9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

ممیزی سخنان خطیب جمعه تهران در سیما/ آیت الله موحدی کرمانی درباره کلید روحانی چه گفت که حذف شد+فیلم

سیمای جمهوری اسلامی در حالی بخشی از سخنان آیت الله موحدی کرمانی در خطبه‌های دیروز نماز جمعه تهران را حذف کرد که بخش‌های مختلف خبری صدا و سیما، اظهارات حذف شده خطیب تهران را به عنوان سخنان اصلی او منتشر کردند.

به گزارش رجانیوز، آیت الله موحدی کرمانی روز گذشته در خطبه‌ دوم نماز جمعه توصیه‌هایی را به حسن روحانی رییس جمهور کرد که قسمت‌هایی از آن علی رغم آنکه در رسانه‌های مختلف خصوصا بخش‌های مختلف رسانه ملی به عنوان تیتر منتشر شد، اما این قسمت‌ها در باز پخش سخنان خطیب جمعه تهران که هر جمعه ساعت 19 از شبکه اول سیما روی آنتن می‌رود، حذف شد.

نکته قابل توجه حذف آن بخش از سخنان آیت الله موحدی کرمانی است که در آن با اشاره به گرانی‌های سرسام آور تصریح کرد:  " درست است که دولت نه عصای موسی در دست دارد و نه اینکه ید بیضا در اختیارش است، اما بحمدالله کلید دارد؛ پس این کلید را به کار بیندازد و مشکلات از جمله گرانی سرسام‌آور را حل کند "

این درحالی است که سخنان کنایه آمیز خطیب جمعه تهران به اظهارات حسن روحانی در بیست و دومین گردهمایی ائمه جماعت سراسر کشور اشاره داشت.

رییس جمهور در سخنان خود با بیان اینکه مشکلات اقتصادی یکی دو روزه حل نمی‌شود، گفته بود: " این دولت عصای موسی بهدست ندارد و ید بیضایی هم ندارد و آن کلمه‌الله و کسی که می‌توانست با اشاره همه را شفا بدهد ندارد."

سخنان خطیب جمعه تهران در حالی حذف شده است که خطبه‌های نماز جمعه به صورت زنده و مستقیم از رادیو تهران پخش شده و صوت آن قابل دسترسی است.

در همین راستا حذف بخش‌هایی از سخنان آیت الله موحدی کرمانی که نه تنها خبرگزاری‌ها بلکه صدا و سیما نیز در بخش‌های مختلف خبری با برجسته سازی آن، اقدام به انتشار آن کرده بود، این ابهام را ایجاد کرد که با کدام منطق بخشی از سخنان خطیب جمعه تهران که به نوعی حرف دل ملت ایران است، حذف شد.

فیلم سخنان سانسور شده آیت الله موحدی کرمانی

در ادامه متن سخنان آیت الله موحدی کرمانی به نقل از خبرگزاری فارس و با تیتر این خبرگزاری آمده است.

دولت عصای موسی و ید بیضا ندارد اما برای مبارزه با گرانی و بیکاری «کلید» که دارد

خطیب امروز نماز جمعه تهران با بیان اینکه درست است دولت عصای موسی و ید بیضا ندارد اما الحمدالله کلید دارد گفت: باید با این کلید مشکل گرانی و بیکاری حل شود و دولت گامی برای شروع بردارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه دوم نمازجمعه امروز تهران با ذکر چند تذکر به دولت روحانی ادامه داد: دولت نه عصای موسی دارد و نه ید بیضا اما الحمد‌الله این دولت کلید دارد و باید کلید خود را به کار اندازد و مشکل سرسام‌آور گرانی را حل کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با تاکید بر اینکه مردم واقعا از این گرانی‌ها به تنگ آمده‌اند و جانشان به لبشان رسیده است تصریح کرد: دولت باید این کلید را به کار انداخته و مسئله بیکاری را حل کند هرچند بعضی از این مشکلات یک ماهه و دو ماهه حل شدنی نیست اما به هر حال دولت باید برای شروع گامی بردارد تا مردم خوشحال شوند.

 امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دولت باید در رابطه با فساد فرهنگی و بدحجابی نیز اقدام کند گفت: من این پیشنهاد را می‌دهم که دولت با بخشنامه به اداراتی که از بودجه کشور استفاده می‌کنند باید برای رعایت حجاب برنامه‌ریزی کنند.

وی ادامه داد: مردم در نمره دادن به دولت و کابینه، معاونان و مشاوران معیار پایبندی به ولایت فقیه را در نظر دارند و کشور در هر مرحله‌ای که به عزت رسیده به برکت پیروی از ولایت فقیه بوده است از این رو مسئولان باید به دقت پیرو ولایت باشند و فرامین آن را مو به مو پیاده کنند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد