9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

مسئولیت انفجار دمشق بر عهده سرویس‌های اطلاعاتی غربی و عربی است/

وزیر سوری: ترکیه، قطر، عربستان و اسرائیل تاوان انفجار دمشق را خواهند داد

خبرگزاری فارس: وزیر اطلاع‌رسانی و رسانه‌های سوریه اعلام کرد که سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه، قطر، عربستان و اسرائیل موفق شدند نشست امنیتی در دفتر امنیت ملی سوریه را هدف بگیرند اما تاوان این کار را خواهند داد.

خبرگزاری فارس: وزیر سوری: ترکیه، قطر، عربستان و اسرائیل تاوان انفجار دمشق را خواهند داد

به گزارش فارس، عمران الزعبی وزیر اطلاع‌رسانی و رسانه‌های سوریه در گفت‌وگو با تلویزیون سوریه سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای غربی و عربی را مسئول انفجار ساختمان امنیت ملی سوریه و کشته شدن وزیر دفاع سوریه دانست.

الزعبی با بیان اینکه ارتش سویه روحیه‌ای بسیار بالا دارد و در شرایط کنونی در بالاترین سطح روحیه خود است، تاکید کرد که مخالفان نتوانستند ارتش سوریه را دچار اختلاف و شکاف کنند و دریافتند که ارتش منسجم و بسیار قوی است.

الزعبی با بیان اینکه ارتش، دولت و ملت سوریه قوی است، اعلام کرد که مسئولیت انفجار امروز دمشق بر عهده دولت‌های غربی و عربی و سرویس‌های اطلاعاتی معین است و آنچه امروز رخ داد، مسئولیت آن بر عهده هر کسی است که حتی یک گلوله ارسال کرده یا یک دلار [به تروریست‌های سوریه] داده است و همه اینها بازخواست خواهند شد حتی اگر در کاخ خود یا خانه خود یا حتی در پشت ارتش خود مخفی شده باشند.

الزعبی افزود: در خصوص شایعاتی که درباره ارتش سوریه می‌گویند، هیچ یک از این حرفها را در نهادهای دولتی یا هیچ پایگاهی از ارتش نمی‌بینید. امروز سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه، عربستان، قطر و اسرائیل موفق شدند نشست امنیتی در دفتر امنیت ملی سوریه را هدف بگیرند. آنها این جنایت را مرتکب شدند اما دستاوردی ندازند و تاوان این جنایت را خواهند داد.

این وزیر سوری افزود: تاکید می‌کنم که در 48 ساعت گذشته یک سرباز ارتش هم از پادگان نظامی در دمشق خارج نشد بلکه این نیروها، نیروهای حفظ امنیت هستند.

وی با بیان اینکه سوریه از ارتش اسرائیل نمی‌ترسد در حالی که اشغالگران آمریکایی در عراق نتوانست سوریه را بترساند، تاکید کرد که 70 درصد جنگ کنونی علیه سوریه، جنگ روانی و رسانه‌ای است.

الزعبی اعلام کرد: ارتش ما دخالت نکرد و نیروهای مسلح ما هم جز 8 درصد آنان به کار گرفته نشده‌اند. 92 درصد آنان از پادگان‌های خود خارج نشده‌اند.

وی تاکید کرد که این حادثه با توجه به مکان و زمان آن بی‌معنا نیست و آنان کسانی را امروز هدف گرفتند که نه فقط مشکل امنیتی مردم سوریه بلکه همه مشکلات روزانه مردم را هم مانند مشکل گاز مردم را بررسی و حل و فصل می‌کردند.

وزیر اطلاع‌رسانی و رسانه‌های سوریه تاکید کرد که سوریه چه دولتش چه مردمش که کشوری حقیقی هستند و ارتشی قدرتمند و واقعی دارد، از پاسخ دادن به این تجاوز ناتوان نیستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد