9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

یک منبع نظامی سوریه در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد
نقش بر آب شدن امیدهای افراد مسلح با کمرنگ شدن احتمال حمله به سوریه

یک منبع نظامی سوریه با بیان اینکه همه امیدهای افراد مسلح با کمرنگ شدن احتمال حمله نظامی به سوریه، نقش بر آب شد، تاکید کرد افراد مسلح هم‌اکنون در حالت یأس و ناامیدی به سر می‌برند.

خبرگزاری فارس: نقش بر آب شدن امیدهای افراد مسلح با کمرنگ شدن احتمال حمله به سوریه

یک منبع نظامی سوریه که نخواست نامش فاش شود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس دردمشق، با اشاره به دل بستن افراد مسلح به آمریکا در حمله احتمالی به سوریه تاکید کرد از زمانی که آمریکا از عزم خود برای حمله به سوریه سخن گفت شبه نظامیان سعی کردند کمتر ظاهر شوند و در حقیقت خود را برای حمله همزمان به دمشق آماده می‌کردند ولی عقب نشینی از موضوع حمله نظامی به سوریه همه امیدهای افراد مسلح را نقش بر آب کرد.

وی با بیان اینکه عملیات هجومی افراد مسلح با بالا گرفتن تهدیدات در حمله به سوریه کمتر شده بود، افزود: این امر بدین علت است که افراد مسلح در حال آماده سازی خویش و ذخیره اسلحه و مهمات برای استفاده از آن در وقت دیگری بودند.

به گفته این منبع آگاه سوریه، ارتش سوریه در طی دوره‌ای که تهدیدات خارجی به سوریه در جریان بود، روند طبیعی عملیات خود را ادامه داد. با عقب نشینی افراد مسلح و منتظر حمله خارجی ماندن آنها، ارتش سوریه به موفقیت‌های چشمگیری دست یافت. افراد مسلح گمان می‌کردند با حمله آمریکا به سوریه، در عرصه میدانی قدرتمند شده و شکست‌های خود را جبران خواهند کرد.

این منبع آگاه افزود: در مدت اخیر که سخن از حمله نظامی به سوریه به میان می‌آمد، افراد مسلح هیچ میل و رغبتی به اجرای عملیات هجومی قبل از آغاز حمله نظامی خارجی به سوریه نداشتند و سعی می‌کردند با فرار از دست نیروهای ارتش، از وقوع درگیری جلوگیری کنند. تنها پاسخ آنها به عملیات ارتش، پرتاب خمپاره بود.

به گفته این منبع آگاه، با منتفی شدن موضوع حمله نظامی آمریکا به سوریه، همه امید‌های افراد مسلح نقش بر آب شده و اکنون در حالت یأس و نا امیدی به سر می‌برند. اکنون شبه نظامیان تاکیتک عقب نشینی از برخی محورها از جمله منطقه ریف دمشق را اجرا کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد