9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

پانتا: همکاری آمریکا و جامعه بین‌الملل برای کناره گیری اسد ضروری است

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع آمریکا با ادعای نگرانی واشنگتن از غیرقابل کنترل شدن خشونت‌ها در سوریه، مدعی شد که همکاری آمریکا و جامعه بین‌المللی برای برکنار کردن اسد از قدرت و اجرای انتقال سیاسی بیش از هر زمانی ضرورت دارد.

خبرگزاری فارس: پانتا: همکاری آمریکا و جامعه بین‌الملل برای کناره گیری اسد ضروری است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "آسوشیتدپرس"، "لئون پانتا" وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که واشنگتن به شدت نگران است که تشدید خشونت ها در سوریه سریعا از کنترل خارج شود.

وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس خبری امروز چهارشنبه خود در پنتاگون مدعی شد: همکاری آمریکا و جامعه بین المللی از طریق سازمان ملل جهت تحت فشار قرار دادن "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه و کناره گیری او از قدرت و شروع یک روند انتقال مسالمت آمیز در این کشور، بیشتر از هر زمان دیگری یک ضرورت محسوب می شود.

پانتا همراه با "فیلیپ هاموند" وزیر دفاع انگلیس در این کنفرانس حضور پیدا کرد؛ این دو مقام آمریکایی و انگلیسی مدعی شدند که نگران ایمین انبارهای عظیم تسلیحات شیمیایی سوریه هستند.

این در حالیست که پایگاه خبری "دام پرس" سوریه پیشتر اعلام کرده است که هرگونه خبری که درباره وجود تسلیحات شیمیایی در سوریه منتشر شود مقدمه ای است برای توجیه روزی که تروریست های از این تسلیحات علیه مردم سوریه استفاده کنند و مثل همیشه ارتکاب جرایم ضد بشری خود را به گردن ارتش این کشور بیندازند.

این خبر در شرایطی گزارش می شود که رسانه های خبری امروز از انفجار بمبی در نشست امنیتی در ساختمان وزارت امنیت ملی سوریه دمشق و کشته شدن وزیر دفاع این کشور و جراحت وزیر کشور دمشق خبر دادند؛ انفجار امروز در مکان جلسه سران نظامی، امنیتی و اطلاعاتی سوریه در ساختمان امنیت ملی سوریه رخ داد که به کشته شدن "داود راجحه" وزیر دفاع و "آصف شوکت" رئیس دستگاه اطلاعاتی سوریه انجامید.

وزیر کشور و رئیس دفتر امنیت ملی سوریه نیز در این انفجار مجروح شده‌اند و تحت درمان قرار دارند.

بنابر گزارش‌ها این حمله انتحاری بوده است و تاکنون جزئیاتی درباره تعداد افراد کشته شده منتشر نشده است؛ روز گذشته نیز چندین انفجار درپی بمب‌گذاری تروریست‌های مسلح در شهر دمشق روی داد و تعدادی از غیرنظامیان کشته شدند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد