9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

گزارشی از شیعیان غزه و مرجع سیاسی و مذهبی آنان


هر چند انتشار این گزارش در نگاه نخست، از سوی روزنامه ای چون «السیاسه» ـ که مواضع آشکار ضد ایرانی و ضد شیعی دارد ـ دور از ذهن می رسد، بررسی دقیق تر آن، نشان می دهد که روزنامه کویتی تلاش دارد با انتشار این گزارش، این گونه القا کند که حمایت ایران از فلسطین و به ویژه غزه، حمایتی اسلامی نبوده، بلکه ایران در پی گسترش تشیع در میان فلسطینیان و به دنبال آن افزایش نفوذ خود در میان آنهاست.
سرویس بین الملل ـ روزنامه «السیاسه» کویت در گزارشی متفاوت از غزه نوشت: با وجود حضور فعال حماس در غزه و رهبران سنی این جنبش فلسطینی، چندین خانواده شیعه در غزه زندگی می کنند که با دیگر هموطنان سنی خود هیچ مشکلی ندارند.

به گزارش «تابناک»، «عبدالرحیم حمد» 43 ساله از غزه به خبرنگاران آمریکایی گفت: من پنج سال است، به مذهب شیعه گرویده ام. ما خود رادر حمایت جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان می دانیم و مرجعیت دینی و سیاسی خود را از ایران و لبنان دریافت می کنیم.

او که در اردوگاه «جبالیا» در شمال باریکه غزه زندگی می کند، تصاویر آیت الله خامنه ای و سید حسن نصرالله را بدون واهمه به خبرنگاران نشان داد.

«عبدالناصر المصری» نیز به بازرسان کمک رسانی سازمان ملل گفت: پس از جنگ 33 روزه و پیروزی لبنان علیه اسرائیل در 2006 تعداد شیعیان در غزه رو به فزونی گذاشته و اکنون شیعیان غزه با سربلندی از اعلام مذهب خود یاد می کنند.

«السیاسه» به نقل از «احمد یوسف»، مشاور سیاسی «اسماعیل هنیه» نوشت: آنچه در غزه به نام شیعه وجود دارد، در واقع شیعیان نیستند، بلکه هواداران ایران و حزب الله لبنان خود را شیعه می دانند و مذهب آنها شیعه نیست، بلکه خط فکری و مشی سیاسی شیعه را پذیرفته اند.

سازمان بین المللی کمک رسانی در فلسطین، «اونوروا» نیز گزارش داد: تعداد تصاویر آیت الله خمینی(ره)، آیت الله خامنه ای، سید حسن نصرالله و شهید فتحی شقاقی به مراتب بیشتر از تصاویر یاسر عرفات و دیگر مقامات فلسطینی است و این نشان می دهد که اقبال مردم غزه به رهبران شیعه بیشتر از رهبران سیاسی سنی مذهب است.

گروه شیعه «همراه با شقاقی» غزه نیز به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مراسمی باشکوهی در غزه برگزار کرد.

«هشام سالم»، رئیس این گروه فرهنگی و کمک رسانی به خبرنگاران گفت: هر چند ما از سوی ایران حمایت می شویم، مهمتر از آن، کمک های معنوی است که از جمهوری اسلامی ایران به مسلمانان فلسطینی می رسد و این بسیار ارزشمندتر است و روحیه مبارزه با اسرائیل را تقویت می کند.

گفتنی است، هر چند انتشار این گزارش در نگاه نخست از سوی روزنامه ای چون «السیاسه» ـ که مواضع آشکار ضد ایرانی و ضد شیعی دارد ـ دور از ذهن به نظر می رسد، بررسی دقیق تر آن، نشان می دهد که روزنامه کویتی، تلاش دارد با انتشار این گزارش ضمن هشدار به مقامات سنی مذهب فلسطینی، این گونه القا کند که حمایت های ایران از مردم فلسطین و به ویژه غزه، حمایتی اسلامی نبوده، بلکه ایران در پی گسترش مذهب تشیع در میان فلسطینیان و به دنبال آن افزایش نفوذ خود در میان آنهاست.

نظرات 2 + ارسال نظر
top700 پنج‌شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 15:20 http://www.top700.com

9.506172761469987.88881187017گاهی شانس فقط یک بار به آدم رو میاره پس باید قدرش رو دونست بهترین فرصت زندگی شما برای ثروتمند شدن مجموعه ای بی نظیر برای اولین بار در ایران برای کسانی که می خواهند بهتر زندگی کنند و از کمترین وقت و هزینه بیشترین سود را ببرند.برای آگاهی از جزییات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید.
http://www.top700.com

عرفان پنج‌شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 15:21 http://sabzealavi.blogsky.com/

سلام
وبلاگ خوبی دارید به ما هم سربزنید و اگر برای تبادل لینک آماده بودید خبرم کنید
یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد