9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

المیادین: حضور بیست هزار تروریست در سوریه


شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی با اشاره به حضور نزدیک به بیست هزار عنصر مسلح تروریستی در سوریه ؛ اعلام کرد بیشتر عناصر مسلح تونسی، لیبیایی، اردنی، چچنی و فرانسوی هستند.

دیما ناصیف خبرنگار این شبکه در سوریه در گزارشی درباره گروه های مسلح در سوریه اعلام کرد: بیانیه ایمن الظواهری، سرکرده القاعده، درباره توصیف کردن خاک سوریه به عنوان «منطقه جهاد» جنجال درباره انتقال افراد موسوم به «جهادی» را به این کشور فیصله نداد. در همین حال این گروه ها مسئولیت بسیاری از عملیات انتحاری را در سوریه برعهده گرفته اند.

خبرنگار این شبکه افزود: القاعده ژانویه گذشته در گذرگاه «باب الهوی»، در مرز ترکیه و سوریه، تشکیلاتی موسوم به «مجلس شورای مجاهدان» را ایجاد کرد.

بیشتر عناصر جهادی موجود در سوریه از کشور تونس هستند که شمار آنها بین هزار تا دو هزار نفر است. دو سوم آنها عضو گروه «جبهه النصره» در دو منطقه «بنّش» و «سراقب» در حومه ادلب مستقر هستند.

همچنین عناصر لیبیایی نیز در سوریه حضور دارند؛ آنها به سرکردگی «مهدی الحراتی» و در قالب گروه موسوم به «لشکر الامه» در حومه حلب مستقر هستند.

گروه سلفی اردنی نیز چند ماه پیش از حضور سیصد عنصر خود در حومه درعا خبر داد. علاوه بر این، عناصر چچنی و فرانسوی نیز در سوریه حضور دارند. وزارت کشور فرانسه از حضور بیش از صد فرانسوی در سوریه خبر داده بود. علاوه بر این، افراد انتحاری از بلژیک نیز عازم شمال سوریه هستند همان طور که پیش از این عازم عراق بودند.

این شبکه درباره مناطق ورود این عناصر به سوریه نیز افزود: عناصر جهادی از همه مناطق مرزی عراق، لبنان و اردن و به طور عمده از مرزهای ترکیه وارد سوریه می شوند.

این شبکه افزود: امروز، عناصر مسلح و ارتش آزاد پس از کسب تجربه مستقل عمل می کنند. تونسی ها و لیبیایی ها دارای گردانی مستقل هستند. چچنی ها نیز به سرکردگی ابو عمر الچچنی گردانی مخصوص به خود را تشکیل داده اند. به آنها در خاک ترکیه پایگاه های آموزشی داده شده است. آنها در دهه هفتاد قرن گذشته نیز در همان جا علیه روسیه آموزش می دیدند.

القاعده سال پیش در ساختمان امنیتی دولت و پلیس سوریه بمب گذاری کرد. پس از آن در مراکز امنیتی و نظامی ده ها بمب گذاری انجام دادند. واشنگتن این گروه را در فهرست تروریستی قرار داد. منابع مخالفان از وجود پانزده تا بیست هزار عنصر داوطب مسلح در سوریه سخن می گویند که مشتاق جنگ هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد