9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

سی‌ان‌ان: مرسی شخصیتی مبارز است

سی‌ان‌ان: مرسی شخصیتی مبارز است / وی رابطه مصر و اسرائیل را از معنا تهی می‌کند

خبرگزاری فارس: میهمانان شبکه خبری سی‌ان‌ان در یکی از معروف‌ترین برنامه‌های این شبکه از محمد مرسی به عنوان شخصیتی مبارز نام بردند که می‌تواند نفوذ نظامیان را در مصر کاهش دهد و رابطه مصر و اسرائیل را بی‌معنا سازد.

خبرگزاری فارس: سی‌ان‌ان: مرسی شخصیتی مبارز است / وی رابطه مصر و اسرائیل را از معنا تهی می‌کند

به گزارش فارس، برنامه مشهور میزگرد سیاسی که با مجری‌گری "فرید زکریا" در شبکه سی‌ان ان برگزار می‌شود، امروز به انقلاب مصر و پیروزی محمد مرسی در انتخابات این کشور اختصاص داشت. فرید زکریا از رئالیست‌های تهاجمی و نظریه‌پردازان معروف سیاست بین‌الملل است.

بنابراین گزارش، "دکتر طارق مسعود"، استاد دانشگاه هاروارد، یکی از میهمانان این برنامه، از محمد مرسی به عنوان شخصیتی مبارز یاد کرد که قدرت آن را دارد نظامیان را از ساختار قدرت مصر بیرون کند. وی تصریح کرد که حضور اخوان‌المسلمون در پست ریاست‌جمهوری، به این نهاد اهمیت بیشتری بخشیده است.

استفان کوک، دیگر میهمان این برنامه با اشاره به منافع خاص نظامیان در بخش‌های مختلف مصر، تصریح کرد که نظامیان تلاش خواهند کرد تا این منافع را با قدرت حفظ کنند. اخوان‌المسلمون سعی دارد این سیستم را تغییر دهد اما به نظر نمی‌رسد نظامیان به راحتی کوتاه بیایند.

طارق مسعود نیز بر این نظر کوک صحه گذاشته و ابراز داشت که ساده‌لوحانه است که فرض شود، نظامیان به سادگی قدرت را از دست می‌دهند.

زکریا سپس نظر میهمانان برنامه را در خصوص رابطه مصر با رژیم اسرائیل در دوران مرسی سوال کرد و به کمپ دیوید اشاره نمود.

مسعود، تصریح کرد که مرسی در خصوص اسرائیل بسیار تند صحبت کرده است و همچنین افزود که مرسی تنها زمانی به کمپ دیوید احترام خواهد گذاشت که کشور مستقل فلسطین نیز به مرکزیت قدس تشکیل شده باشد.

استفان کوک نیز اضافه کرد که مرسی احتمالا روابط مصر و اسرائیل را از هرگونه معنا تهی خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد