9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

مرور تاکتیک‌های جدید سامانه پدافند ارتش و سامانه جنگنده هوایی سپا


فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیای ارتش گفت: در رزمایش ثار‌الله بوشهر تاکتیک‌های جدید بین سامانه دفاع هوایی در پدافند و سامانه جنگنده هوایی سپاه مرور شد.

به گزارش خبرگزاری فارس ، امیر سرتیپ  فرزاد اسماعیلی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: تمرین تاکتیکی جنوب کشور از دوشنبه اول اسفند ماه در بخش دفاع هوایی توسط قرارگاه پدافند هوایی با شرکت هواپیماهای جنگنده نیروی هوایی ارتش، هواپیمایی جنگنده نیروی هوایی سپاه، سامانه‌های دفاع هوایی، دوربرد، حد متوسط و ارتفاع پست سپاه، نیروی زمینی، سامانه‌های دیده‌بان بسیج با انسجام شبکه یکپارچه هوایی تحت کنترل قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ارتش به مدت چهار روز انجام می‌شود.
 
وی افزود: استفاده از سامانه‌های کشف راداری دوربرد، انواع سامانه‌‌های USF‌ و VHF سامانه‌های شنود بصری و شنود سیگنالی ارتش و سپاه، جنگ الکترونیک با استفاده از بستر و زیرساخت اطلاعات تاکتیکی، استفاده از تجارب و انتقال تجربه از پیشکسوتان دفاع هوایی به جوانان غیور و سلحشور پدافند هوایی از اهداف از پیش تعیین شده این رزمایش بوده است.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیای ارتش تصریح کرد: در بستر جنگ الکترونیک، بسترهای ارتباط الکترونیک به صورت تاکتیکی آنچه که باید در صحنه استفاده شود انجام شد.
 
اسماعیلی گفت: اهداف از پیش تعیین شده‌ای که به آن دسترسی پیدا کردیم در بحث کشف به موقع اهداف متخاصم فرضی، هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین و شناسایی آنها توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی و استقلال تاکتیکی در جنوب کشور صورت گرفت.
 
اسماعیلی یادآور شد: در بخش استقلال تاکتیکی آنچه به دست آوردیم انجام عملیات چابک و چالاک در زمان قطع ارتباط بوده که با بهره‌گیری از سامانه‌های تاکتیکی، انتقال اطلاعات لحظه‌ای با اهداف متخاصم توسط سیستم‌های راداری و شنود الکترونیک، رهگیری و اقدام به انهدام فرضی آنها توسط سامانه توپخانه‌ای و موشکی با ارتفاع متوسط و بالا در شرایط فرضی در منطقه جنوب انجام شد.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا اظهار داشت: حاصل کار عدم اطلاع از نوع حملات و تاکتیک حملات به جهت ارزیابی کارکنان قرارگاه پدافند هوایی در رویارویی با حوادث غیرمترقبه بوده است.
 
وی با اشاره به بخش‌های سامانه پدافند هوایی در این رزمایش اظهار داشت: این سامانه در دو بخش بوده که بخش اول سامانه‌های بومی و بهینه‌سازی بوده که قبل از پیروزی انقلاب در چرخه پدافند هوایی وجود داشته اما کاملا بومی سازی شده و هیچ‌گونه قطعات گلوگاهی در آن به کار نرفته است.
 
اسماعیلی گفت: در بخش دوم سامانه‌ها و تجهیزات که در کشور توسط صنعت داخلی با همکاری دانشگاه‌ها و توان علمی قرارگاه پدافند ساخته و تولید و از هر دو سیستم به صورت مشترک استفاده شایسته شده است.
 
وی بیان کرد: دفاع و حملات در این رزمایش به صورت دوسویه در کل 24 ساعت ادامه داشته و دارد و تست گرم را نیز در روز آخر انجام می‌دهیم.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء بیان داشت: آنچه فعالیت جدید و نو در این رزمایش بود تاکتیک‌های جدید بین سامانه دفاع هوایی در پدافند و سامانه جنگنده هوایی سپاه بوده است و در این رزمایش کشف به موقع و شناسایی اهداف متخاصم فرضی به موقع انجام شده است.
 
اسماعیلی گفت: در رهگیری و درگیری فرضی در هواپیماهای با سرنشین و رهگیری آنها به موقع و قبل از ورود به مناطق حیاتی انجام شد.
 
وی ادامه داد: همچنین در بخش هواپیمای بدون سرنشین انتظار است کارکنان غیور پدافند هوایی آنچه شایسته این صحنه رزم است را به منصه ظهور برسانند.
 
اسماعیلی گفت: قرارگاه پدافند خاتم‌الانبیاء این افتخار را دارد در کنار نیروهای مسلح و با وجود تحریم‌ها و تهدیدها خود را تقویت کرده و به یک نیروی متخصص و کیفی در مواجهه و رویارویی با هر گونه تهاجم هوایی تبدیل شده است.
 
وی بیان کرد: اهداف ما در کل کشور پیوسته و منسجم بوده و برنامه قرارگاه پدافند هوایی مواجهه با تهدیدات آینده است و برای تهدیدات امروز چندین سال قبل فکر کردیم.
 
اسماعیل خاطر نشان کرد: با استفاده از توان بومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء امیدواریم در این بخش نیز به نتایج مطلوب برسیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد