9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

پس از به تعویق افتادن حقوق چند ماهه بازنشستگان فولادی کشور

امضای رئیس جمهور بر ابلاغیه مصوبه کمک به صندوق فولاد نشست

خبرگزاری فارس: رئیس کانون بازنشستگان ذوب‌‌آهن اصفهان گفت: پس از به تعویق افتادن حقوق چند ماهه بازنشستگان فولادی کشور از جمله ذوب‌آهن اصفهان، امضای رئیس جمهور بر ابلاغیه مصوبه کمک به صندوق فولاد نشست.

خبرگزاری فارس: امضای رئیس جمهور بر ابلاغیه مصوبه کمک به صندوق فولاد نشست

ابراهیم دستمزد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه پرداخت 300 میلیارد تومان کمک مالی دولت به صندوق فولاد کشور برای وصول مطالبات و حقوق بازنشستگان این صنعت در 10.5 سال ‌جاری چندی پیش با حضور شخص رئیس جمهور در هیئت وزیران به تصویب رسید، اظهار کرد: ساعت 22 شب گذشته این مصوبه به وزارت امور اقتصاد و دارایی ابلاغ شد و این وزارتخانه موظف است ادامه مراحل و واریز معوقات و مطالبات بازنشستگان فولادی کشور را به صندوق فولاد کشور واریز کند.
وی افزود: بر اساس قراردادی که از 15 سال پیش تاکنون با کارکنان ذوب‌آهن منعقد شده که بر اساس آیین‌نامه استخدامی شرکت ملی فولاد و طبق تبصره پنج ماده 109 استخدام آمده، حق و حقوق بازنشستگان ذوب‌آهن طبق مزایایی که هر سال برای کارکنان و کارمندان ذوب‌آهن در نظر گرفته می‌شود، باید به بازنشستگان نیز پرداخت شود.
رئیس کانون بازنشستگان ذوب‌آهن اصفهان تصریح کرد: از سال 1372 بازنشستگان فولادی مطالباتی از محل تبصره پنج ماده 109 آیین‌نامه استخدامی فولاد و ماده 112 دارند که تاکنون در مورد آنها اعمال نشده است.
وی ادامه داد: بر همین اساس از محل بند 33 بودجه کل کشور، 300 میلیارد تومان از سوی هیئت دولت برای کمک به صندوق بازنشستگی فولاد کشور در هیئت وزیران به تصویب رسید، اما برای ابلاغ به امضای نهایی رئیس جمهور نیاز دارد که وی هنوز این اقدام را انجام نداده است.
وی در پایان اضافه کرد: در صحبت‌هایی که با معاون اول رئیس جمهور بود وی تاکید کرد؛ به محض اینکه رئیس جمهور از بندرعباس برگردند مصوبه کمک 300 میلیارد تومانی به صندوق فولاد را امضا می‌کنند.
به گزارش فارس، در ماه‌های اخیر بازنشستگان کارخانه ذوب‌‌آهن اصفهان در مقابل کانون بازنشستگان استان، استانداری، مجلس و وزارتخانه تجمع کرده و خواستار احقاق حقوق خود شدند.
پس از آن تعدادی از نمایندگان نامه‌ای به لاریجانی در این مورد ارسال کردند که پیرو این مسئله لاریجانی نامه‌ای را به رئیس جمهور نوشت و در آن رسیدگی هرچه سریع‌تر به مشکل بازنشستگان فولاد را خواستار شد.
البته بر همین اساس مصوبه‌ای پس از پیگیری کمیسیون اجتماعی مجلس در هیئت دولت به تصویب رسید که ابتدا با مخالفت رئیس جمهور برای ابلاغ و اجرایی شدن آن روبه‌رو شد، اما سرانجام شب گذشته امضای رئیس جمهور بر کاغذ ابلاغیه این مصوبه نشست.
هم‌اکنون صندوق بازنشستگی فولاد کشور 80 هزار بازنشسته دارد که در ماه‌های اخیر به دلیل واگذاری برخی از شرکت‌های فولادی به بخش خصوصی و قطع کمک‌های آنها به این صندوق و همچنین عدم اجرای بند 33 قانون بودجه کل کشور، پرداخت حقوق آنها به تعویق افتاده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد