکن خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه انتخابات موجب نشاط جدید و دمیده شدن خون تازه در پیکره نظام اسلامی خواهد شد، افزودند: عرصه انتخابات در کنار این ویژگیهای برجسته و مهم، آفت هایی هم دارد که باید مراقب بود این آفت ها پیش نیایند.

حضرت آیت الله خامنه ای انتخابات سال 88 را یادآور بهترین و بدترین خاطره ها دانستند و تأکید کردند: بهترین خاطره ها، حضور عظیم و خیره کننده چهل میلیونی مردم در پای صندوقهای رأی بود و بدترین خاطره ها مربوط به «جرزنی های» سیاسی برخی افراد ناباب، نادان و بعضاً معاند، در انتخابات بود.

ایشان با تأکید بر اینکه در هر انتخاباتی ممکن است عده ای معترض باشند، خاطرنشان کردند: در چنین شرایطی، قانون، راه را معین کرده است، اما در انتخابات سال 88 عده ای راه قانون شکنی، تحمیل هزینه به کشور و مردم، شاد کردن دشمن، و اجرای برنامه های مورد نظر دشمن را برگزیدند ولی راه به جایی نبردند زیرا مردم در صحنه بودند و تا زمانی که ملت در صحنه است، هیچکس در کشور، نمی تواند، کارهای خلاف قانون را به پیش ببرد.

رهبر انقلاب اسلامی قضایای بعد از انتخابات سال 88 را یک تجربه و درس، خواندند و افزودند: انتخابات مظهر حضور مردم و نتیجه آن، مظهر خواست و رأی مردم است و همه باید به آن احترام بگذارند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر لزوم برگزاری انتخاباتی سالم و رقابتی خاطرنشان کردند: رقابت غیر از خصومت و تهمت زنی متقابل است، رقابت به معنای اثبات خود با نفی دیگران نیست. رقابت، دادن وعده های خلاف قانون، برای جلب نظر مردم نیست.

ایشان همه مجریان و مسئولان، و نامزدها را به رعایت آداب و شروط انتخابات سالم فراخواندند و افزودند: مجریان برگزاری انتخابات اعم از دولت و وزارت کشور و همچنین شورای نگهبان باید تمام تلاش خود را برای امانت داری رأی مردم و برگزاری انتخاباتی سالم انجام دهند و همه بدانند هیچ چیزی بالاتر از قانون نیست.

رهبر انقلاب اسلامی با یادآوری برگزاری بیش از 30 انتخابات سالم در 32 سال گذشته، خاطرنشان کردند: در انتخابات مختلف، چه در زمان حیات امام (ره) و چه بعد از ایشان، هیچ موردی که انتخابات را ناسالم کرده و یا نتیجه آنرا تغییر داده باشد، وجود نداشته و همان رأی و انتخاب مردم، واقع شده است.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه سخنان خود نکاتی را درخصوص نامزدهای انتخابات گوشزد کردند و از همه مردم خواستند این نکات را به دقت دنبال کنند.

ایشان افزودند: نامزدها باید با قصد خدمت وارد عرصه انتخابات شوند زیرا اگر کسانی با هدف قدرت طلبی و بدست آوردن ثروت و یا انگیزه های ناسالم دیگر وارد انتخابات شوند، به مردم و کشور خدمت نخواهند کرد.

رهبر انقلاب اسلامی، ارتباط نامزدها با مراکز ثروت و قدرت را بسیار مخرب دانستند و خاطرنشان کردند: این، همان شیوه ای است که در باصطلاح دموکراسی های دنیا بویژه در امریکا مرسوم است و نامزدها با حمایت مالی کمپانی ها، شرکتها و افراد ثروتمند، وارد انتخابات می شوند و بعد از پیروزی در انتخابات نیز وامدار این افراد هستند و به جای خدمت به مردم، در جهت منافع صاحبان قدرت و ثروت، قانون وضع می کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای استفاده از بیت المال برای انتخابات را یکی دیگر از نکاتی دانستند که مردم باید بشدت در مورد آن حساس باشند.

ایشان افزودند: استفاده از بیت المال در انتخابات اشکال مضاعف دارد، ضمن آنکه هر فردی را هم نمی توان براحتی متهم به اینگونه مسائل کرد.

ایشان مردم را به دقت و حساسیت در انتخاب نامزدها فراخواندند و تأکید کردند: برای تشخیص درست دو راه وجود دارد : یا انسان خودش تحقیق کند و به نتیجه برسد و یا استفاده از نظرات افرادی که بین انسان و خدا حجت ایجاد می کنند.

رهبر انقلاب اسلامی اظهار امیدواری کردند با لطف خداوند و حضور پرشور مردم و انتخاب درست آنان، مجلسی در شأن نظام اسلامی تشکیل شود.

حضرت آیت الله خامنه ای، انتخابات مجلس را برای  ملتهای اسلامی نیز مهم و تأثیرگذار خواندند و افزودند: به همین دلیل است که دستگاههای خبیث استکبار اعم از امریکا، انگلیس ، صهیونیستها و دیگران تلاش دارند تا این انتخابات را مخدوش و برای ملتهای دیگر مأیوس کننده جلوه دهند.

ایشان تأکید کردند: ملت ایران در زمینه انتخابات و انقلابی بودن، پیشکسوت ملتها است و قطعاً نگاه ملتهای دیگر ، به این انتخابات دوخته شده است.

مصلحی خبر داد

دستگیری چند نفر به اتهام تلاش برای اخلال در انتخابات/دستگیرشدگان دنبال اجرای طرح‌های آمریکا بودند

خبرگزاری فارس: وزیر اطلاعات از دستگیری چند نفر که در راستای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های آمریکا قصد اخلال در انتخابات مجلس نهم داشتند، خبر داد.

خبرگزاری فارس: دستگیری چند نفر به اتهام تلاش برای اخلال در انتخابات/دستگیرشدگان دنبال اجرای طرح‌های آمریکا بودند

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی شامگاه یکشنبه پس از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت که دستگاه امنیتی کشورمان بر فعالیت‌های افراد دستگیرشده اشراف اطلاعاتی کامل داشت.

وی افزود: برنامه ما بر اساس کامل شدن اطلاعات در خصوص فعالیت‌های این مجموعه و شناسایی نوع ارتباطات افراد و سپس دستگیری آنها بود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه افراد دستگیر شده دنبال اجرای طرح‌‌ها و برنامه‌های آمریکا در روند انتخابات مجلس نهم از طریق شبکه‌های مجازی و اجتماعی بودند، گفت: دستگیرشدگان از طریق فضای مجازی با خارج از کشور ارتباطاتی داشتند که پس از کامل شدن اطلاعات در خصوص اقدامات‌شان آنها را دستگیر کردیم.

حجت‌الاسلام مصلحی خاطرنشان کرد که افراد دستگیر شده مجموعه قدرت‌مند و مهمی نبودند که بتوانند کاری انجام دهند.

مصلحی در عین حال با تاکید بر اینکه بر همه اقدامات و حرکت‌هایی که از سوی این مجموعه در خصوص انتخابات انجام می‌شود اشراف کامل داریم، مستندات به دست آمده از این افراد را قابل توجه دانست.
 
وی در پایان متذکر شد:‌ آنها در حال اجرای برنامه‌هایی برای انتخابات مجلس نهم بودند که دوازدهم اسفند ماه برگزار می‌شود.

مفتی پیشین مصر هم اعدام رئیس‌جمهور سابق مصر را حلال می‌داند؛

در روز‌‌های اخیر، خبر درخواست دادستان مصر برای اعدام حسنی مبارک، رئیس جمهور سابق مصر در رسانه‌‌ها بارتاب فراوانی یافت. امروز هم مفتی پیشین مصر، اعدام مبارک را از لحاظ شرعی حلال و جایز اعلام کرد، اما آیا این همه ماجراست؟ در پشت پرده خبر اعدام مبارک، چه مسائلی نهفته است؟
کد خبر: ۲۱۷۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۴۸
سرویس بین‌الملل ـ شیخ «نصر فرید واصل»، مفتی پیشین مصر در اظهاراتی، اعدام «حسنی مبارک» و پسرانش را حلال اعلام کرد.

به گزارش «تابناک»، این شیخ سرشناس مصری در ادامه افزود: کشتار انقلابیون مصر که در طول انقلاب 25 ژانویه توسط رژیم حاکم آن وقت انجام شد، به مثابه «محارب» است؛ بنابراین، حکم آن اعدام است و نباید مورد عفو قرار گیرد، زیرا هدف حاکم وقت، قتل مستقیم مردم انقلابی و کشتار جامعه بود.

در همین ارتباط، «صفحه عربی تابناک» نیز گزارش داد: مفتی پیشین مصر همچنین گفته است که در این حالات، عفو ارزش و جایگاهی ندارد، زیرا قتل‌های انجام شده از روی اشتباه و غیر عمدی نبوده، بلکه عمدا انجام شده است. اقدام آنان کشتار وحشیانه و دیوانه‌وار انقلابیون بود.

 «مصطفی خاطر» دادستان مصر نیز پنجشنبه گذشته، با ارایه دادخواست به دادگاه، خواستار اعدام «حسنی مبارک»، دیکتاتور سابق مصر و چند تن از اطرافیانش شد.

دادستان مصر که یکی از پنج دادستان این پرونده است، طی اظهاراتی در دفاع از خواسته خود، مبنی بر اعدام مبارک و دیگر متهمان گفت: بر پایه قانون، مجازات قتل عمد اعدام است. 
مدعی‌العموم خواستار اجرای اشد مجازات است؛ بنابراین، هر قاضی عادلی باید برای این مجرمان حکم اعدام صادر کند. ملت مصر انتظار این حقیقت را دارند که همه مردم در پیشگاه قانون برابر هستند و خون مصری دیگر ارزان نیست.

اما پشت پرده این حکم دادگاه و تأیید شرعی آن چیست؟

گویا، حکم اعدام و تأیید شرعی آن توسط مفتی مصری که خود منصوب دولت مصر است، حاکی از بازی جدید شورای نظامی مصر با افکار عمومی این کشور است. در این باره، می‌توان گفت، از آنجا که مفتی‌های مصر منصوب دولتند، تأیید شرعی حکم اعدام مبارک هم خواسته دولت و شورای نظامی حاکم بر این کشور است.

در همین زمینه، یکی از سناریوهای نظامیان برای دادگاه مبارک این بود که تا جایی که می‌شود، جریان دادرسی را طولانی کنند تا این مسأله موضوعیت خود را از دست بدهد یا اینکه حسنی‌ مبارک به نقطه بازگشت ناپذیری برسد. مثلا اعلام کنند که وی به علت کهولت سن و شدت بیماری، حافظه خود را از دست داده و نمی‌تواند چیزی را به یاد بیاورد؛ چیزی شبیه دادگاه ژاک شیراک در فرانسه.

در همین راستا، تحلیلگران بر این باورند که اعضای شورای نظامی مصر به این نتیجه رسیده‌اند که مبارک به دلایلی که خودشان می‌دانند، به سرای باقی خواهد شتافت. از این‌روی خواسته‌اند با یک تیر دو نشان بزنند؛ نخست خود را در نزد مردم محبوب جلوه داده و خاطره خونریزی‌های اخیر را از ذهن‌ها زدوده و بقای خود را در حاکمیت تثبیت کنند و دیگر آنکه جسد مبارک را که بر اثر بیماری و کهولت سن درگذشته، با حکم فرمایشی اعدام همزمان به ملت تقدیم کنند. 
احتمال دیگر این است که نظامیان می‌دانند دادگاه مبارک، موجب بیداری مردم خواهد شد و قطعا جای پای ایشان نیز همچون گذشته محکم نخواهد بود.
 
از سوی دیگر، حاکمان نظامی مصر می‌توانند با این کارها بر آتش هیجانات مردم مصر بدمند و آنان را از مسائل اصلی کشورشان غافل کنند. بدین نحو می‌توانند زمان بخرند تا سهم خود را از احزاب برنده بگیرند، بدون این که جامعه بتواند خود آنها را به پای میز محاکمه بکشاند و نسبت به سهمشان در حکومت استبدای و ظلم‌های آن، برایشان مجازات تعیین کند.
 
گفتنی است، «حسنی مبارک» 83 ساله به همراه دو فرزندش، «جمال» و «علاء» و نیز «حبیب العادلی» که وزیر کشور رژیم سابق بود، با چهار تن دیگر از نزدیکان دیکتاتور سابق مصر، به اتهام همدستی در قتل و کشتار بیش از هشتصد معترض در جریان هجده روز اعتراضات مسالمت‌آمیز ـ که سرانجام به سرنگونی و سقوط رژیم سابق مصر در 11 فوریه 2011 شد ـ در زندان هستند.

پس از به تعویق افتادن حقوق چند ماهه بازنشستگان فولادی کشور

امضای رئیس جمهور بر ابلاغیه مصوبه کمک به صندوق فولاد نشست

خبرگزاری فارس: رئیس کانون بازنشستگان ذوب‌‌آهن اصفهان گفت: پس از به تعویق افتادن حقوق چند ماهه بازنشستگان فولادی کشور از جمله ذوب‌آهن اصفهان، امضای رئیس جمهور بر ابلاغیه مصوبه کمک به صندوق فولاد نشست.

خبرگزاری فارس: امضای رئیس جمهور بر ابلاغیه مصوبه کمک به صندوق فولاد نشست

ابراهیم دستمزد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه پرداخت 300 میلیارد تومان کمک مالی دولت به صندوق فولاد کشور برای وصول مطالبات و حقوق بازنشستگان این صنعت در 10.5 سال ‌جاری چندی پیش با حضور شخص رئیس جمهور در هیئت وزیران به تصویب رسید، اظهار کرد: ساعت 22 شب گذشته این مصوبه به وزارت امور اقتصاد و دارایی ابلاغ شد و این وزارتخانه موظف است ادامه مراحل و واریز معوقات و مطالبات بازنشستگان فولادی کشور را به صندوق فولاد کشور واریز کند.
وی افزود: بر اساس قراردادی که از 15 سال پیش تاکنون با کارکنان ذوب‌آهن منعقد شده که بر اساس آیین‌نامه استخدامی شرکت ملی فولاد و طبق تبصره پنج ماده 109 استخدام آمده، حق و حقوق بازنشستگان ذوب‌آهن طبق مزایایی که هر سال برای کارکنان و کارمندان ذوب‌آهن در نظر گرفته می‌شود، باید به بازنشستگان نیز پرداخت شود.
رئیس کانون بازنشستگان ذوب‌آهن اصفهان تصریح کرد: از سال 1372 بازنشستگان فولادی مطالباتی از محل تبصره پنج ماده 109 آیین‌نامه استخدامی فولاد و ماده 112 دارند که تاکنون در مورد آنها اعمال نشده است.
وی ادامه داد: بر همین اساس از محل بند 33 بودجه کل کشور، 300 میلیارد تومان از سوی هیئت دولت برای کمک به صندوق بازنشستگی فولاد کشور در هیئت وزیران به تصویب رسید، اما برای ابلاغ به امضای نهایی رئیس جمهور نیاز دارد که وی هنوز این اقدام را انجام نداده است.
وی در پایان اضافه کرد: در صحبت‌هایی که با معاون اول رئیس جمهور بود وی تاکید کرد؛ به محض اینکه رئیس جمهور از بندرعباس برگردند مصوبه کمک 300 میلیارد تومانی به صندوق فولاد را امضا می‌کنند.
به گزارش فارس، در ماه‌های اخیر بازنشستگان کارخانه ذوب‌‌آهن اصفهان در مقابل کانون بازنشستگان استان، استانداری، مجلس و وزارتخانه تجمع کرده و خواستار احقاق حقوق خود شدند.
پس از آن تعدادی از نمایندگان نامه‌ای به لاریجانی در این مورد ارسال کردند که پیرو این مسئله لاریجانی نامه‌ای را به رئیس جمهور نوشت و در آن رسیدگی هرچه سریع‌تر به مشکل بازنشستگان فولاد را خواستار شد.
البته بر همین اساس مصوبه‌ای پس از پیگیری کمیسیون اجتماعی مجلس در هیئت دولت به تصویب رسید که ابتدا با مخالفت رئیس جمهور برای ابلاغ و اجرایی شدن آن روبه‌رو شد، اما سرانجام شب گذشته امضای رئیس جمهور بر کاغذ ابلاغیه این مصوبه نشست.
هم‌اکنون صندوق بازنشستگی فولاد کشور 80 هزار بازنشسته دارد که در ماه‌های اخیر به دلیل واگذاری برخی از شرکت‌های فولادی به بخش خصوصی و قطع کمک‌های آنها به این صندوق و همچنین عدم اجرای بند 33 قانون بودجه کل کشور، پرداخت حقوق آنها به تعویق افتاده است.