9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

زنگنه دو ماه پیش درباره حضور در وزارت نفت چه گفته بود؟ + فیلم
ژنرال‏ها، یکماه نشده پا پس کشیده‎اند!؟ / ربیعی: زنگنه در آخرین جلسه هیات دولت تا مرز استعفا پیش رفت

رجانیوز - گروه سیاسی: دو هفته از اظهارات جنجالی هاشمی رفسنجانی در جمع مردم شیرگاه استان مازندران می گذرد، حال یک وزیر کابینه یازدهم اظهارت قابل تاملی را در جمع فعالان اقتصادی این استان به زبان آورده است .

به گزارش رجانیوز، علی ربیعی، وزیر کار رفاه و امور اجتماعی در جمع فعالان اقتصادی استان مازندران گفته است که بیژن زنگنه وزیر نفت، در آخرین جلسه هیات دولت تا مرز استعفا پیش رفته است و اعلام کرد با ادامه این وضع نمی‌تواند کار کند.

ربیعی هر چند به دلایل درخواست استعفای زنگنه اشاره نکرد اما در گفتگو با خبرگزاری فارس توضیحات بیشتری در این باره ارائه داد: "آقای زنگنه در آن جلسه مشکلات اقتصادی موجود و سختی کار در این شرایط را تبیین کرد. وزیر نفت در واقع با تشریح مشکلات اقتصادی موجود به ویژه در حوزه تولید، بر لزوم حمایت از این بخش با پرداخت سهم تخصیص یافته از محل هدفمندی یارانه ها برای حل این مشکلات تاکید داشت."

وزیر کار معتقد است،  منظور زنگنه از بیان جمله فوق "صرفا" ذکر مشکلات مالی و دشواری کار در چنین شرایطی بود، اما نکته جالب توجه آنکه زنگنه حدود دو ماه پیش با حضور در یک برنامه تلویزیونی با صراحت از ضرورت حضور جوانان در وزارت نفت و علاقه خود به فعالیت در بخش خصوصی سخن به میان آورده بود.

در این برنامه تلویزیونی وقتی مجری برنامه از زنگنه می پرسد آیا در در دولت جدید به وزارت نفت باز می گردد صراحتا این موضوع را نفی می‌کند و میگوید: اساسا اعتقاد ندارم تیپ‌هایی مانند ما باید وزیر بشوند. باید افراد جوان تر که خیلی هم هستند قبول مسؤولیت کنند؛ البته نه جوان به معنای بی‌تجربه.

 

 

در حالی "سختی کار" در وزارت نفت ، زنگنه را مجبور کرده است تنها یک ماه پس از تایید صلاحیت جنجالی اش در مجلس به فکر استعفا بیافتد که وی در اولین مصاحبه خود گفته بود: "افرادی باید وارد وزارت نفت شوند که حرفه‌ای و کار بلد باشند، باید گروهبان‌هایی که الان سر کار هستند بروند کار گروهبانی کنند تا ژنرال‌ها کارها را انجام دهند."

حال "ژنرال خودخوانده و سالخورده" کابینه یازدهم دریافته مشکلات و سختی های وزارت نفت که در خط مقدم مقابله با تحریم هاست پیش از تصور ابتدایی وی بوده و این در حالی است که برخلاف تدبیر یکماهه مهندس زنگنه، در دوره پیش از او نه خبری از چراغ سبز به شرکت های خارجی بوده و نه واردات بنزین، به نحوی که آنچه در عرصه نفت و گاز اتفاق افتاده اتکا به دانش و توان جوانان ایرانی بوده است وبس.

شاید اقدام آقای زنگنه برای استعفا در مجموع نکته چندان منفی قلمداد نشود چه آنکه وزیری که هم اکنون به این موضوع پی برده است، با واگذاری این منصب در ابتدای کار،  مانع وارد آمدن ضرر به سیستم نفت خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد