9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

دبیر کل اتحادیه عرب 50 میلیون دلار طلب کرد
اعراب برای «ادامه مواضع ضدسوری» از قطر «رشوه بیشتری» طلب کردند

خبرگزاری فارس: نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر از درخواست رشوه‌های کلان مالی برخی از رژیم‌های عربی و شخصیت‌های اتحادیه عرب جهت حمایت از موضع ضد سوری قطر در اتحادیه عرب پرده برداشت.

خبرگزاری فارس: اعراب برای «ادامه مواضع ضدسوری» از قطر «رشوه بیشتری» طلب کردند

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی الحوار و التجدید، شیخ حمد بن جاسم آل‌ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر دلیل با مشکل مواجه شدن دیپلماسی قطر در برابر سوریه را درخواست‌های نامعقول و کسب منافع مالی کلان توسط اعضای اتحادیه عرب برشمرد.

شیخ حمد که در محل اقامت خود در واشنگتن برای برخی از شخصیت‌های سیاسی و امنیتی و نظامی آمریکایی و عربی و قطری سخن می‌گفت، از این موضوع پرده برداشت.

وی در سخنانش تاکید کرد که برخی از اعضای اتحادیه عرب حمایت از دیپلماسی قطر در برابر سوریه را منوط به برآوردن خواسته‌ها و شروط مالی کلان خود کرده‌اند و این حمایت را به منبعی برای کسب درآمدهای کلان خود تبدیل کرده‌اند.

نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر ادعا کرده است، کشورهایی مانند مصر ، الجزایر ، تونس و موریتانی خواستار ده‌ها میلیارد دلار در برابر حمایت از موضع قطر علیه رژیم سوریه در اتحادیه عرب شده‌اند.

همچنین وی در گفت‌وگو با هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا که مضمون آن به رسانه‌ها درز پیدا کرده، شیخ حمد ادعا کرده ، نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب از وی خواستار 50 میلیون دلار برای ادامه حمایت از موضع قطر در قبال سوریه و پیگیری تماس‌هایش با پایتخت‌های عربی در اقدام علیه سوریه شده است.

نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر در ادامه ادعاهایش اظهار کرده است: اردن که دارای مرزهای مشترک با سوریه است، در قبال ایجاد منطقه حائل در مرزهای خود با سوریه خواستار سالیانه 3 میلیارد دلار و دریافت گاز و استخدام ده‌ها هزار شهروند اردنی در طرح‌های قطری شده است.

قطر از جمله رژیم‌های عربی است که تلاش بسیاری برای دامن زدن به بحران سوریه و براندازی دولت بشار اسد می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد