9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

لنکرانی در گفت‌وگو با رجانیوز تاکید کرد
لزوم تکیه بر ظرفیت‌های درون‌زای کشور در حوزه بهداشت/ واقعیت تلخ، بازگشت انحصار به عرصه دارو است

وزیر بهداشت دولت نهم درباره اتکا به قابلیت های درونزا برای مقابله با مشکلات در حوزه بهداشت  اظهار داشت: با شناختی که بنده از مجموعه سیاست‌های وزارت بهداشت دارم می‌دانم این وزارتخانه به سمت توانمندسازی متخصصان داخلی حرکت کرده و بر تکیه بر ظرفیت درون‌زا تاکید دارد.

دکتر کامران باقری لنکرانی در گفت‌وگو با رجانیوز،  تبدیل علم به ثروت و توجه به ظرفیت داخلی را یکی دیگر از تلاش‌های وزارت بهداشت عنوان کرد و یادآور شد: خوشبختانه و طی سال‌های گذشته حرکت خوبی در این زمینه آغاز شده که با نوسازی دارویی و داروهای مبتنی بر زیست‌فناوری این موضوع اوج گرفت.

وزیر بهداشت دولت نهم در عین حال متذکر شد: باید توجه کرد که ما در برابر نیازهای درمانی و دارویی مردم مسئول هستیم و صرف برنامه‌ریزی بلندمدت نمی‌تواند ما را از نیازهای فوری مردم غافل کند از این رو این اقدام را باید با تقویت کیفیت دارویی و تجهیزات پزشکی انجام داد.

وی با اشاره به لزوم توجه به نیازهای واقعی و نه کاذب دارویی کشور، تصریح کرد: ‌یکی از مشکلات امروز این است که با اینکه تحریم و مشکلات از سال 86 به صورت کم و بیش در کشور وجود داشته، اما متناسب با این وضع بویژه در 4 سال اخیر برنامه‌ریزی صورت نگرفته و بنابراین کشور بامشکلاتی مواجه شده است.

این استاد تمام دانشگاه ادامه داد: در 7 ماه اخیر در سیاست دارویی کشور بازنگری و برای حل این معضلات اقدام ‌شد اما واقعیت تلخ، بازگشت انحصار به عرصه دارو و تکیه صرف به ارگان‌های دولتی و شبه‌دولتی برای حل این مشکلات است.

وزیر اسبق بهداشت با انتقاد از عدم اقدام متناسب با شرایط پیچیده تحریم در زمینه دارو یادآور شد: ما سال 90 و 91 با مشکلات سنگینی مواجه شدیم که البته بخش مهمی از آن قابل پیش‌بینی و با رفع انحصار و استفاده از روش‌های سال‌های 85 تا88 قابل حل بود  اما به هرحال امیدواریم با پیگیری‌ها این مشکل حل شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد