9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

رونمایی از سایت تخصصی کرسی‌های آزادفکری


در مراسمی با حضور مسئولین بسیج های دانشجویی سراسر کشور از سایت جامع و تخصصی کرسی های آزاد فکری رونمایی شد.

به گزارش رجانیوز، این پایگاه اینترنتی که به همت "هسته دانشجویی راه اندازی کرسی های آزادفکری در دانشگاه ها" طراحی شده است دارای ده بخش اصلی از جمله "تجربه‌های برگزیده" (گزارش های خبری و عملیاتی از تجربه های برگزیده در عرصه کرسی ها)، "راه کجاست؟" ( صحبت هایی از بزرگان انقلاب، مصاحبه با اساتید و مسئولین)، "افسران جوان" (معرفی و مصاحبه با فعالین دانشجویی کرسی ها)، "سره و ناسره" (نقد برنامه هایی برگزار شده در دانشگاه ها تحت عنوان کرسی آزاداندیشی)، "چند رسانه ای" (فیلم، عکس، نشریه و نرم افزارهای تولید شده در این حوزه)، "پرسش و پاسخ" و "مقالات دانشجویی" است.

در ابتدای مراسم رونمایی، فدایی مسئول این هسته، ضمن تشریح خلاء های موجود در حوزه کرسی ها به چرایی تشکیل این هسته دانشجویی پرداخت و افزود : این هسته با توجه به دانشجویی بودن و شناختی که از فضای واقعی دانشگاه و تشکل های دانشجویی دارد تلاش می کند به پشتیبانی جدی از فعالین دانشجویی به منظور راه اندازی کرسی های آزادفکری بپردازد.

در ادامه مراسم با حضور دو تن از فرزندان خانواده معزز شهدا از سایت مرجع کرسی های آزادفکری به آدرس AZADFEKRI.IR  رونمایی شد.

وحید یامین پور به عنوان سخنران مراسم، ضمن اشاره به دوران اصلاحات، گفت: در دوران اصلاحات در جلسه ای با مدیریت سعید حجاریان، روزنامه های زنجیره ای می نشستند و تصمیم می گرفتند که فردا در مملکت چه اتفاقی را رقم بزنند. صبر نمی کردند یک اتفاقی بیفتد و بعد موضع گیری کنند، این خیلی مهم است. در مقوله ی کرسی ها باید ایجابی حرکت کرد. باید تصمیم بگیرید و اتفاقاتی را در دانشگاه رقم بزنید. یامین پور همچنین بر اداری نشدن برگزاری کرسی ها تاکید کرد و تصریح کرد : اگر برگزاری کرسی ها برود به سمت اداری شدن و نهاد های اداری برای برگزاری آن تلاش کنند عملا کاری انجام نمی شود. برگزاری این برنامه ها کار دانشجویان و تشکل های دانشجویی است. کرسی ها را باید متناسب با فضای هر دانشگاه برگزار کرد و این چیزی نیست که بشود برایش یک آیین نامه ی منسجم از بالا درآورد.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود : از کارکردهای اصلی این کرسی ها رسیدن حرف ما به دیگران است. وضع ما در این حوزه انقدر خراب است که بعد از سی و چند سال از گذشت انقلاب برای این که حرف های ما شنیده بشود باید کرسی برگزار کنیم.

به گفته اعضای هسته دانشجویی راه اندازی کرسی ها، از جمله اهداف راه اندازی این پایگاه اینترنتی جبران خلاء رسانه ای موجود در حوزه کرسی ها، جریان سازی، پاسخ به پرسش های عملی و نظری و بستر سازی برای ارتباط فعالین این حوزه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد