9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

9 دی 88

9 دی 88 سرآغاز فصلی نو در تاریخ معاصر ایران اسلامی

پاتریوت به لبنان هم رسید


ایرنا نوشت:

منابع خبری لبنان از اصرار امریکا بر استقرار موشک های ˈپاتریوتˈ در خاک لبنان خبر داده و پیامدهای اجرا شدن و یا اجرا نشدن آن را یادآور شده اند.
 
 روزنامه لبنانی ˈالدیارˈ روز چهارشنبه با اشاره به این موضوع نوشت: در صورت مخالفت با این طرح از سوی لبنان، کنگره آمریکا اقدام به اعمال تحریم های مالی علیه بانک ها و شرکت های لبنانی خواهد کرد.
 
در عین حال قطعا اجرای این طرح نیز با مخالفت جدی حزب الله و هم پیمانانش مواجه خواهد شد و لبنان را وارد بحرانی جدی خواهد کرد.
 
به نظر می رسد، امریکا برای عملی شدن این خواسته خود سعی دارد تا با دادن امتیازهایی فضا را برای طرح علنی درخواست خود آماده کند.
 
در همین راستا روزنامه لبنانی ˈ الجمهوریهˈ از دیدار اخیر سفیر آمریکا با ˈمیشل سلیمانˈ رییس جمهور لبنان خبر داد و نوشت: کونیللی در این دیدار، سلیمان را از تصمیم کنگره آمریکا مبنی بر احیای طرح کمک به ارتش لبنان را که به مدت طولانی متوقف شده بود، با خبر ساخت.
 
در این دیدار هم چنین جدول لیست نیازهای نظامی ارتش لبنان به ویژه نیاز آن به انواع اسلحه آمریکایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
امریکا حتی برای کسب رضایت چهره های تاثیرگذار لبنان و هم پیمانان خود هم دست به کار شده و برای افزایش تدابیر امنیتی در محل اقامت ˈسمیر جعجعˈ رییس ˈنیروهای لبنانیˈ اقدام به نصب دستگاه هایی حرارتی کرده که از مسافت 2 کیلومتری قادر به حس کردن حرارت هر جسم غریب اعم از انسان، حیوان یا اشیاء است.
 
خبر دیگر اینکه امریکا از طریق سفارت خود در بیروت از وزارت مخابرات لبنان خواسته تا مجوز لازم برای احداث پایگاه مخابراتی در خاک این کشور را صادر کند؛ اقدامی که در پی آن امنیت کلیه مکالمات تلفنی در این کشور به مخاطره می افتد.
 
این درخواست ارتش امریکا با استناد به وجود تفاهم نامه های همکاری امنیتی میان دو کشور مطرح شده و محل احداث این پایگاه مخابراتی هم منطقه ˈعوکرˈ در نزدیکی سفارت امریکا در بیروت است.
 
هفته گذشته نیز بخش اطلاعات پلیس لبنان به بهانه ادامه تحقیقات پیرامون شناسایی عوامل جنایت ترور ˈوسام الحسنˈ رییس این بخش، در اقدامی بی سابقه خواستار دسترسی به محتوای اس ام اس های مشترکان تلفن همراه و نامه های رد و بدل شده از طریق فیس بوک و ایمیل طی دو ماه اخیر شد.
 
پلیس لبنان که جریان 14 مارس(مخالف حزب الله) در آن نفوذ بسیار بالایی دارد، در حالی این درخواست را مطرح کرده که رژیم صهیونیستی و برخی دستگاههای اطلاعاتی غربی تلاش گسترده ای برای دسترسی به اطلاعات شخصی شهروندان لبنانی بویژه اعضای حزب الله و خانواده های آنان را در دستور کار خود قرار داده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد