9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

افشای «اردوگاه سری ترکیه» در مرز سوریه


یک خبرنگار تُرک از وجود یک اردوگاه در کنار شش اردوگاهی که این کشور در مرز خود برای پناهجویان سوریه بنا کرده است، پرده برداشت.

به گزارش فارس، منابع بلندپایه ترکیه اعلام کردند که ترکیه در کنار اردوگاه‌هایی که برای پناه‌جویان سوریه در منطقه اسکندرون (هاتای) برپا کرده است، اردوگاهی محرمانه و سری نیز دارد.
 
به گزارش روزنامه رادیکال، این اردوگاه، اردوگاه هفتم است و مسئولان ترکیه درباره آن صحبتی نمی‌کنند و در حقیقت وجود این اردوگاه محرمانه است.
 
الف اینجه خبرنگار ترکیه‌ای روزنامه رادیکال اعلام کرد که وی به طور تصادفی از وجود این اردوگاه با خبر شد ولی هیچ یک از مسئولان ترک درباره آن سخنی نمی‌گویند زیرا وجودش محرمانه است.
 
بنا بر این گزارش، این روزنامه سوالاتی درباره این اردوگاه مطرح کرد و نوشت: در این اردوگاه چه خبر است؟ آیا این اردوگاه مخصوص آشوب‌گران است؟ یا مخصوص کسانی که جاسوسی می‌کنند؟ یا نوعی زندان است؟ یا اینکه در آن شکنجه می‌کنند؟ یا اینکه برای اهداف دیگری ساخته شده است؟
 
در ماه‌های اولیه که درگیری در شهر جسرالشغور میان عناصر تروریستی و ارتش سوریه شدید بود، 2 تا 10 هزار سوری در مقاطع مختلف زمانی به مرزها پناه بردند و اغلب آنان در چادرهایی که ترکیه قبل از آغاز درگیری در خاک خود نصب کرده بود، اسکان داده شدند.
 
بسیاری از کارشناسان با توجه به اینکه ترکیه پیش از تشدید درگیری‌ها این چادرها را در خاک خود نصب کرده بود، اعلام کردند که این نکته نشان می دهد که این کشور در جریان طرحی که در سوریه توسط گروه‌های مسلح به اجرا در آمد بوده است که همین نکته توطئه بودن این مسئله را اثبات می‌کند.
 
بنا بر گزارش رسانه‌های ترکیه و سوریه، در ماه های گذشته شمار زیادی از زنان سوری در همین اردوگاه‌ها پس از خوردن قرص‌هایی که تحت عنوان درمان به آنان داده می‌شد، بیهوش و قربانی تجاوز جنسی شدند.
 
بنا بر گزارش رادیکال، برخی اسم این اردوگاه را که اردوگاه هفتم است، اردوگاه استرالیا گذاشته‌اند. آنان این امر را به انگلیس تشبیه کردند که هر کس را از این کشور اخراج می‌کند به استرالیا می‌فرستد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد