9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

نظر آیت الله مصباح یزدی در مورد مستند جنجالی

نظر آیت الله مصباح یزدی در مورد مستند جنجالی

حجت الاسلام روانبخش پیرامون نظر علامه مصباح یزدی در قبال مستند "ظهور بسیار نزدیک است" گفت: اتفاقا چند روز پیش وقتی که این مستند را تماشا کردم، رفتم خدمت علامه مصباح یزدی و گفتم: حاج آقا اگه یادتان باشد حدود 15 سال پیش طبق اتفاقاتی که در برخی کشورها افتاده بود ، خدمت حضرتعالی رسیدم و سئوال کردم که آیا می شود این اتفاقات را از علائم ظهور تلقی کرد؟ حضرتعالی هم در جواب من فرمودید: "زیاد به این مسائل نپردازید که در جلسه ای بنشینید و ببینید چه چیزی از علائم ظهور است و چه چیزی از علائم ظهور نیست. ممکن است که این حرفها و جلسات برای آدم شیرین باشد امّا آنچه که وظیفه شماست این است که خودتان را برای ظهور آماده کنید به طوری آماده شوید که انگار همین فردا آقا امام زمان(عج) ظهور خواهند کرد. حالا بحث کنیم درباره این مسائل امّا خودمان آماده نشویم هیچ فائده ای ندارد. ببینید وظیفه ما در قبال حضرت چیست؟

حجت الاسلام روانبخش افزود: بعد از ذکر و یادآوری این مطلب، خدمت علامه مصباح عرض کردم، اکنون با توجه به اتفاقاتی که در منطقه افتاده است، نظر حضرتعالی در این باره چیست؟ علامه مصباح فرمودند: الان هم نظر من همین است که خودتان را برای ظهور آماده کنید که گویا همین فردا آقا ظهور خواهند کرد.

دبیر سیاسی هفته نامه پرتو در ادامه تصریح کرد که خدمت حضرت علامه مصباح عرض کردم : حاج آقا برای سخنرانی که به استانهای مختلف می رویم خیلی ها درباره این مستند " ظهور بسیار نزدیک است" سئوال می کنند و نظرمان را در این باره می خواهند چه جواب دهیم؟

علامه مصباح در پاسخ فرمودند: " امّا راجع به این بحثها توصیه نمی کنم که به این مسائل بپردازید نه در نفی آن و نه در اثبات آن، به هیچ وجه وارد این مسائل نشوید."  البته ایشان درباره برخی مصادیق این مستند فرمودند: " اعتقادی که من به مقام معظم رهبری دارم خیلی بالاتر از آن سید خراسانی است که در روایات آمده است لزومی ندارد ما برویم دنبال آن روایات تا تاییدی بر معظم له بگیریم. به مراتب بسیار بالاتر از آن سید خراسانی که در روایات آمده است،  ما به مقام معظم رهبری اعتقاد داریم."

حجت الاسلام روانبخش ابراز داشتند: علامه مصباح در جای دیگر فرمودند" مگر می شود که آقا امام زمان(عج) نائب خودشان را تنها بگذارند و یاری نکنند. "

به گفته عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، ایشان همچنین درباره انگیزه عوامل سازنده این فیلم فرمودند: " فکر نکنم که تولیدکنندگان قصد خاصی داشته باشند. ممکن است قصدشان هم خیر باشد امّا پرداختن به این مسائل درست نیست."

نکته بعدی که ایشان فرمودند این بود که" یکی از بزرگان نقل می کرد که آقا امام زمان(عج) به یکی از بزرگوارانی که خدمتشان رسیده بودند، گلایه کردند و فرمودند: کسانیکه سراغ ما هم می آیند برای ما نمی آیند برای خودشان می آیند و بیشتر برای رفع مشکل خودشان خدمت ما می آیند. حتی مساله ظهور را از این جهت دوست دارند که وضعیت خودشان خوب شود و به رفاه برسند امّا آنها نگران من نیستند که من چه چیزی را می خواهم."

تشکل‌های دانشجویی مشهد: چرا حج عمره تحریم نمی‌شود؟


هفت تشکل دانشجویی دانشگاه های مشهد در بیانیه‌ای راهکارهایی برای حمایت از قیام‌های مردم مسلمان بحرین و یمن بیان کردند.

به گزارش رجانیوز، در این بیانیه که با امضای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فردوسی، علوم پزشکی، آزاد، پیام نور، جامعه اسلامی دانشگاه‌های فردوسی و علوم پزشکی و انجمن اسلامی دانشگاه پیام نور منتشر شده، آمده است:

هنوز خاطره ی تلخِ قتل عام مردم غزه در جنگ 22 روزه را به دست رژیم اشغالگر و نژاد پرست اسراییل که با چراغ سبز آل سعود ملعون، انجام شد فراموش نکرده ایم و هنوز حمله ی نظامی مزدوران سعودی به مردم مبارز یمن را از یاد نبرده ایم و هنوز داغ دل امام عزیزمان در کشتار حاجیانِ حرم امن الهی زنده است که امام امت فرمود: «آنها می دانند که امروز حرم، حرم است اما نه برای ناس، که برای امریکا! و کسی که به امریکا لبیک نگوید و به خدای کعبه رو آورد سزاوار انتقام خواهد شد.» و آل سعود ملعون همان خائن الحرمین الشریفین است نه خادم الحرمین! که آل سعود بیشتر نوکری آمریکایی ها و اسراییلی ها را کرده است و برای جهان اسلام جز ظلم و کشتار و قتل عام ثمره ای نداشته است. رژیم سفاک سعودی امروز در مقابل خیزش مسلمانان در کشورهای مختلف، شده است پناهگاه دیکتاتورهای فراری و چماق غرب برای فرونشاندن قیام امت رسول الله.

امروز جهان اسلام از وجود ابولهب ها و ابوجهل ها رنج می برد و عمارها و بلال ها در زیر شکنجه‌ی عرب جاهلی قطعه قطعه می شود؛ آل سعود دیگر جای هیچ گونه مسامحه ای نگذاشته است. چگونه یک مسلمان این روزها با خیالی آسوده به حج عمره برود در حالی که آل سعود برادرانش را در بحرین به خاک و خون کشیده است؟ چرا زائران خانه‌ی خدا با تحریم خرید هرگونه جنسی از عربستان اعتراض خود را نشان نمی دهند؟ چرا در طواف دور کعبه فریاد هیات من الذله سر نمی دهند تا حداقل بی تفاوت نسبت برادرن‌شان در بحرین و یمن نباشند؟ چه ایرادی دارد که حج عمره در اعتراض به جنایات سعودی تحریم شود تا در حالی که نمی توانیم در کنار برادران بحرینی خود باشیم، حداقل دل آن ها را شاد کنیم که مسلمانان جهان با آنها همدل هستند و همگام؟ چرا دانشگاه های جهان اسلام سکوت پیشه کرده است؟ امروز که رسانه های عرب جاهلی بحرین را رها کرده اند تا آل خلیفه و آل سعود، این دو برادر شیطان، دست به هر جنایتی بزنند وظیفه امت اسلامی است که فریادش را آنقدر بلند کند که پایه های کاخ های آمریکایی آل سعود به لرزه بیافتد!

دانشجویان در مشهد و تهران با تجمع در مقابل کنسولگری و سفارت این رژیم آمریکایی خشم خود را به نمایندگان این رژیم نشان دادند و هر چند در این مسیر متاسفانه دچار صدماتی شده و عده ای بازداشت شدند، لیکن انتظار ما از مسئولین انتظامی و قضایی این است که شور انقلابی جوانان را درک کرده و بدانند همه در مقابل دشمنی مشترک ایستاده ایم؛ و ان شاالله به زودی مشکلاتی که برای جمعی از دانشجویان انقلابی در این تجمعات پیش آمده است، رفع شود. ما تشکل های دانشجویی ضمن حمایت از حرکت آنها به آل سعود قاتل و آل خلیفه مزدور اعلام می داریم که صدماتی که در راه دفاع از مردم بحرین می بینیم، در مقابل صحنه های عاشورایی که امروز در خیابان های منامه رخ می دهد، چیزی نیست! به گفته‌ی حضرت روح الله روزی برسد که «انشاءاللّه ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد، و با برپایی جشن پیروزی حق بر جنود کفر و نفاق و آزادی کعبه از دست نااهلان و نامحرمان به مسجدالحرام وارد خواهیم شد.»

مسئولین سیاست خارجه جمهوری اسلامی باید تعارف را با آل سعود کنار بگذارند . امروز امت اسلامی در کشورهای مختلف به پا خاسته است و چشم امیدشان به ایران اسلامی است که سی سال است در مقابل زور گویی امریکای جهان خوار ایستاده و یک تنه از حق ملت فلسطین دفاع می کند. نباید با اقداماتی مانند دعوت از عبدالله اردنی امت اسلامی را دلسرد کرد. امروز مسئولان جمهوری اسلامی باید با ادبیاتی صریح و انقلابی همانند امام راحل و رهبر انقلاب با دیکتاتورهای آمریکایی منطقه برخورد کنند. ان شاالله که به زودی ثمره ی خون شهدای مظلوم بحرین و لیبی و یمن به بار خواهد نشست و جهان اسلام از لوث آمریکا و نوکرانش پاک خواهد شد.

کد خبر:84725 -


امضا کنید؛ کمپین حمایت از خیزش‌های اسلامی منطقه

             بسم الله الرحمن الرحیم

در پی اعتراضات اخیر مردم در کشورهای منطقه و سرکوب گسترده انقلابیون به ویژه درکشورهای بحرین،یمن و لیبی آزادیخواهان جهان اقدام بهراه اندازی کمپین امضا در حمایت از این ملت های مظلوم کر دند.

به گزارش جهان این کمپین(پویش) در سایت بین الملی

http://www.petitiononline.com/ssi۲۰۱۱/petition.html
قرار دارد و طرفداران صلح و حقوق بشر از سراسر جهان با مراجعه و امضای آن از این حرکت بشردوستانه اعلام حمایت میکنند. 

لوگوی مربوط به کمپین

مردم انقلابی کشورمان به ویژه دانشجویان نیز با راه اندازی سایت ها، وبلاگ ها و صفحاتی درشبکه های اجتماعی خواستار پایان یافتن هرچه سریع تر جنایات علیه مردم مظلوم این کشورها و به رسمیت شناختن حق مسلم آنان در تعیین سرنوشت خود می باشند

راهنمای رفتن به سایت:

1)      ورود به سایت.            

2)در قسمت پایین سایت پس از متن انگلیسی و عربی شکواییه روی آیکون زیر کلیک می کنیم.

 click here to sign petition


3)      پس از کلیک ، در صفحه ای که باز می شود ایمیل و نام خود را حتما وارد نمایید.

4) در صفحه بعدی حتما حتما   باید روی  Approve signature کلیک شود.


لطفا اطلاع رسانی کنید


پ.ن. من نفر 1165بودم شما چندمین نفر هستید که امضا کردید حمایت از خواهران و برادران مظلوممان را

حجت‌الاسلام پناهیان در جمع دانشجویان دانشگاه تهران پیشنهاد کرد؛


اختصاص بخشی از وقت روزانه برای کمک به مردم منطقه با اینترنت

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با حضور در مسجد دانشگاه تهران با یادآوری تحولات اخیر منطقه و مظلومیت‌های مسلمانان بحرین و سایر کشورها، در مورد وظیفه‌ی ما در قبال این تحولات و مظلومیت‌ها، سخنان مهمی ایراد کرد.

در ادامه مهم‌ترین مطالب مطرح شده را می‌خوانید:

وظیفه‌ی ما در قبال مشاهده‌ی مظلومیت مردم بحرین چیست؟

مظلومیت مردم بحرین و عموماً مظلومیت مسلمانان در برخورد با دست نشانده‌های استکبار و حکام ستمگر منطقه، امر واضحی است که بر کسی پوشیده نیست. ولی آنچه که مهم است و سؤالی که برای بسیاری از جوانان ایجاد شده است اینست که؛ « وظیفه‌ی ما در قبال این ظلم‌ها چیست و ما نسبت به این مظلومیت‌ها و در دفاع از این مردم ستم‌دیده چه باید بکنیم؟»

طبیعی است که اگر کسی در مواجهه با این ظلم فاحشی که در مقابل دیدگان ما صورت می‌گیرد، خونش به‌جوش و خروش در نیاید او دیگر از انسانیت خارج شده است. کدام انسان غیرتمند، متعهد و با وجدانی است که بتواند به چنین وضعیتی رضایت بدهد. اما کاری که ما می‌توانیم انجام بدهیم و انجام نمی‌دهیم چیست؟

پیام‌رسانی و روشنگری از طریق فضای اینترنت باید به یک نهضت فراگیر تبدیل شود

کارهای زیادی هست که نمی‌توانیم انجام بدهیم. اما کاری که ما می‌توانیم انجام بدهیم و باید به‌عنوان یک نهضت فراگیر در آید این است که: «امروز شاه‌راهی به نام اینترنت در مقابل ما گشوده است که از طریق آن می‌توانیم با اطلاع رسانی و روشنگری، پیام‌های مفید و مناسبی را به سمع و نظر مردم مظلوم منطقه اعم از مصر، تونس، لیبی، بحرین و حتی مظلومین اروپایی و آمریکایی برسانیم.»

این راه در مقابل تک تک ما باز است. همانطور که حضرت امام در دوران تبعید و دوری از وطن، از طریق بیانیه‌ها و اطلاعیه‌های مختلف راه را به مردم ایران نشان می‌داد و موجب قوت قلب و بالابردن بصیرت مردم می‌شد، امروز هر یک از ما می‌توانیم از این طریق به مردم مظلوم و مسلمان منطقه کمک کنیم.

شما خیلی راحت می‌توانید از طریق فضای اینترنت به مردم مصر و تونس و جاهای دیگر بگوید که چگونه می‌شود که یک انقلاب به ثمر می‌رسد و چه‌ عواملی سبب می‌شود یک انقلاب دزدیده ‌شود یا به نتیجه‌ی لازم نرسد. شما می‌توانید به آنها بگویید که تنها به کمک «عنصر ولایت» است که می‌توان تمامی دسیسه‌های دشمنان را خنثی کرد. شما می‌توانید حقایق بسیار زیادی را به مردم خاورمیانه و حتی اروپا و آمریکا منتقل نمایید. وجدان بشریت در همه جا وجود دارد و فطرت‌های بیدار هنوز در همه جا هستند.

وظیفه‌ی همه‌ی ما روشنگری است

وظیفه‌ی تک تک ما اینست که پیام بفرستیم برای مردم بحرین و سایر کشورها و آنها را تهییج کنیم و با ذکر وعده‌های الهی به آنها دل‌گرمی بدهیم که: « مقاومت کنید، هیچ قطره‌ی خونی بی‌اثر نخواهد بود.» و این را خدا فرموده‌ است: « وَ الَّذینَ قُتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ فَلَنْ یُضِلَّ أَعْمالَهُمْ» (سوره محمد/4) کسانی که در راه خدا به قتل می‌رسند اثر اعمال آنها تباه نخواهد شد.

من تصور می‌کنم وظیفه‌ی ما اینست که بخشی از وقتمان را در هر روز به این امر مهم اختصاص دهیم. از درس و خواب و خوراک و کارمان بزنیم و به کار پیام رسانی‌ بپردازیم و از این طریق به آنها انرژی بدهیم. من حتی دیده‌ام کسانی را که از طریق اینترنت شیعه شده‌اند. چند سال قبل از این چند جوان اردنی را در مراسم حج دیدم که در آن فضای خفقان، از طریق اینترنت به جمع شیعیان پیوسته بودند.

تمام انسان‌های باوجدان عالم باید بیدار شوند و نسبت به این مظلومیت‌ها عکس العمل نشان دهند. دانشگاهیان و دانشمندان و اهل رسانه در عالم نسبت به این ظلم فاحش مسئولند و باید روشنگری کنند.

مظلومیت مردم منطقه، حق را به‌خوبی آشکار کرده‌است/ بحرین عالی‌ترین فرصت برای فراهم کردن مقدمات ظهور

اگر مظلومیت فلسفه‌ای داشته باشد «بیان حق» است، وگرنه خداوند متعال به هیچ وجه راضی نمی‌شود مؤمنین و خوبان، مظلوم واقع بشوند. اگر اباعبداله الحسین (ع) مظلوم واقع می‌شود برای این است که حقانیت یک امری به اثبات برسد.

مظلومیت مردم بحرین و سایر کشورها، بهتر و گویاتر از هر چیز دیگری حق را بیان می‌کند. حرف‌هایی که تا قبل از این در جهان نمی‌شد مطرح کرد و اگر مطرح می‌کردیم به تندروی محکوم می‌شدیم و مورد تمسخر قرار می‌گرفتیم، امروز با مشاهده‌ی این مظلومیتِ آشکار به خوبی قابل درک است.

می‌توان گفت این عالی‌ترین فرصتی است که می‌شود حقانیت حرکت اسلامی را در جهان ثابت کرد، این عالی‌ترین فرصت است که در کنار مظلومیت‌ها می‌توان مقدمات ظهور حضرت (عج) را فراهم کرد. همین قصه‌ی بحرین کافی است برای اینکه جریان استقلال ایالت‌های امریکا و فروپاشی این امپراطوری پوشالی تحقیق پیدا کند.

قدرت ظالمان، پوشالی است و باطل اساساً نابودشدنی است

هیمنه‌ی دولت‌های اروپایی و هیمنه‌ی دولت آل سعود بسیار ضعیفتر و سستر از آنست که تصور می‌کنید. اینها خانه‌هایشان خانه‌های عنکبوتی است.«وَ إِنَّ أَوْهَنَ الْبُیُوتِ لَبَیْتُ الْعَنْکَبُوت»(سوره عنکبوت/41) چه کسی هیمنه‌ی اسرائیل را در هم شکست؟ تنها چند هزار جوان مؤمن لبنانی این کار را کردند. همه‌ی شما شاهد این ماجرا بودید. تا چند سال پیش از آن چه کسی می‌توانست تصور کند دولت اسرائیل شکست پذیر است؟

قدرت هیئت حاکمه‌ی پوشالی امریکا دروغ است. تصور می‌کنید اینها چه قدرتی دارند؟ اسلحه‌اش را می‌بینی باور نکن، تجهیزات و رسانه‌‌هایش را می‌بینی باور نکن، فیلم‌ها و تبلیغات مسمومش را می‌بینی باور نکن. این نص صریح آیه قرآن است: «جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ کانَ زَهُوقاً» حق آمد و باطل را نابود کرد که باطل خود بى‏آبرو و لایق محو و نابودى ابدى است(سوره اسراء/81) زَهَقَ یعنی درجا نابود شد، یعنی وقتی حق بیاید باطل در جا نابود می‌شود.

ما مفهوم این آیه‌ی شریف قرآن را بعد از ظهور آقا امام زمان(عج) به‌خوبی درک خواهیم کرد. ولی یک مرد دلیر بزرگ این آیه را باورداشت و آن حضرت امام (ره) بود.

اگر سکوت کنیم و فعالیتی نکنیم، مانند دانشگاه‌ها غربی ننگ‌آلوده شده و در جنایات آل سعود سهیم خواهیم بود
امام صادق (ع) در روایت شریفی فرمودند؛ «آنهایی که فکر می‌کنند، مهدی (عج) می‌آید و با حالتی معجزه‌گونه همه‌ی امور و شرایط و مقدمات برای او فراهم می‌شوم و دنیا را می‌گیرد اشتباه می‌کنند»(قُلْتُ لِأَبِی جَعْفَرٍ ع: إِنَّهُمْ یَقُولُونَ إِنَّ الْمَهْدِیَّ لَوْ قَامَ، لَاسْتَقَامَتْ لَهُ الْأُمُورُ عَفْواً وَ لَا یُهَرِیقُ مِحْجَمَةَ دَمٍ. فَقَالَ ع: کَلَّا وَ الَّذِی نَفْسِی بِیَدِهِ لَوِ اسْتَقَامَتْ لِأَحَدٍ عَفْواً لَاسْتَقَامَتْ لِرَسُولِ اللَّهِ ص حِینَ أُدْمِیَتْ رَبَاعِیَتُهُ وَ شُجَّ فِی وَجْهِهِ/غیبت نعمانی/284) البته ایشان جنگ خواهد کرد این طبیعی است ولی این جنگ یک مقدماتی دارد. مقدماتش فقط این نیست که در یک نقطه‌‌ای «جمهوری اسلامی» تشکیل شود، بلکه این جمهوری اسلامی باید زمینه‌ی بین اللملی ایجاد کند. یعنی فضا را باید به‌خوبی فراهم کرد و مردم دنیا باید بیدار شوند. درست است که ما سرچشمه‌ی این انقلاب‌ها هستیم ولی این سرچشمه را باید خروشان‌تر کنیم.

دانشگاه‌های کشورهای غربی با سکوت خود در قبال این مسائل، برای خودشان ننگ می‌خرند و اگر ما هم فعالیت و حرکتی نکنیم به این ننگ آلوده خواهیم شد. واقعا باید جهان بشریت را نجات داد و بیدار کرد.

مردم اروپا که در مقابل ظلم‌های دولت مردانشان ساکت هستند به همان مقدار مقصرند که سربازان سفاک آل سعود مقصر هستند. اینها در خط مقدم به جنایت مشغولند و حتی نوامیس مؤمنان را مورد تهدید قرار می‌دهند و آنها نیز با سکوت خود، به نوعی در این جنایات سهیم هستند.

این راهی است که شروع شده و هیچ امکان بازگشتی هم ندارد، هیچ کس نمی‌تواند عقب نشینی بکند، در آستانه ظهور تک تک انسان‌ها مسئولند. اگر روز قیامت خداوند از ما سؤال کند؛ «پیدا کردن یک مخاطب در هر نقطه‌ی عالم برای تو چقدر زحمت داشت، که در کنار خانواده‌ی خودت در آسایش کامل، آرمیده بودی و آن مؤمنین در ترس و شکنجه ومحرومیت‌های فراوان منتظر کمک تو بودند، و تو کاری نکردی و به زندگی خودت پرداختی؟» آیا پاسخی خواهیم داشت؟

سفارش امیرالمومنین(ع) به امام حسن (ع) و امام حسین (ع) در لحظات آخر حیات مقدسشان این بود: "کُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً" (نهج البلاغه) "سفارش‌تان می‌کنم؛ خصم ظالم باشید و کمک مظلوم"

ما امروز قومی هستیم که فراغت و فرصت داریم و می‌توانیم مظلومان عالم را دفاع کنیم. اگر به شما اجازه می‌دادند بروید در خیابانهای بحرین از مردم بحرین بدون اسلحه دفاع کنید، بی‌شک بسیاری از شما حرکت می‌رفتید، ولی به شما عرض کنم "این روشنگری اثرش بیشتر از این است که کنار مردم بحرین حضور فیزیکی داشته باشید و بخواهید از جان آنها دفاع بکنید."

کد خبر:84667 -

هشدار صریح آیت‌الله مصباح یزدی:

هشدار صریح آیت‌الله مصباح یزدی:
این حرف‌های ملی‌گرایانه و مکتب ایرانی چیست؟/ اگر تنبلی کنیم تیرگی فتنه کسانی که خود آن‌ها را پرورش دادیم، همه جا را می‌گیرد

عضو مجلس خبرگان رهبری با هشدار شدید و صریح در مورد جریان نفوذی و تأکید بر اینکه این مسئله بزرگ‌ترین خطری است که از صدر اسلام تا کنون تهدید کننده است، گفت: اگر تنبلی کنیم تیرگی فتنه کسانی که خود آن‌ها را پروش دادیم، همه جا را می‌گیرد.

به گزارش رجانیوز، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار با جمعی از مسئولان شورای عالی زنان با یادآوری نعمت پیروزی انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی(ره) و جانشین شایسته‌اش گفت: امروز بیش از سه دهه از انقلاب اسلامی می‌گذرد و فعالیت‌های بسیار زیادی در نظام صورت گرفته و گاه باعث بهت جهانیان شده است، اما هنوز تا رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله بسیاری داریم.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان این‌که نواقص و مشکلاتی در این سه دهه موجب شده تا به اسلام ناب نرسیم، ادامه داد: باید مسایل را به صورت ریشه‌ای حل کرد و مشکلات و نواقصی را که جلوی تحقق این امر را گرفته‌اند، شناسایی کرد و در جهت رفع آنها برآمد.
 
وی با یادآوری وجود دو مشکل در بعد شناخت و بینش گفت: به اسلام باید به عنوان یک مجموعه ارگانیک نظر کرد، یعنی بدانیم اسلام مجموعه‌ای است که اعضایش تأثیر و تأثر متقابل در یکدیگر دارند و همه اعضای آن زمینه رسیدن به هدف واحد را فراهم می‌کنند.
 
رئیس مؤسسه امام خمینی، اولین مشکل را نبود این نوع بینش در کشور دانست و گفت: متأسفانه این نگرش که همه بخش‌های اسلام مانند پیکره واحدی است که تنها رشد در یک بخش نمی‌تواند راهگشا باشد، در کشور ما و دیگر کشورها جانیفتاده است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری در توضیح این مطلب ادامه داد: این که می‌گوییم اسلام جامع بوده و همه چیز از فرهنگ و اقتصاد گرفته تا حقوق و سیاست در آن وجود دارد، به این معنی نیست که هرکدام بخش مستقلی است، بلکه همه این بخش‌ها به هم پیوسته و در یکدیگر تأثیرگذار هستند.
 
آیت‌الله مصباح با یادآوری اینکه هر بخش از اسلام دارای لایه‌های مختلف است، دومین مشکل را نگاه سطحی به اسلام دانست و اظهار داشت: اگر به لایه‌های عمیق آن توجه نکنیم، چه بسا در درازمدت دین را از بین ببریم، چرا که نگاه سطحی به اسلام مانند درختی است که ریشه‌ای ندارد.
 
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در ادامه به عنوان نمونه به مسأله ولایت‌فقیه اشاره کرد و گفت: حتی در بین مسئولان نیز کسانی که واقعا ولایت‌فقیه را شناخته و بدان اعتقاد دارند، کم هستند و حتی عده‌ای معتقدند این‌که یک روحانی آن هم به حکم دین در رأس مسائل کشور قرار بگیرد، امر اشتباهی است.
 
وی افزود: با وجود این مشکلات، اگر هزار بار در مورد حقوق زن تحقیق و اجتهاد کرده و مراجع هم نظر بدهند، ولی مسئولان کشور به آن اعتقاد نداشته باشند، اصلا تصویب و اجرا نخواهد شد و حتی قوانینی بوده است که با رأی قاطع تصویب شده و شورای نگهبان نیز تأیید کرده، اما از آنجا که مطابق میل مجریان نبوده، متروک مانده است.
 
آیت‌الله مصباح ادامه داد: آنچه اهمیت دارد، تقویت اعتقاد قلبی مردم و مسئولان به اسلام است که در این صورت حاضر هستند تا پای جان برای آن ایستادگی کنند.
 
وی با یادآوری لزوم فعالیت و تلاش در دو جهت فکری ادامه داد: اول آنکه اسلام به طور کامل در نظر گرفته شود و تجزیه نشود، چرا که اگر مثلا مسأله حقوق زن حل شود و دیگر بخش‌های اسلام اجرا نشود، اثری نخواهد بخشید و باز هم ضعف وجود خواهد داشت.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: اگر روزی مسئولینی بر سرکارآیند که در ابدی بودن احکام اسلام تشکیک کنند همان‌گونه که در دوره‌ای چنین شد، اساس اسلام زیر سئوال می‌رود و جایی برای بحث‌هایی مانند حقوق زن در اسلام و غیره باقی نمی‌ماند.
 
وی ادامه داد: دومین فعالیتی که باید صورت بگیرد، پی بردن به عمق اسلام و عقیده قلبی نسبت به آن به ویژه در مسائل اعتقادی، و عمل به اسلام است.
 
آیت‌الله مصباح با هشدار به مسئولان گفت: امروزه در دورن جامعه ما تشکیلاتی فراماسونری در حال شکل گرفتن است و همان‌طور که در دوران مشروطه، فراماسونری با شعار قرآن و اسلام پیش آمد، امروز نیز فراماسونری با شعارهای انقلاب و اسلام جلوه می‌کند و تحت پوشش آن حرف خود را بیان می‌کند، یعنی قالب را حفظ و محتوا را عوض می‌کند.
 
وی ادامه داد: چگونه کسی که در عمرش با عالمی ارتباط نداشته و علاوه بر آن هر روز ضربه‌ای به اسلام می‌زند، می‌تواند برای اسلام مفید باشد، و معلوم نیست چه شده که برخی نیز به آن‌ها دل بسته‌اند!
 
استاد اخلاق حوزه علمیه قم گفت: اگر تنبلی کنیم، زمانی از خواب غفلت بیدار می‌شویم که تیرگی فتنه همه جا را فراگرفته است و می‌بینیم همان کسانی فتنه را آغاز کرده‌اند که خود پرورش داده‌ایم. این عزل و نصب‌ها از کجا در می‌آید؟ این حرف‌های ملی‌گرایانه و مکتب ایرانی، آن هم در زمانی که نهضت اسلامی در جهان اسلام در حال شکل‌گیری است، برای چیست؟ ملی گرایی و دم زدن از مکتب ایرانی با چه انگیزه‌ای می‌تواند صورت بگیرد؟
 
این متفکر اسلامی افزود: اگر روزی از ما بپرسند چرا برای تساوی ارث زن و مرد کاری نکردید، شاید بتوانیم عذری بیاوریم، ولی اگر به ما بگویند چرا اساس اسلام را حفظ نکردید، چه عذری می‌توانیم بیاوریم؟
 
آیت‌الله مصباح با یادآوری تاریخ صدر اسلام گفت: همان کسانی که از اصحاب رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله بودند، پس از رحلت ایشان، امام علی علیه‌السلام را خانه‌نشین کردند و بنی‌امیه که با نام اسلام بر سرکار آمدند، کاری کردند که بر همه منابر به لعن علی علیه‌السلام می‌پرداختند و مجاهدان و یاران پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله نیز اعتراضی نکردند؛ پس جای تعجب نیست اگر برخی از یاران امام، روزی علیه اسلام و انقلاب به پا خیزند (همانگونه که سران فتنه گذشته این چنین کردند)، و جای تعجب نخواهد بود اگر برخی از کسانی که امروز دم از رهبری می‌زنند و از یاران رهبری هستند، فردا فتنه بزرگ‌تری را به وجود آورند.
 
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: خطری که من احساس می‌کنم، شدیدترین خطری است که تا کنون اسلام را تهدید کرده است و آن هم از سوی نفوذی‌هایی است که در بین خودی‌ها در حال رشد هستند.
 
وی در پایان، طول عمر رهبر شایسته و مدبر نظام اسلامی را از خداوند مسألت کرد و گفت: بزرگ‌ترین نعمتی که برای حفظ اسلام به آن امید داریم، وجود مقام معظم رهبری است.
 
گفتنی است این مراسم 21 فروردین ماه در سالن تشریفات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.

کد خبر:84625 -