9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

رستوران برج‌میلاد و شکاف‌طبقاتی درایران


روزنامه واشنگتن پست در گزارشی می نویسد که 30 سال پس از گذشت انقلاب اسلامی در ایران که با شعارهای رفع محرومیت و برابری طبقاتی به وقوع پیوست ، شکاف طبقاتی در این کشور به حدی رسیده است که عده ای در نازو نعمت غوطه ورند و عده ای دیگر برای بقای خود می جنگند.

به گزارش عصر ایران این روزنامه آمریکایی با اشاره به شعارهای انقلاب اسلامی می نویسد :‌" بستنی روکش شده با طلا جزء تصویری نبود که در اوایل انقلاب اسلامی برای مردم ایران ترسیم می شد ، آن گاه در اوایل انقلاب شعار تقسیم عادلانه پول نفت بین طبقات محروم را سر می دادند.

اما با گذشت بیش از 3 دهه از انقلاب درآمدهای نجومی نفت که میلیارد ها دلار پول می شود ، این امکان را برای عده ای از ثروتمندان ایرانی فراهم کرده که این "دسر فاسد" (بستنی روکش طلا) را بخورند.

واشنگتن پست می نویسد :‌ " در اثر سیاست های نادرست دولت و نیز فساد اقتصادی موجود در ایران ، طبقه ای جدید از سرمایه داران در ایران شکل گرفته است . این طبقه از فرزندان برخی مقامات ( آقازاده) گرفته و خانواده صاحبان صنایع و کارخانه ها و نیز افرادی را شامل می شود که با زدوبند و با سودهای پایین میلیاردها تومان از بانک ها وام گرفته اند و این در حالی است که افزایش در آمد نفتی ایران در سال های گذشته  ( 500 میلیارد دلار در 5 سال گذشته) این طبقه جدید سرمایه دار در ایران را بیش از دیگر طبقات منتفع کرده است.

واشنگتن پست درباره رفتارهای طبقه سرمایه دار جدید در ایران می نویسد :‌" طبقه سرمایه دار جدید در ایران ماشین پورشه سوار می شود ، برای پارتی های آخر شب خاویار سرو می کند و در بلند ترین رستوران چرخشی در جهان ( رستوران برج میلاد) بستنی روکش طلا با قیمت 250 دلار می خورد .

 از بالای ساختمان 1427 فوتی برج میلاد فقرای تهران نقطه های کوچکی به نظر می رسند که به صورت گروهی در خیابان ها حرکت می کنند.

واشنگتن پست در ادامه می نویسد :‌" ما در اینجا محیطی لوکس و آرام برای دوری مشتریانمان از مشکلات روزانه تهران فراهم آورده ایم." این را احمد طلایی یکی از صاحبان رستوران چرخان برج میلاد تهران می گوید که در حال استقبال از مشتریان در قسمت " وی آی پی " این رستوران است که قیمت ثابت منوی غذاهای آن رقمی بین 280 تا 300 دلار است که البته این رقم شامل دسر بستنی روکش طلا نمی شود.

صاحب رستوران که در حال توضیح مشخصات بستنی مخصوصی است که علاوه بر روکش طلا محتوی خاویار و روکش نقره نیز است ، می افزاید که این حق مردم است که با پول خود هر چه که دوست دارند بخرند و این هیچ ربطی به سیاست ندارد.

واشنگتن پست در ادامه می نویسد که شکاف بین فقیر و غنی در ایران در حالی رو به افزایش است که میلیون ها تن از ایرانیان طبقه متوسط و زیر متوسط با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند.   

این روزنامه  در ادامه به نقل از " حسین راغفر" یکی از مشاوران اقتصادی سابق محمود احمدی نژاد که می گوید به دلیل مخالفت با سیاست های اقتصادی دولت از سمت خود کناره گرفته است ، می نویسد :‌" هم اکنون قدرت با ثروت درآمیخته شده است و حالا ما از این جهت هیچ فرقی با ایالات متحده آمریکا نداریم ".

منبع : http://mostafaghafari.blogfa.com/

فتنه بزرگ با سریال "الاسباط"


ایران: سریال (الاسباط) یا «معاویه و حسن و حسین (علیهما‌السلام)» که عنوان الفتنه الکبری یا فتنه بزرگ یا مشعل‌های نور را هم به خود داشته و در نهایت قرار شد به عنوان «الحسن و الحسین و المعاویه» یا به اختصار «الحسن و الحسین» از سوی 10 شبکه عربی به روی آنتن برود. از گذشته واکنش‌های جدی در قبال ساخت این سریال وجود داشت، اما اکنون با تحقق ساخت و پخش آن در ماه مبارک رمضان امسال، به نظر می‌رسد که در آستانه بروز حوادث و رویدادهای مهمی در واکنش به پخش این سریال هستیم که البته سازندگان سریال، کاملاً از این موضوع آگاهی داشته و در صحبت‌هایشان به آن اشاره کرده‌اند.

محمد العنزی مدیرعامل شرکت فیلمسازی کویتی المها - تولید‌کننده این فیلم - در مصاحبه‌ای درباره این سریال گفته است: «این کار تاریخی هنری بر‌اساس اصل فرض حسن نیت میان صحابه و وجود توطئه یهود در ورای اختلافات آنان صورت خواهد گرفت... این کار تلویزیونی حوادث و فتنه‌هایی را به تصویر خواهد کشید که مسلمانان از هنگام شهادت سیدنا عثمان بن عفان (رضی‌الله عنه) تا شهادت سیدنا حسین (رضی‌الله عنه) با آن دست به گریبان بودند.»

دسیسه خطرناک

بی‌شک پرداختن این سریال به برهه منجر به عاشورای سال 61 هجری، نوعی دسیسه در جهت ضربه زدن به تفکر اصیل شیعی تلقی می‌شود. در مستند «روزی، روزگاری ایران» هم که در سال 1385 ساخته شد، این موضوع به خوبی تبیین شده بود که اساس ایدئولوژی امروز ایرانیان را عاشورای سال 61 هجری تشکیل می‌‌دهد. در این مستند که شبکه 4 انگلیس ساخت و از این شبکه و نیز شبکه پی‌بی‌اس امریکا پخش شد، تأکید شده بود که متن پنهان سیاست کنونی حکومت ایران را تفکر عاشورا تشکیل می‌دهد.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: «این سریال به زندگانی امامان حسن و حسین [علیهما‌السلام] و فتنه بزرگی که پس از رحلت حضرت رسول [صلی‌الله علیه و آله و سلم] رخ داد و نقش آنان در دفاع از خلیفه سوم عثمان‌بن عفان و همراهی با امیرالمؤمنین علی‌بن ابیطالب [علیه‌السلام] می‌پردازد؛ این سریال همچنین کنار رفتن [امام] حسن [علیه‌السلام] از خلافت [مسلمین] برای ایجاد صلح بین مسلمانان و وحدت امت اسلامی را به نمایش می‌گذارد.» در همین حال شبکه روتانا در گزارشی درباره این سریال اعلام کرد: «این سریال نقش یهودیان در توطئه و اختلاف‌افکنی بین مسلمانان پس از کشته شدن عثمان را تا شهادت امام حسین(ع) به تصویر می‌کشد.»

اهداف این سریال

با تأملی بر مصاحبه‌های عوامل این سریال و واکنش‌های آیت‌الله محمدباقر مهری، نماینده آیت‌الله سیستانی در کویت و کشورهای خلیج‌فارس، به نظر می‌رسد این سریال، اهداف ذیل را دنبال می‌کند:

1. تبرئه یزید بن معاویه در فاجعه شهادت امام حسین (علیه‌السلام) و صرفاً مجرم دانستن امثال عبیدالله بن زیاد، عمربن سعد، شمر و اهالی کوفه در این حادثه با استناد بر گفته خود یزید که دستوری برای شهادت امام حسین (علیه‌السلام) نداده است و از ماجرای کربلا بی‌اطلاع بوده است.

2. ارائه صلح امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) به شکل نادرست و تبرئه معاویه از نقض صلحنامه و نشان دادن برتری وی در برابر امام علی (علیه‌السلام) و امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) در وقایع پیش‌آمده فیمابین.

3. یکسان نشان دادن امام حسن و امام حسین (علیهما‌السلام) با فاسقی مانند یزید (علیه‌اللعنه)

4. سفید و مطهر نشان دادن تصویر معاویه و یزید

5. تحریف و شبهه‌اندازی در حقایق و مسلمات شیعه و تحریف مذهب تشیع اثنی عشری و نسبت دادن این اندیشه به ریشه‌های یهودی (منظور این است که تفکری به نام شیعه، نوعی انحراف از اسلام اصیل جلوه داده می‌شود که با طراحی یهودیان و دسیسه آنها در میان مسلمانان ایجاد شده و خود امیرمؤمنان و خاندان پیامبر به دنبال شکل‌گیری چنین تفکر خاصی نبوده‌اند)

6. تنزل جایگاه حسنین (علیهما‌السلام) با به تصویرکشیدن آن دو حضرت و نشان دادن آن دو امام معصوم (علیهما‌السلام) بدون هیبت و بدون هرگونه وقار و قداست به‌سان دو انسان عادی.

ناگفته‌هایی از این سریال

شبکه روتانا الخلیجیه متعلق به امیر ولید بن طلال (از شاهزادگان سعودی) که شریک رسانه‌ای و تجاری روپرت مورداک (غول رسانه‌ای و صهیونیست مشهور که اخیراً در انگلیس رسوایی بسیار بزرگی به بار آورد) است، پیشتاز پخش این سریال شده و با پخش گزارش‌ها و تیزرهای متعدد درباره سریال، برای جلب مخاطب تلاش می‌کند.

یک گروه ایرانی هم گریم چهره‌ها را بر عهده داشته است!

در حالی که اغلب از بودجه سه میلیون دلاری این سریال، سخن به میان آمده است، در یکی از گزارش‌های شبکه روتانا الخلیجیه، بودجه ساخت این سریال، هفت میلیون دلار اعلام شد.

به گفته تهیه‌کننده سریال، تصویربرداری آن بیش از دو سال طول کشیده است. العنزی گفته است: دوبله سریال هم به دو زبان انگلیسی و ترکی صورت می‌گیرد تا در کشورهای غیرعربی هم عرضه شود.

به گفته تهیه‌کننده سریال قرار بوده است که سریال در سوریه ساخته شود اما سوریه بدون ارائه توضیح روشنی از تصویربرداری آن در این کشور عذرخواهی کرده است. سوریه در ساخت سریال بین کشورهای عربی پیشتاز است و می‌توان دلایل این ممانعت را حدس زد.

دولت مصر هم هنگام ساخت سریال با ادعای اینکه یک گروه ایرانی برای گریم همراه تیم سازنده است و درخصوص ورود آنها به مصر تصریح نشده است از ساخت فیلم در مصر جلوگیری کرد.

تهیه‌کننده با شبکه‌هایی از مالزی، اندونزی، تلویزیون قطر و بسیاری از شبکه‌های دیگر از جمله الحیائ، التحریر و النهار مصر و ال‌بی‌سی لبنان برای خرید حقوق پخش این سریال مذاکره کرده و به توافق رسیده است و قرار است در کشورهای حوزه مغرب غربی (تونس و مغرب) هم پخش شود.

نکته جالب اینکه خود شبکه‌های کویتی برای خرید حقوق پخش این سریال پا پیش نگذاشته‌اند و تهیه‌کننده امیدوار است در آینده بتواند سریالش را به هموطنانش بفروشد. آیت‌الله محمدباقر مهری، تیمی را در کویت مأمور پیگیری حقوقی درخصوص اهانت این سریال به شیعیان کرده و علیه شرکت سازنده این سریال اقامه دعوی کرده است.

 هنرمندان و بازیگران کویتی هم به دلایل مختلف از جمله با ادعای بازی در سریال‌های دیگر، از حضور در این سریال عذرخواهی کردند.

واکنش‌ها به ساخت و پخش سریال

در واکنش به ساخت این سریال از سال‌های قبل با فضاسازی صورت گرفته از جانب آیت‌الله محمدباقر مهری، بسیاری از علمای شیعه، درخصوص آن فتوا دادند و ساخت آن را حرام دانستند از جمله حضرات آیات عظام مکارم شیرازی، ‌نوری همدانی، صافی گلپایگانی و جعفر سبحانی. در میان اهل سنت نیز مخالفت‌های جدی با ساخت این سریال صورت گرفت از جمله الازهر دو بار به صورت رسمی از زبان دکتر احمد الطیب، شیخ الازهر با آن مخالفت کرد و استدلال آنها این بود که نباید چهره خاندان پیامبر(ص) به نمایش گذاشته شود.

منبع : http://rajanews.com/detail.asp?id=98198

جنگ نرم

باسمه تعالی

جنگ نرم

محمدرضا شیری

فصل اول : انسان در طول تاریخ بشریت تاکنون در مبارزه و ستیزه بوده است .

اگر اولین مبارزه بشریت را حادثه تناول حضرت آدم علیه السلام از درخت ممنوعه بدانیم که حاصل آن اخراج آدم و حوا علیهما سلام شد سخن به گزاف نگفته ایم، پس از آن می توان به قتل حضرت هابیل علیه السلام توسط برادرش قابیل اشاره نمود.

بنابراین مبارزات بشریت به وسعت تاریخ می باشد و همیشه یک جبهه آن شیطان و یارانش چه شیاطین از جن و چه برخی از انسانها بوده اند .

نکته ای که قابل دقت است اینکه مبارزات بشر همیشه از قسم نظامی و سخت که حاصل آن کشت و کشتار می باشد نبوده است و گاهی اوقات از جنس نرم بوده که حاصل آن نابودی روح و روان آدمی بوده و هدف آن عمدتا بعد معنوی انسانها بوده است .

در برخی از موارد جنگ نرم مقدمه ای بر جنگ سخت بوده است که نمونه بارز آن را می توان استحاله فرهنگی کشور آندلس قدیم که قسمتهایی از اسپانیای فعلی دانست، مسلمین در این سرزمین اسلامی قریب به 500 سال سلطه داشتند و در جنگهای نظامی رخ داده بین آنها و مسیحیان اروپایی این مسلمانان بودند که همیشه موفق بودند تا اینکه مسیحیان از راه جنگ نرم شروع به مبارزه نمودند و با گرفتار کردن جوانهای مسلمان این خطه به فسادهای اخلاقی در مرحله اول و سپس با حمله ی نظامی این قسمت حساس و مهم جغرافیای اسلامی را از دست مسلمانان گرفتند .

نتیجه : با مطالعه تاریخ بشری این نکته بر انسان آشکار می شود که : وسعت مبارزه اهل حق با باطل به اندازه تاریخ بشریت است لیکن نوع مبارزات انسانها گاهی به صورت سخت و گاهی به صورت نرم بوده است، همچنین این مبارزه تا قیام قیامت امتداد خواهد داشت و این قولی است که از ناحیه ی شیطان که یک طرف قضیه است صادر شده است .

فصل دوم : برخی از شباهتهای جنگ نرم و جنگ سخت

هدف در هر دو به بند کشیدن انسان است .

هر دو هزینه های کلانی بر اجتماع مسلمین وارد خواهد آورد .

هر دو باعث عقب ماندگی اجتماع خواهد شد .

و ... .

فصل سوم : برخی از تفاوتهای جنگ نرم و جنگ سخت

جنگ نرم از وسعت زمانی و ابعادی بیشتری نسبت به جنگ سخت برخوردار است .

در جنگ نرم ممکن است فرد دشمن را با دوست اشتباه بگیرد و حتی گاهی اوقات به هم جبهه ای خود حمله می نماید .

جنگ نرم آمیخته با برخی لذایذ دنیوی است .

مبارزه در میدان جنگ نرم پیچیده تر و زمان برتر از جنگ سخت است و صبر حضرت عیوب علیه السلام را می طلبد .

امکان غفلت در جنگ نرم بسیار بیشتر از جنگ سخت است و ممکن است دشمن تا نزدیکترین سنگرهای خودی را تصرف نماید و افراد متوجه نشوند، مثلا ممکن است فرزند خانواده ای فاسد شود لیکن پدر و مادرش زمانی متوجه می شوند که بسیار دیر شده است و این یعنی غافلگیری .

اگر در جنگ سخت هدف فقط برخی از افراد جامعه باشند در جنگ نرم تک تک سلولهای اجتماع از پیر و جوان گرفته تا زن و مرد، دختر و پسر و ... مورد هدف قرار می گیرند و فساد تمامی ارکان جامعه مد نظر دشمن است .

و ...

فصل چهارم : هدف جنگ نرم

دستمایه ی اصلی در جنگ نرم فساد اخلاقی جامعه است که به وسیله دو عنصر اصلی در اجتماع یعنی جوان و زن پیگیری می شود .

اگر زن در اجتماع فاسد شد دشمن به هدف بلند مدت خود نایل شده است و آن اینکه پرورش نسلهای آینده به مخاطره افتاده است و همچنین اگر جوانان در یک جامعه به فساد گراییده شدند موتور محرک و اصلی اجتماع در اکثر حوزه ها از کار خواهد افتاد .

فصل پنجم : سلاحهای دشمن در جنگ نرم

رسانه های دیداری و شنیداری : از جمله ابزارهای مورد استفاده در این حوزه می توان به شبکه های فاسد ماهواره ای اشاره کرد که کیان خانواده ها را هدف قرار داده است، فایلهای مستهجن صوتی و تصویری در غالب سی دی و ... نیز در این حوزه گنجانده می شود .

دنیای مجازی یا همان اینترنت : برخی سایتهای غیر اخلاقی، ایمیلهای مخرب، و اطاقهای هزار توی چت و ... نیز از ابزارهای این نبرد خانمانسوز است .

تلفن همراه : ابزارهای موجود در این اختراع بزرگ بشری نظیر فایلهای صوتی و تصویری، پیامهای کوتاه و مکالمات نابجا نیز می تواند نقش یک سلاح خوب را برای دشمنان انسانیت بازی نماید .

مجله ها و کتابهای غیر مفید و گاها غیر اخلاقی نیز به کمک دشمن آمده تا جامعه ی اسلامی را به اضمحلال و سرنگونی بکشاند .

تبلیغ چهره به چهره پادوهای دشمن که همان خائنین داخلی می باشند که حضوری دست به تحریک اعتقادات مردم می زنند .

فصل ششم : نمونه های جنگ نرم در تاریخ صدر اسلام

به انحراف کشیدن جریان جانشینی پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و دم برنیاوردن جامعه ی اسلامی، حاصل این جنگ نرم و خزنده شهادت زهرای مرضیه سلام الله علیها و خانه نشینی 25 ساله علی بن ابیطالب علیه السلام بود .

بر نیزه رفتن قرآنها در جنگ صفین و تحمیل حکمیت بر امام علی علیه السلام

تحمیل صلح بر امام حسن مجتبی علیه السلام توسط معاویه

وقوع حادثه عاشورا پس از 50 سال بعد از عصر نبوی

به حکومت رسیدن بنی العباس با طرح شعارهای فریبنده

ماجرای کشور اسلامی آندلس یا همان اسپانیای مسیحی امروز

و ...

و اما وظیفه ما

- تفکر - تفکر - تفکر

-     حمله ناجوانمردانه و نرم دشمن را باور داشته باشیم و بدانیم دشمن ما را هدف گرفته است .

- سلاحهای دشمن را در این جنگ بشناسیم .

-     بالا بردن سح اطلاعات عمومی خود و به روز نگه داشتن آنها .

- ارتباط خود را با مشاوران امین حفظ نماییم و هیچگاه مشورت را رها ننماییم .

- در راه کسب علم و دانش هیچ کوتاهی و خللی در خود راه ندهیم .

- ارتباط خود را با مساجد حفظ نماییم .

-    مراقبت ویژه و دقت کافی در انتخاب دوست و همنشین خود .

-    هر چه صمیمی تر کردن فضای خانواده و بالا بردن سطح دوستی های خانوادگی .

- توکل به خدا و استمداد از حضرت ولی عصر علیه السلام سرلوحه زندگیمان باشد . و ... .


راههای ارتباط با نگارنده :

1)          پیام کوتاه و مکالمه با شماره 09371777433

2)        پیام الکترونیک به : shiri216@yahoo.com  

shiri216@gmail.com                        

shiri216@hotmail.com                     

 

التماس دعا