9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

تهدید شدیداللحن بندر بن سلطان علیه ضاحیه بیروت

بندر بن سلطان از رویکرد تحولات سوریه در راستای توقف حمله نظامی خشمگین شده و ایران و حزب‌الله بویژه ساکنان ضاحیه بیروت را تهدید به انتقام کرده است.

خبرگزاری فارس: تهدید شدیداللحن بندر بن سلطان علیه ضاحیه بیروت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از الخبر پرس، اقدام آمریکا در عقب‌نشینی از تهدیدهای شدیداللحن علیه سوریه و در پیش گرفتن روند دیپلماتیک ابتکار روسیه در حل مشکل سوریه به مذاق بندر بن سلطان رئیس دستگاه‌های جاسوسی عربستان سعودی خوش نیامده است.

وی که در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به وی نیز تاکید کرده بود که راهکار حل مسایل در سوریه تنها نظامی است، از روند تحولات اوضاع منطقه خشمگین است.

بندر معتقد است که دیپلماسی ایران و ترس از حزب الله لبنان عامل اصلی توقف حمله آمریکا به سوریه بوده و روسیه نیز در این راستا از روند دیپلماتیک حمایت کرده است؛ بندر در همین راستا می‌خواهد با تمامی ابزارهای ممکن و راههای موجود از آنها انتقام بگیرد.

اطلاعات الخبر حاکی از آن است که بندر از روند تحولات منطقه در هفته‌های اخیر مطمئن بود که حمله آمریکا انجام می‌شود و به همین علت دستور داده بود تا ارتش عربستان برای هر واکنش احتمالی آماده شود، وی هرگز پیش بینی نمی‌کرد که ابتکار روسیه مانع از انجام این حمله شود.

بر اساس این گزارش بندر هنگامی که اوضاع را اینچنین دیده، عصبانی شده و با خشم به روسیه ناسزا گفته و ایران و حزب‌الله را تهدید کرده است.

وی وقتی که از جدی بودن قضیه و موافقت آمریکا با این طرح مطمئن شده، گفته است: من در قبال این موضوع ساکت نمی‌نشینم، من قبول نمی‌کنم که بشار اسد باقی بماند و ایران قوی باشد، من به سوریه و ایران و حزب الله پاسخ خواهم داد.

بندر در همین راستا ضاحیه جنوبی بیروت را نیز تهدید کرده و گفته که از ساکنان آن انتقام می‌گیرد، وی در محافل داخلی جاسوسی عربستان گفته که مادران لبنانی را به عزای فرزندانشان خواهد نشاند و به این ترتیب از حزب الله انتقام خواهد گرفت.

این منابع تاکید دارند که بندر به صورت کاملا مستقل کار می‌کند  به نظرات ملک عبدالله اهمیتی نمی دهد، به این ترتیب مواضع عربستان سعودی در گرو تصمیمات اطلاعاتی بندر بن سلطان است و کسی جرأت انتقاد از وی را ندارد.

این گزارش تاکید کرد که در موضوع باز کردن سیاست‌های ریاض به سوی ایران و دعوت از حس روحانی رئیس جمهور کشورمان برای انجام سفر حج نیز وی با دیدگاه عبدالله مخالف بود،‌ البته عبدالله می‌دانست که مسائل جز با گفتگو و همگرایی با ایران و توسعه مناسبات با این کشور حل نمی شود، اما بندر آن را قبول نمی کرد، در نهایت این دستور آمریکا مبنی بر همگرایی با ایران بود که بندر را از مخالفت با این موضوع بازداشت.

در همین راستا روزنامه الدیار لبنان در شماره امروز خود نوشت که گزارشهای امنیتی از کشورهای اروپایی و غربی نشانه‌های خوبی برای لبنان ندارد و حاکی از نگرانی های جدید در اوضاع امنیتی این کشور است.

بنا بر اعلام منابع مطبوعاتی احتمالا شبح انفجارهای تروریستی بار دیگر با هدف ایحاد فتنه طایفه‌ای مذهبی به لبنان باز خواهد گشت. بویژه اینکه دستگاه‌های امنیتی اطلاعاتی را از فعالیت گروههای تروریستی داخلی و گروه های تروریستی که وارد لبنان می‌شوند، به دست آورده‌اند، گروه‌های وارده شده به لبنان تا قبل از انجام عملیات تروریستی خود لبنان را ترک نمی‌کنند. علاوه بر اینها گروه های تروریستی تکفیری نیز در بخش‌های مختلف لبنان حضور دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد