9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

بخش دوم و پایانی/ روانبخش در گفت‌وگوی تفصیلی با فارس:

در انتخابات 12 اسفند 22 بهمن دیگری شکل خواهد گرفت

خبرگزاری فارس: عضو مؤسس جبهه پایداری انقلاب اسلامی تأکید کرد: دشمن از تمام معاندین نظام استفاده می‌کند تا انتخابات کمرنگ شود اما انشا‌الله خواهیم دید که در انتخابات 12 اسفند، 22بهمن دیگری شکل خواهد گرفت.

خبرگزاری فارس: در انتخابات 12 اسفند 22 بهمن دیگری شکل خواهد گرفت

* فارس: روند کلی انتخابات مجلس نهم را چگونه می‌بینید؟ افزایش مشارکت مردم مهمترین موضوع حال حاضر است. ‌نگاهی به راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز نوید انتخابات پرشوری را می‌دهد. نظر شما چیست؟

- روانبخش: یک خطی از سوی استکبار دنبال شده که حضور مردم در این انتخابات، کمرنگ شود و این همان خطی است که مطرح می‌کرد در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال هم کسی نخواهد آمد. دائما در رسانه‌های خود القا می‌کردند که راهپیمایی 22 بهمن پرشور نمی‌شود.

همچنین بحث تحریم انتخابات نیز از سوی اصلاح‌‌طلبان مطرح ‌شد که همه این حرف‌ها در این راستا بود که حضور مردم کمرنگ شود اما اینها پاسخ خود را در ۲۲ بهمن گرفتند و دیدید تحریم‌های فلج کنندشان که اصطلاحشان بود ملت ایران را فلج می‌کند، خودشان را فلج کرد.

ملت ایران در 22 بهمن امسال نسبت به سال گذشته پرشورتر آمدند اما هم‌اکنون دشمنان نسبت به انتخابات نیز این برنامه را دارند و این سناریو را ادامه می‌دهند.

* فارس: این حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن چه پیام‌هایی دارد؟

- روانبخش: نه فقط در تهران، در قم نیز که خودم شاهد راهپیمایی بودم و همچنین گزارشات تلویزیونی همه کشور را هم که می‌دیدم، مشخص بود امسال حضور بسیار پررنگ‌تر و چشمگیرتر بود و علت اساسی هم این است که مردم ما بصیرت دارند و به فضل الهی با رهبری‌های بسیار مدبرانه مقام معظم رهبری و حضرت امام (ره) این ملت امام منطقه و دنیا شده است و طبق فرموده قرآن که نویدش را داده است، امروز این مردم تبدیل شدند به امام منطقه و جهان اسلام.

تمام دنیا به ما نگاه می‌کنند که ما داریم چه می‌شویم. ملت ما می‌دانند فشار است، می‌دانند تحریم است و خودشان هم می‌دانند که این تحریم‌ها از سوی دشمن است و دشمنان برای فلج کردن ما وارد میدان شده‌اند.

ملت ایران از آن طرف هم نتایج کارش را می‌بینند؛ از سال گذشته تا امسال چهار دیکتاتور منطقه سرنگون شدند. این جوانان منطقه هم که آمدند خدمت مقام معظم رهبری شعارهایشان پرشورتر از جوانان خودمان است با شعار "لبیک یا خامنه‌ای" مردم احساس غرور می‌کنند. من زمانی که این خبر را شنیدم، پشت فرمان ماشین بودم و به قدری تحت‌تأثیر قرار گرفتم که دیگر نتوانستم رانندگی کنم و گفتم "خدایا چه اتفاقی دارد در جهان اسلام می‌افتد."

این جوانان نمایندگان هسته‌های مقاومت هستند، این هسته‌های مقاومتی است که امام خمینی (ره) نویدشان را می‌داد. حضرت آقا نگفت که من رهبر شما هستم، بلکه آنها آمدند و گفتند "شما رهبر ما هستید" یعنی رهبری حضرت آقا برای جهان اسلام به طور طبیعی و آرام در حال شکل‌گیری است. اکنون همه این جوانان می‌آیند و می‌گویند "آقا ما چه کار کنیم".

همه از لیبی، مصر، عراق، فلسطین و ... می‌آیند و خط می‌گیرند لذا این رهبری به طور طبیعی شکل گرفته است و همین طور این حرکت به پیش می‌رود.

جایگاهی که امروز ملت ایران دارد، در هیچ برهه‌ای از تاریخ نداشته است و این را مردم می‌فهمند و دشمنی‌های دشمن را هم درک می‌کنند لذا اینطور نیست که مردم همینطوری بیایند البته مردم اعتراضاتی هم نسبت به مسئولین دارند و حرفشان را هم می‌زنند اما واقعا فکر می‌کنند و جایگاه خودشان، جایگاه انقلاب و جایگاه کشور، رهبر و ملت را درک می‌کنند و این عزت و آقایی را باتمام وجود احساس و به آن افتخار می‌کند.

بنابراین پای انقلاب می‌ایستند و اگر حرفی می‌زنند و اعتراضی دارند، نسبت به این است که چرا برخی مسئولین از مسیر انقلاب خارج می‌شوند چراکه مردم خود را صاحب انقلاب می‌داند. خود امام (ره) هم فرمودند "اگر من هم کج بروم، خود ملت من را کنار می‌زند". ملت پای اسلام و انقلاب ایستاده است چراکه این انقلاب را ساده به دست نیاورده بنابراین راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن امسال تودهنی سنگینی برای دشمنان بود. حالا دشمنان می‌گویند که چند هزار نفر آمده بود که همین دروغ هم برای ملت ایران تبدیل به یک طنز می‌شود.

جالب اینجاست که همین رسانه‌های غربی راهپیمایی طرفدارشان میرحسین موسوی را در ۲۵ خرداد که تنها یک لاین خیابان آزادی را گرفته بودند و تازه این پرجمیعت‌ترین راهپیماییشان بود، می‌گویند راهپیمایی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری ولی وقتی به راهپیمایی ۲۲ بهمن می‌رسند که تمام خیابان‌های منتهی به میدان آزادی پر از جمعیت شده بود را می‌گویند راهپیمایی ده هزار نفری لذا مردم این را می‌فهمند که حرفهایشان از روی بغض است.

مردمی که در راهپیمایی 22بهمن شرکت کردند، در یک جمله همه مشترک بودند، با هر کس صحبت می‌کردی، می‌گفت "من به عشق آقا آمده‌ام" لذا داشتن چنین رهبری که همه نقشه‌های دشمن را می‌شناسد و درست و به موقع‌ آنها را خنثی می‌کند، سرمایه‌ بزرگی است.

یکی از نکات جالبی که آقای راشدان گفته بود و BBC نقل کرد و در سایت جام هم آمد، این بود که "واقعا برای یک کارشناس سیاسی که با معیارها و موازین یک رهبر معقول دنیا کار می‌کند، فهم دنیای درونی آیت‌الله خامنه‌ای بسیار مشکل است" لذا برایشان خیلی مهم و سخت است که نمی‌توانند آقا را مطالعه کند.

اینها در گذشته هم گفتند که ما نمی‌توانیم رفتار ولی فقیه را حدس بزنیم به عنوان مثال مصطفی صابر فعال کمونیست مطرح کرده که "جمهوری اسلامی نه گزینه جنگ را انتخاب می‌کند و نه جام زهر را. آیت‌الله خامنه‌ای این هنر را دارد، این نقش را ایفا کند که این گزینه‌ها انتخاب نشود".

یا مثلاً نکات دیگری که مطرح کردند، مثل اینکه اخیرا صدای آمریکا گفته "آقای خامنه‌ای در نماز جمعه دیگر از موضع تدافعی خارج شده و وارد موضع تهاجمی شده است. هیچ نشانه‌ای از اینکه آقای خامنه‌ای از مواضعش در مقابل فشارهای غرب کوتاه بیاید، در خطبه‌های نماز جمعه وجود نداشت" و حتی تأکید کرد "ایران با تمام قوا مسیر را ادامه خواهد داد".

اینها دارند رفتارهای رهبری را مطالعه می‌کنند و به همین دلیل هم است که سنگین‌ترین حملات را به شخص امام خامنه‌ای متمرکز می‌کنند؛ چه توسط عوامل داخلی‌شان و چه از سوی عوامل خارجی خود.

در انتخابات آینده نیز همین مطلب صدق می‌کند. حضرت آقا فرمودند "انتخاباتی دشمن شکن خواهیم داشت" چراکه دشمن می‌خواهد انتخابات سرد برگزار شود. تحریم همه جانبه و به اصطلاح خودش فلج کننده اعمال می‌کند، از طرف دیگر نوکران حلقه به گوشش در داخل بحث تحریم انتخابات را مطرح می‌کنند و فشار می‌آورند که مثلاً در انتخابات شرکت نکنید.

تازه این روزها رسانه‌های خارجی مثل گویانیوز، رضا پهلوی را هم به میدان آورده است. رضا پهلوی می‌گوید "با تحریم انتخابات تنها راه برون‌رفت از شرایط موجود گذر از قانون اساسی است". حتی از سلطنت‌طلبان و تمام معاندین نظام استفاده می‌کنند تا انتخابات کمرنگ شود اما انشا‌الله خواهیم دید که در انتخابات 12 اسفند، 22بهمن دیگری شکل خواهد گرفت چراکه وقتی مردم می‌بینند دشمن نمی‌خواهد انتخابات پرشوری داشته باشیم، حضور پرشوری در انتخابات خواهند داشت.

در این انتخابات به هر دلیلی جبهه متحد و جبهه پایداری نتوانستند با هم وفاق کنند اما در بیش از ۷۰ درصد حوزه‌ها ‌لیست دو جبهه ‌مشترک است و رقابت با مستقل‌ها و اصلاح‌طلبان وجود دارد.

در تهران هم اصلاح‌طلبان ‌کم و بیش حضور پیدا کردند. حزب مردم‌سالاری ‌وارد شده، ولی چهره شاخص رأی‌آور ندارد لذا رقابت سالم اصولگرایان می‌تواند انتخابات پرشورتری رقم بزند.

انشاءالله انتخابات هم در تهران و هم در شهرستان‌ها پرشور خواهد بود البته باید توجه داشت که همیشه انتخابات‌ها را باید با همان نوع انتخابات مقایسه کرد یعنی انتخابات شوراها را نمی‌شود با انتخابات مجلس مقایسه کرد و انتخابات مجلس را نمی‌توان با انتخابات ریاست‌جمهوری مقایسه کرد.

در ایران همیشه انتخابات ریاست‌جمهوری پرشورتر بوده است ولی ما انتخابات 12 اسفند را با انتخابات‌های قبلی مجلس یعنی مجلس هشتم و یا هفتم و ششم مقایسه می‌کنیم و انشاالله این انتخابات پرشورتر و با حضور مردمی بیشتری همراه خواهد بود.

* فارس: چیزی که روز به روز بیشتر مشخص می‌شود، بحث تدبیر و مدیریت‌ آقا در این سال‌هاست و همه پی به نحوه مدیریت آقا بردند، ارزیابی و تحلیل شما از این بیست و سه سال ولایت رهبری چیست؟

- روانبخش: من بسیار کوچکتر از آن هستم که بتوانم نسبت به حضرت آقا اظهارنظر کنم، آیت‌الله مصباح نیز می‌فرمودند "باید اعتراف کنم که پس از سال‌ها کار و فعالیت سیاسی و فرهنگی هنوز همه ابعاد وجودی امام (ره) را نشناختم و این را نیز باید اعتراف کنم که هنوز حضرت آقا را هم نشناختم".

تعبیر ایشان این است که اگر تمام نعمت‌های خدا بر زمین را در یک کفه ترازو بگذاریم و نعمت وجودی مقام معظم رهبری را نیز در کفه دیگر ترازو بگذاریم، کفه نعمت وجودی رهبری سنگین‌تر است. من بر روی این سخن ایشان فکر کردم که حکمت آن چیست؟ و به این نتیجه رسیدم که یکی از جهات آن این است که امروز با رهبری حضرت آقا در جایگاهی که قرار دارند، لحظه‌ به لحظه انسان‌های بسیاری به سوی اسلام و حق و حقیقت هدایت می‌شوند.

در منطقه تحول عظیمی ایجاد شده البته نه تنها در منطقه بلکه در جهان؛ یکی از دوستانم که از آلمان آمده بود، می‌گفت "اکنون در آلمان هر دو روز یک نفر مسلمان می‌شود. آن هم شیعه" چراکه آنها با این نوع تفکر آشنا می‌شوند و مرکز اسلامی هامبورگ هم فعال است لذا اتفاقات عظیمی در جهان در حال رخ دادن است و پیچ تاریخی بزرگی که آقا فرمودند هم در حال رخ دادن است.

اکنون شرایط جهان به گونه‌ای است که اکبر گنجی در روزآنلاین نیز اعتراف می‌کند "پیچ تاریخی که آیت‌الله خامنه‌ای می‌بیند، به معنای حاکمیت یافتن ارزش‌های معنوی و الهی در جهان است و دلیل این مدعا نیز وقوع بهار عربی و پایداری 33ساله جمهوری اسلامی و قوی‌تر شدن مداوم آن است" یعنی گاهی طوری می‌شود که معاویه نیز مجبور می‌شد از امام علی (ع) تعریف کند چراکه دیگر چاره‌ای نداشت.

چنین نعمتی را خداوند به ملت ایران عنایت فرموده باید شکر کرد. البته وضعیت ایشان در دوره رهبری با دوره ریاست جمهوریشان بسیار متفاوت شده است؛ در دوره ریاست جمهوری‌شان و در پایان جنگ آقای "خاویر پرزدکویا" به ایران آمده بود. این را آقای بشارتی نقل می‌کرد که وزیر کشور آن زمان بود.

بشارتی می‌گفت این فرد یک جلسه چند ساعته با آقا داشت و پس از اینکه از جلسه بیرون آمد، پرسید "این رئیس جمهور شما در کدام دانشگاه درس علوم‌سیاسی خوانده است؟" گفتم "ایشان در حوزه علمیه قم درس خواندند، چطور؟" گفت: "من ده سال است که دبیرکل سازمان ملل هستم و 30 سال است که کار سیاسی می‌کنم و از اکثر دانشگاه‌های معتبر جهان نیز مدرک دارم لذا کمتر شخصیت سیاسی است که در این مدت ندیده باشم اما تاکنون شخصیتی سیاستمدارتر از رئیس‌جمهور شما را ندیدم چراکه در هر راهی من وارد شدم، ایشان به من جواب داد و راه مرا بست".

حالا ببینید 22 سال از رهبری چنین شخصیتی گذشته است و امام نیز از قبل گفته بودند که ایشان به درد رهبری می‌خورند و آقای مصباح هم فرمودند "آقا از سفره با برکت آن امام است".

در سال 1383 نامه علمای طراز اول کشور که به مقام معظم رهبری نوشته شده بود، با خط آیت‌الله جوادی آملی بود. ایشان در یکی از ‌‌فرازهای این نامه آورده بودند که ‌«الامام الخمینی مدینه السیاسه و علی ‌الخامنه‌ای بابها».

این عبارت آیت‌الله جوادی آملی است که نشان می‌دهد جایگاه سیاسی و علمی و ولایی آقا در چه جایگاهی است. ایشان وقتی وارد مرحله رهبری می‌شوند، یکی از بزرگان سال 75 فرمودند که گویا روح امام در روح حضرت ایت‌الله خامنه‌ای حلول کرده است و این همان امام خمینی جوان است.

خود‌ آیت‌الله مصباح نیز می‌فرمودند "من می‌بینم که گویا روح امام در روح ایشان حلول کرده است". مردم هم این را می‌فهمند. در طول این 23 سال رهبری حضرت آقا بحران‌هایی که در منطقه و در کشور پیش آمد، هیچ‌گاه در زمان امام پیش نیامده بود، به خصوص خیانت دوستان.

در زمان امام خیانت دوستان کم بود که یکی از آنها خیانت آقای منتظری بود ولی خیانت دوستان و یاران در این سال‌ها بسیار زیاد است اما سعه‌صدر رهبری و تحمل ایشان و اینکه ایشان می‌‌توانند با تدبیر، صبر، حوصله و سعه‌صبر این بحران‌ها را اداره کنند بدون اینکه کوچکترین آسیبی به کشور وارد شود.

مثلا در جنگ عراق و آمریکا بسیاری فشار می‌آوردند که ایران وارد شود اما مقام معظم رهبری تدبیر به خرج دادند و فرمودند من این را اسلام و کفر نمی‌بینم و اگر دستور دهم، برای هر قطره خونی که ریخته شود، من باید فردای قیامت جواب دهم بنابراین ما بی‌طرف هستیم.

در ماجرای فتنه 88 که فتنه سنگینی هم بود و سنگین‌تر از این فتنه پس از انقلاب نداشتیم، این فتنه‌گران جزو شخصیت‌های نظام و نخست‌وزیر، رئیس مجلس و یا رئیس مجمع تشخیص نظام بودند و در ماجرای فتنه نقش داشتند اما می‌بینیم رهبری چه حکیمانه فتنه را تدبیر کرد.

هر کشوری در دنیا اگر این ماجرا برایش پیش می‌آمد، سریعاً نیروی نظامی وارد می‌کرد اما ایشان با روشن‌گری بحران را حل کردند‌. ایشان ابتدا سراغ خواص آمدند و از آنها خواستند تا چنین نقشی را ایفا کنند اما غالب آنها مردود شدند لذا خود ایشان به نماز جمعه آمدند و با مردم مسائل را در میان گذاشتند و آنها را روشن کردند و همان افرادی که فریب خورده بودند و دور موسوی و کروبی در راهپیمایی 25خرداد جمع شده بودند، برگشتند و روشن شدند و دور آنها را خالی کردند و یک تعداد اندکی باقی ماندند که فتنه 30 خرداد و اتفاقات روز قدس را رقم زدند. در آخر هم مردم در 9دی حماسه آفرید و اینها را جمع کرد.

همچنین در بحث مشایی که پیش می‌آید، نوع مدیریت آقا جور دیگری است. خب می‌بینم که احمدی‌نژاد 11 روز خانه می‌نشیند اما رهبری از مواضعشان کوتاه نمی‌آیند چراکه کوتاه آمدن از مواضع رهبری در آنجا یعنی حکم حکومتی تمام و آنجا بحث شکستن ولایت بود.

اما ایشان به هیچ‌وجه کوتاه نیامدند، در نتیجه 11 روز گذشت و احمدی‌نژاد مجبور شد برگردد لذا می‌بینیم نوع مدیریت آقا جوری است که با سعه‌صدر بسیار بالا و تدبیر مسائل را حل می‌کنند.

سخرانی‌های رهبری و مواضعی که اتخاذ می‌کنند، مستقیماً به دنیا عرضه می‌شود و آنها روی هر صحبت حضرت آقا حساب می‌کنند. در شرایط کنونی دنیا، ایشان بحث کمک به جنگ 33 روزه و 22 روزه را مطرح کردند در حالی که قبلاً هم می‌توانستند این را بفرمایند و اکنون که اوباما گفته "همه گزینه‌ها روی میز است، حتی تهدید نظامی" ایشان می‌خواهند با این حرف گوشه‌ای از قدرت ایران را نشان دهند که این سخنانشان هم بسیار اثر داشت.

ایشان فرمودند "ما در جنگ 33 و 22 روزه کمک کردیم و نتیجه آن را هم دیدید". این یعنی چه؟ همه می‌دانند که ما سرباز برای مبارزه به لبنان نفرستادیم و فقط از افرادی که در آنجا خودشان می‌جنگیدند و مبارزه می‌کردند، حمایت کردیم. همین حمایت هم پدرشان را درآورد اما اگر بخواهیم از گزینه نظامی استفاده کنیم، آن وقت خواهید دید که چه اتفاقی می‌افتد، آن هم در شرایطی که بیداری اسلامی در منطقه رخ داده است.

آن روزی که شما مبارک، قذافی و بن‌علی را داشتید و در یمن، بحرین و مصر مشکلی نداشتید و نوکران حلقه به گوشتان در آنجا بودند، غلطی نتوانستید بکنید. حالا که دیگر کسی را ندارید و ملت‌ها همه با ما هستند که دیگر هیچ کاری از دستتان بر نمی‌آید.

تعبیری که رئیس الازهر پس از خطبه‌های آقا مطرح کرده بود، بسیار جالب بود، وی در دیدار رئیس ارتش انگلیس گفته بود که "حمله به ایران سراسر خاورمیانه را نابود می‌کند" و این یعنی حواستان باشد با دم شیر بازی نکنید.

همچنین مدیر مرکز تحقیقات و مطالعات تروریسم لندن نیز گفته بود "مقامات و کارشناسان آمریکایی آستانه تحمل و استقامت مردم ایران را دست کم می‌گیرند. شما با کشوری روبرو هستید که 8سال جنگ تحمیلی را طی کرده است و امروز ‌قدرت فراوانی دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد